8 Reacties

4 jaar geleden

Oh hier ook 5 weken, en ik til dr al steeds onder de oksels op 馃檲 als ik haar "rechtop" vasthoud, houd ik wel mijn hand in de buurt van haar hoofdje omdat ze die nog wel eens ineens kan "laten vallen" haha. Maar ik doe niet constant haar hoofdje vasthouden hoor.

4 jaar geleden

Waarom zou je je baby onder de oksels optillen? Ooit gehoord van basisbevestigend dragen? "De basisbevestigde mens vindt zijn zelfverzekerdheid en zelfvertrouwen in deze basis. De basis is het fundament voor affectieve ontplooiing en voor het aangaan van affectieve contacten. Het is hierbij belangrijk dat de basis bevestigd wordt door een ander mens".

4 jaar geleden

Waarom zou je je baby onder de oksels optillen? Ooit gehoord van basisbeves ...
Je toon is wat belerend, maar bedankt voor het delen van je kennis. Interessant.

4 jaar geleden

Reactie op Annna87

Je toon is wat belerend, maar bedankt voor het delen van je kennis. Interes ...
Ik vraag me gewoon oprecht af waarom je ervoor zou kiezen om je baby bij de oksels op te tillen. En daarbij vraag ik me dan af of de kraamzorg/het ziekenhuis daar geen voorlichting over heeft gegeven. Maargoed, ik oordeel zeker niet, maar tis miss wel fijn om te weten welke voordelen basisbevestigend dragen heeft.

4 jaar geleden

Hoi! Hier til ik onze dochter (5,5 week) ook weleens onder de oksels op. Bijvoorbeeld uit de box of wagen. Ze beweegt haar hoofdje goed mee en ik doe het altijd rustig zodat ze tijd heeft om mee te bewegen. Ik houd dan wel wat vingers als back-up aan de zijkant/achterkant van het hoofdje. Ik draag haar niet te op die manier, alleen optillen. Ik weet niet hoe het officieel zit, maar ik zou zeggen probeer het eens en doe wat voor jou goed voelt. Onze verloskundige zei wel: ze hebben meer spieren in hun nekjes dan je denkt! 鈽猴笍

4 jaar geleden

Reactie op Jacquelien_

Hoi! Hier til ik onze dochter (5,5 week) ook weleens onder de oksels op. Bi ...
Zo doe ik het idd ook. Niet dat ik de hele dag met haar onder dr oksels rondloop 馃檲 maar om ergens uit te tillen wel hoor.

4 jaar geleden

Waarom zou je je baby onder de oksels optillen? Ooit gehoord van basisbeves ...
Waarom zou je het niet doen? Een baby zo uit de box oid pakken is geen probleem hoor daarbij kan je ook de nek gewoon ondersteunen. Je gaat natuurlijk niet zo rondlopen met je baby dus je kan de baby daarnaast natuurlijk ook basisbevestigend dragen.