12 Reacties

3 jaar geleden

Waarschijnlijk even ontlading van alle nieuwe en spannende prikkels. Super fijn dat het zo goed gegaan is bij de gastouder, maar als hij dan jullie ziet komt er toch wat spanning los denk ik van zo'n nieuwe situatie en dat moet er dan even uit. Niet dat hij niet leuk vond dat jullie hem kwamen halen hoor, dat weet ik zeker 😊

3 jaar geleden

Bij ons is dit nog iedere week zo (dochter gaat sinds mei naar kdv). Ze huilt altijd als mijn man haar op komt halen. Zodra hij even vast heeft is het goed. Wat het is, ik heb geen idee. Ik geloof niet dat het zo is dat ze dan niet blij is om hem te zien. Maar wat het dan wel is…🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Ik denk dat hij het juist heel fijn vond jullie te zien maar hij heeft nog geen andere manier om zich te uiten. Hij kan zijn emotie kwijt bij jullie. Jullie snappen wat hij voelt. Het is zielig om te zien maar zie het als een fijn thuis waar ik heen mag

3 jaar geleden

Ach! Heel vaak is dat ontlading van de dag wat ze pas durven bij de mensen waar ze zich 100% veilig voelen. Hoe fijn het ook bij de opvang kan zijn, het is niet thuis en kindjes passen zich toch wat aan. Als ze papa of mama zien kan die spanning er soms uit komen door even (hard) te huilen. Heeft echt niks te maken met dat hij het niet fijn vindt dat jullie hem halen, het is juist een heel groot compliment naar jullie: hij durft even alles te laten zien ❤️ en ja bij baby’s (en kleine kids) is dat vaak middels huilen!

3 jaar geleden

Mijn schatje deed het vandaag ook. Ik denk inderdaad ontlading, weer veilig bij papa en mama.

3 jaar geleden

Ahh bedankt iedereen voor de lieve woorden! 😊 Doet me goed dat het dus echt vanwege ontlading/prikkels is ipv dat ie huilt omdat hij niet blij is ons te zien. Ik had al erge moeite ons zoontje te laten beginnen bij de gastouder omdat ik het liefst samen met hem ben…iets met met loslaten 🙈. Maar dit voelde dan weer even dubbel. Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat en of het steeds zo blijft.

3 jaar geleden

Hier was dat ook vaak zo, en nog steeds bij vreemden/mensen die ze niet goed kent. Snel beginnen huilen als ze mama of papa zien, maar daarvoor wel gewoon lekker tevreden zijn 😅

3 jaar geleden

Reactie op Mandje000

Ahh bedankt iedereen voor de lieve woorden! 😊 Doet me goed dat het dus ech ...
Het kan best wel vaker gebeuren en misschien is het zelfs iets wat bij jullie zoontje past. Hier doet onze dochter het nog zeer regelmatig (gaat maar 1 dag per week). Ik merk dat het helpt als ik het echt even laat bestaan en het niet weg sus 😊

3 jaar geleden

Mijn dochter gaat al sinds januari 3 dagen naar KDV en vindt het geweldig. Maar ze huilt sinds kort ook als ik haar kom ophalen. Zodra ze me ziet begint te heel hard te huilen, totdat ik haar oppak. Bij ons op KDV geven ze aan dat dit heel normaal is op deze leeftijd en een teken van goede hechting tussen moeder en kind.

3 jaar geleden

Reactie op jjosephine

Mijn dochter gaat al sinds januari 3 dagen naar KDV en vindt het geweldig. ...
Mag ik dit wel even nuanceren door te noemen dat het dus niet betekend dat je kind niet goed gehecht is als hij/zij dit niet doet. Ieder kind is anders en het ene kind heeft het makkelijker met afscheid / kdv dagen dan het andere kind. Ook een kind wat vrolijk gebracht en gehaald wordt (zoals mijn zoontje) kan hartstikke goed gehecht zijn. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Het kan best wel vaker gebeuren en misschien is het zelfs iets wat bij jull ...
Ja ons zoontje is een gevoelig mannetje dus zou zomaar kunnen dat hij dit blijft doen. Hij gaat ook maar 1 dag in de week dus is dan weer even schakelen voor hem. Inderdaad mooi om even de tijd te geven om de emoties eruit te laten komen en dat hij best mag huilen. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Mag ik dit wel even nuanceren door te noemen dat het dus niet betekend dat ...
Zeker goede toevoeging, het een is niet beter dan het ander en het ligt echt aan het kindje 😊. Maar wel fijn om te weten dat ouders het huilen niet als iets negatiefs hoeven te zien qua hechting.