7 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Irrie
ja die had ik gezien maar lees inderdaad veel over de natte variant. helaas ...
Ah wat vervelend! Ik weet er helaas alles van en loop tot op heden in t ziekenhuis.
HG is gewoon KUT er is geen antwoord woord voor...
Laat je maar lekker verzorgen en hoop inderdaad dat je je hierna beter voelt.
5 jaar geleden
Wat vervelend dat je veel last hebt van misselijkheid. Ik denk dat ik mezelf mag scharen onder de groep “droge HG”. Zowel in mijn eerste zwangerschap als in deze zwangerschap heb ik last gehad van misselijkheid met 2-3 keer per dag overgeven waardoor ik niet uitdroog, maar de misselijkheid is zo aanwezig dat ik weinig slaap en niet functioneer. Bij mijn eerste heeft het geduurd tot de bevalling (overgeven tot 37 weken). Het is heel naar en mentaal erg zwaar. Ik gebruik medicatie (primperan) en heb veel hulp van mijn omgeving bij het huishouden en zorg van onze dochter. Ook werk ik tot op heden nog niet. Vorige keer lukte dat weer gedeeltelijk vanaf 16 weken. Vooral omdat ik thuis helemaal gek werd, de tijd kroop voorbij. Zofran zou ik deze week mee starten maar omdat het iets beter leek te gaan heb ik besloten dat nog af te wachten. Helaas nu toch weer mindere dagen. Volgens mij kan Zofran naar wat bekend is alleen in het eerste trimster mogelijk kwaad (klein risico op hartafwijkingen en open gehemelte). Vanaf het tweede trimester is het Waarschijnlijk veilig te gebruiken. Er is ook een fijne steungroep HG op Facebook. Dit is een besloten groep met veel info over o.A. Medicatie en “lotgenoten” contact. Ik probeer alles echt dag voor dag te bekijken, elke dag is er een. Verder probeer ik niet te streng voor mezelf te zijn. Heb jij ook genoeg hulp en steun vanuit je omgeving? Veel sterkte want het is echt naar :(.
5 jaar geleden
Wat vervelend dat je veel last hebt van misselijkheid. Ik denk dat ik mezel ...
wat naar dat jij er ook last van hebt. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik had het mij zo anders voorgesteld. daarom vind ik het nog moeilijk accepteren. ik was weer begonnen met werken maar ga nu weer even stoppen, even mijzelf rust gunnen en als het dan weer gaat, weer langzaam opbouwen. iedereen hier is heel lief en ze willen allemaal helpen. soms wel goede bedoelingen die niet handig uitpakken (als in eet dan alleen je groente of als je sneller eet is het sneller weg) maar goed, het is ook de eerste zwangerschap in beide families. dus soms weten ze ook niet wat ze moeten zeggen. maar ze proberen het wel
5 jaar geleden
Reactie op Irrie
wat naar dat jij er ook last van hebt. Dit is mijn eerste zwangerschap en i ...
Wat fijn! Die steun is in ieder geval helpend. En wat goed dat je je rust pakt. Waarschijnlijk heb je inmiddels ook gemerkt dat inspanning en vermoeidheid de misselijkheid helaas kunnen versterken. Ik hoop voor je dat het nog beter wordt! Soms hoor je dat dat met 20 weken nog wel gebeurt. Sterkte in ieder geval!