3 Reacties

één jaar geleden

Onze kerel zegt ook nog niks. Reageert weliswaar wel op zijn naam. Alles op zijn tijd!

één jaar geleden

Kinderen van deze leeftijd kunnen nog geen onderscheid maken tussen omgevingsgeluid en als er tegen ze wordt gepraat. Dus grote kans dat jouw stem gewoon niet opvalt voor jouw kindje als je tegen hem of haar praat. Wij volwassenen hebben dat al geleerd te onderscheiden. De kleintjes nog niet. Harder praten heeft geen zin, minder omgevingsgeluid van de tv bijvoorbeeld wel. Daarbij is het ook dat een dreumes gewoon verwerkingstijd nodig heeft. Het kan wel 10 seconden duren voordat je kleine gaat handelen nadat je iets hebt gezegd. Ze zijn dan in hun hoofd heel hard aan het verwerken wat ze zojuist hebben gehoord. Ik tel letterlijk in mijn hoofd soms tot 10 om haar de tijd te geven te reageren voordat ik mezelf herhaal.

één jaar geleden

Same here! Als ik hem roep, reageert hij meestal wel, maar verder nog geen woordjes. Een tijd geleden zei hij wel vaker mamamamama of papapapapa. Maar dat is ie weer vergeten denk ik :-) Ik las laatst dat je je pas zorgen moet gaan maken als ze 2 jaar zijn. Ieder z’n eigen tempo.