14 Reacties
één jaar geleden
Herkenbaar gevoel hier... geloof erin dat het beter word !! Sterkte mama ♥️
één jaar geleden
Oh meissie, zeg alsjeblieft geen sorry!!! Wat een ellende zo 15 maanden lang. Ik snap dat het je helemaal opbreekt. 15 maanden lang overleven op heel weinig slaap😟 En ik kan me ook voorstellen dat je relatie dan helemaal niet lekker loopt!! Je hebt daar helemaal geen energie voor joh.
Ik moet zeggen dat ik je deels kan voelen in jouw verhaal. In 2020 een dochter verloren. 5 mnd later mocht ik weer in verwachting raken. Ik vond de zwangerschap vreselijk zwaar (mentaal). Mijn zoontje huilde onwijs veel...... ik was op!!! Je loopt op je tandvlees.
Uiteindelijk zijn wij via onze buren in contact gekomen met een praktijk, praktijk De Wens. Zij heeft een pedagogische achtergrond en werkt samen ondandere een slaapcoach. Mijn zoontje was 6,5 maand en zij zijn ons komen helpen! Op heel veel vlakken...... en dat heeft me veel rust gegeven.
Ik wil hiermee aangeven dat je het niet alleen hoeft te doen. En al helemaal niet dat je een slechte moeder bent, want dat ben je niet!!!
Ik denk dat de tips als de kleine een nachtje wegbrengen, zodat je bij kan slapen, niets brengen. Want 15 maanden jezelf zo voelen, trek je niet bij met 1 nachtje doorslapen.
Ik hoop dat het CB je hier echt ik kan gaan doorverwijzen!!!
Hou vol mama🍀
één jaar geleden
Reactie op -Vino-93
Oh meissie, zeg alsjeblieft geen sorry!!! Wat een ellende zo 15 maanden lan ...
Wat lief dankjewel ! Ja het is heel zwaar en merk nu dat het me opbreekt helaas. Ik weet ook niet waar te beginnen, ik heb wel eens een slaapcoach opgezocht maar helaas is dat financieel niet te doen & werken hun met gecontroleerd huilen.. ik ben namelijk echt niet van het laten huilen :(. Fijn dat het bij jullie heb geholpen en dat je de mogelijkheid heb gehad ❤️
één jaar geleden
Reactie op kimmiex
Wat lief dankjewel ! Ja het is heel zwaar en merk nu dat het me opbreekt he ...
Ik snap je helemaal! Deze slaapcoach heeft ook een pedagogische achtergrond en doet niet aan gecontroleerd laten huilen. Zij heeft hele mooi methodes. En deze praktijk werd vergoed vanuit de gemeente.
Niks moet. Maar denk aan jezelf! Ik hoop dat het snel overgaat
één jaar geleden
Ten eerste ben je al een supergoede moeder, alleen al dat je ondanks je helemaal kapot bent al 15 maanden lang borstvoeding geeft aan je kindje. Dat bewijst toch al dat je alleen maar het beste wil voor hem/haar? 🤎
Slaapgebrek is gewoon echt killing, het veranderd je gewoon als persoon.
Wat bedoel je precies met dat je relatie stuk loopt? Ik bedoel, hebben jullie dit naar elkaar uitgesproken of is het meer dat het op het moment écht niet gezellig thuis is?
één jaar geleden
Jeetje meid, wat heftig.
Ik lees veel wakker, samen slapen, veel borstvoeding overdag en het niet willen laten huilen. Soms vragen kindjes een hoop van je, maar als mama zijnde mag je soms ook eraan toegeven dat het teveel wordt. Als ik alles bij elkaar lees dan denk ik dat je de lat heel hoog legt voor jezelf en je partner. Andere mama's laten hun kindjes huilen, stappen heel snel over op de fles zodat hun partner meer kan doen, sturen vaak hun kindjes uit logeren...
Ik blink ook niet uit in het los laten hoor, maar de melk overdag heb ik vervangen voor de fles en de borstvoeding in de avond is alleen nog maar als extra na ook een fles. Deze mama wil ook lekker een wijntje kunnen drinken na een jaar borstvoeding zonder op de klok te kijken, dus wij werken er naartoe dat ik dat ook kan. Hetzelfde zijn we al heel lang mee bezig met slapen. Kindje in het eigen bedje laten slapen is soms echt oefenen. En soms moet je kindje even huilen als je het in bed legt, dan blijf je erbij en dat duurt dan in het begin misschien wel een uur. Als je het consequent doet gaat het steeds iets makkelijker en je hoeft je kindje echt niet alleen te laten huilen, maar je bouwt aan het leren van grezen aan je kindje en je vrijheid en aan een wisselwerking in je relatie. Zo kan je partner het ook overnemen. Het samen slapen is mooi, maar niet als het ten koste gaat van je relatie. Natuurlijk is veilig hechten belangrijk, maar niet als gescheiden ouders eindigen ook.
