16 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben exact hetzelfde gehad. Ik ben met 37 weken bevallen omdat onze kleine meid te klein was waardoor ze is gehaald. Ook zo’n drama met krampen/huilen in het begin, Pepti geprobeerd, voeding verdikt en niks hielp. Uiteindelijk na 13 weken is ze opgenomen in het ziekenhuis omdat ze de voedingen weigerde en wat bleek nou, ze had al die tijd last van bizarre reflux en dus was heel haar slokdarm ontstoken. Wij geven nog steeds nexium en zijn overgegaan op normale voeding. Dit lijkt iets beter te gaan maar ook wij zitten nog elke nacht beneden omdat ze niet doorslaapt. Ik ben echt bang dat we het moeten accepteren. Ook hier een straks ritme. Ze krijgt 4 X 150 en 1 X 170. In de nacht proberen we altijd 30 te geven omdat we van die nachtvoedingen afwillen. Ik weet dat het klote is om te horen maar dit gaat over en het is een fase maar we moeten er helaas echt doorheen 😥.. Sterkte en je doet het super goed!!

4 jaar geleden

Reactie op Laura Michelle

Wij hebben exact hetzelfde gehad. Ik ben met 37 weken bevallen omdat onze k ...
Wat fijn om te horen dat iemand hetzelfde meemaakt.. ik was al bang dat ik me aanstelde.. dat krijg je namelijk steeds van mensen te horen, “ agh ja babys huilen nou eenmaal..” ik kan die mensen wel letterlijk wat aandoen ze hebben geen idee hoe zwaar dit is.. wat naar om te horen dat jullie dit precies ook hebben.. de nexium helpt wel tegen de pijn voor hem maar het spugen wordt niet minder en het slapen gaat echt ruk behalve overdag dan slaapt hij wel elk slaapje 2 uur achter elkaar op de opvang ook maarja daar heb ik geen zak aan heb liever dat hij snachts een keer slaapt.. moeilijk he dit? Maarja het kan nooit erger dan dit denk ik dan maar..

4 jaar geleden

Wat fijn om te horen dat iemand hetzelfde meemaakt.. ik was al bang dat ik ...
Nou idd, die opmerkingen kan ik ook niet meer aanhoren. Overdag is bij ons een drama. Ze slaapt max 3 kwartier en dan is ze even vrolijk maar daarna is ze weer zo moe dat ze oververmoeid raakt waardoor ze constant huilt. Ik kan dat huilen ook echt niet meer aanhoren. Vannacht ook 1.5 uur beneden gezeten omdat ze zo overstuur was en waarom? Geen idee. Het is zo zo zwaar maar het komt echt goed als ik iedereen moet beloven 😅.

4 jaar geleden

Hou er ook rekening mee dat je kindje deze periode in sprong 4 zit. Dit zal het niet beter maken. Sprong 4 en de 4 maanden slaapregressie zorgen voor veel slapeloze nachten. Onze dame sliep vanaf 4 weken de nachten door, sinds de sprong en regressie kwam ze weer elke 2 a 3 uur en soms elk half uur. Wij zijn hee le maaal afgebrand. Als je de andere topics leest is er op dit moment geen enkele baby die doorslaapt. Ook hebben wij een heel tevreden meisje, maar de nachten zijn echt krijsen alsof er iets ergs aan de hand is, tot in het extreme. Ik snap dat je moe bent, en dat je je zirgen maakt. Ik denk dat je deze periode alleen niet veel beter gaat slapen helaas.

4 jaar geleden

Reactie op Thepalms

Hou er ook rekening mee dat je kindje deze periode in sprong 4 zit. Dit zal ...
Nee dat snap ik zeker sprong 4 en de slaapregressie, alleen staat dit even los van het reflux probleem. Wel fijn dat jullie iniedergeval vanaf week 4 wel goed hebben kunnen slapen dat scheelt misschien voor nu iets, het is gelukkig een fase. Wij slapen al 17 weken niet dan wordt het wel even andere koek🤭😩

4 jaar geleden

Nee dat snap ik zeker sprong 4 en de slaapregressie, alleen staat dit even ...
Nee dat snap ik absoluut hoor dat je er helemaal doorheen zit. Onze dochter stikte in haar voeding en stopte met ademen. Na opnames en logopedie zijn wij soms nogsteefs ongerust. Dus ondanks dat zij sliep, sliepen wij niet hoor haha. Ook heeft zij verborgen reflux, en dachten ze koemelkallergie dus hebben wij een tijd op pepti gezeten. Dus ik snap je goed! Alleen omdat je nu ook in deze periode zit van niet slapen etc, denk ik dat je tot die voorbij is helaas ook niet veel meer kan verwachten. Ik hoop dat je kindje na de sprong en de regressie weer het doorslapen oppakt! En ik hoop dat je je snel beter voelt, gefeliciteerd met je zwangerschap ❤ Ik hoop dat je hier snel van kunt gaan genieten!