Misschien vul ik het wel allemaal verkeerd in, maar mijn gevoel zegt dat je de lat te hoog legt, je de teugels even mag laten vieren om weer bij te komen en met je partner even wat leuks te gaan doen.
Veel liefs, van een 13-maanden oude dreumes met borstvoeding en gebroken nachten ❤
één jaar geleden
Ij ben ook niet van het laten huilen, maar af en toe gebeurt het toch eens omdat ik 2 kindjes heb. Je kunt ze niet elke minuut bedienen. Misschien toch gaan oefenen met in een eigen bed slapen? Dan heb je niet meer elke minuut je kind aan je. Werk je ook? (Mis dat even in je verhaal) want juist dan ben je even geen mama en ligt de verantwoordelijkheid even niet bij jou. Ik zou wel hulp erbij vragen van bijv een slaapcoach. Zelf vind ik 2-3 minuten huilen niet per se mega erg maar daar mogen de ideeën over verschillen.
één jaar geleden
Zonder geld uit te geven kan je misschien al veel tips halen bij de instagram van The gentle kidd. Zij heeft ook een instagram live over liefdevol grenzen stellen rondom slaap en ook borstvoeding verandering (aantal voedingen in de nacht langzaam minderen).
Sterkte lieve mama het is echt heel pittig zo hoor!
Ik wil wel nuanceren dat samen slapen en borstvoeding niet per definitie slecht is voor een relatie en dat dat moet veranderen om je relatie te verbeteren. Hier ook nog borstvoeding, wel eigen kamer in vloerbed maar regelmatig nog tussenin in bed om allemaal de meeste slaap te krijgen. Onze relatie lijdt hier allesbehalve onder. Niet om nu te zeggen dat jij iets verkeerd doet hoor, maar misschien is het wel fijn om met je vriend te kijken wat er voor jullie samen anders kan? En, als je wat wilt veranderen in het samen slapen, dan vind ik toch ook wel dat hij je daar in mag ondersteunen. Zou hij dat willen?
Zonder mijn vriend had ik nooit de aanpassingen door kunnen voeren (zoals eigen kamertje slapen). Je doet het samen!
Als het helpt: hier ook 24/7 moe, nog regelmatig wakker in de nacht en slaap is een rollercoaster. Soms prima, soms gekmakend onrustig en veel wakker. Dus óók terwijl ze op eigen kamer slaapt het grootste gedeelte vd nacht.
één jaar geleden
Jeetje joh, wat naar 😞 klinkt allemaal heel zwaar, zeker als het minder goed lukt om een team te zijn samen…
Ik herken dat laatste wel, ouderschap kan zo zwaar zijn voor je relatie. En in het ideale geval doe je alles samen en ondersteun je elkaar. Maar soms is dat gewoon heel moeilijk om verschillende redenen. Betekent absoluut niet dat je een slechte moeder ben hè? Je bent ook maar een mens! Dat je nog zoveel bv geeft en samen slaapt geeft alleen maar aan hoeveel je van je kindje houdt, super mooi dat je dat zo doet hoor, petje af!
Wat misschien kan helpen mbt relatie is een goede relatietherapeut. Wij zijn daar onlangs mee gestart omdat we om verschillende redenen merkte dat onze relatie erg stroef begon te lopen. Je betaald er helaas wel flink wat voor maar ons heeft het nu al na 1 gesprek goed op weg geholpen. Het haalt ook druk van de ketel af door er open over te zijn.
En verder: ouderschap ís gewoon heel slopend. Dus dat je op bent is heel begrijpelijk. Misschien kan iemand met je meedenken waar je wat van op zou kunnen laden? Bijv ouderschapsverlof om iets minder te werken als je werkt? Of juist oppas om iets meer tijd voor jezelf te hebben? Vraag vooral om hulp, dat is geen zwakte maar juist nodig.
Heel veel sterkte!!