4 jaar geleden

Is de voeding verdikt ? Hier een gelijk aardig verhaal, 2 ziekenhuisopnames gehad om oplossingen uit te vissen.... Mijn dochter heeft nu neocate flesvoeding, geef ook sinds een week hapjes en ik verdik de voeding met gelilact cellulose waardoor ze minder spuugt..... Ze was ook enorm hongerig..... Is 17 weken en drinkt 240ml en 8 schepjes.... Ook doe ik om de andere dag rijstebloem in haar laatste fles.... Ik leg ook een voedingskussen rond haar om een geborgen gevoel te geven, zorg dat het lekker warm is, geef lavendelbadjes en gebruik de numby..... Met baarmoeder geluid..... Ze slaapt niet door, maar ze wordt maar 1x meer wakker voor een nachtvoeding......

4 jaar geleden

Reactie op Thepalms

Nee dat snap ik absoluut hoor dat je er helemaal doorheen zit. Onze dochter ...
Thanks dat is heel lief, wat vreselijk om te horen dat ze steeds in haar voeding stikte! Dat moet schrikken zijn! Zijn jullie nu wel van de pepti af inmiddels?

4 jaar geleden

Reactie op DeborahSteelandt

Is de voeding verdikt ? Hier een gelijk aardig verhaal, 2 ziekenhuisopnames ...
Hi! Jeetje wat heftig joh! Neocate flesvoeding hebben wij ook gehad maar daar ging hij alleen maar meer van spugen. Van de kinderarts moesten wij indikken met johannesbroodpitmeel maar dat verergerde alles alleen maar en het spugen werd niet minder. Van is dat gelilact cellulose? Waar kan je dat kopen? Wellicht het proberen waard! Wij gebruiken wel white noise en het fedde en kees lakentje voor geborgen gevoel maar het liefst slaapt hij op zn buik dat leek in het begin ook de oplossing maar sinds kort is hij dan ook niet meer tevreden.. heb inmiddels zoveel geprobeerd dat ik van ellende niet weet wat nou nog werkt

4 jaar geleden

Gelilact bij de apotheek.....ja, je wordt gek hé..... 10001 dingen proberen..... En hij is medisch helemaal gecontroleerd? En mag je niet starten met hapjes, waar door minder melk? Mijn dochter was ook nooit verzadigd en was daardoor (nog steeds hoor, maar minder) steeds aan het huilen en sliep niet.....

4 jaar geleden

Reactie op DeborahSteelandt

Gelilact bij de apotheek.....ja, je wordt gek hé..... 10001 dingen proberen ...
Top thanks ga ik dat halenk en proberen dat is anders dan johannesbroodpitmeel? En kan dat zonder recept? Medisch hebben ze weinig gecontroleerd in het ziekenhuis eigenlijk nav mijn verhaal kon ik nu eindelijk maagzuurremmers voor hem krijgen. We willen wel gaan starten met hapjes maar we willen niet teveel in 1x aangezien hij deze week ook terug over moet naar normale nutrilon

4 jaar geleden

Pfff ik snap helemaal dat je er doorheen zit😔 heftig soms zo met die kleintjes he....!! Onze kleine man is 19 weken en wij zijn ook al 19 weken aan het overleven... en de ene dag/nacht gaat beter dan de ander. Hier een mannetje die vanaf week 2 ook super veel begon te huilen. Ook een ziekenhuisopname gehad, waar bleek dat hij een nierbekkenontsteking had. Inmiddels was ie al 7 weken. Antibiotica gehad.. wat weer slaat op de darmen, meer reflux en heel de reutemeteut.. het lijkt vaak wel , dat als ze iets hebben, dat ze alles tegelijk hebben ofzo. Maargoed.. daardoor ook gelijk over naar sprong 4 en slaapregressie. Het is echt onwijs pittig. En de keren dat het even wat beter gaat, daar houd ik me soms gewoon aan vast. En ik hou in m'n hoofd dat het echt wel een keer overgaat..... Hou vol🍀

4 jaar geleden

Thanks dat is heel lief, wat vreselijk om te horen dat ze steeds in haar vo ...
Ja ze stopte dan gewoon met ademen en liep steeds blauw aan. Die angst is zo heftig. Wij zijn van de pepti af. We geven prosyneo H.A nu van nutrilon.

4 jaar geleden

Nee dat snap ik zeker sprong 4 en de slaapregressie, alleen staat dit even ...
Hier niet echt bemoedigende woorden. Ik ben ook helemaal op. Hier is m'n zoontje 21 weken oud. En heb nog 0 nachten doorgeslapen sinds z'n geboorte. Het maximale aantal uren dat ik in 1x heb geslapen is 3,5 uur 😴😴😴. Ben nu sinds 3 januari weer aan het werk en vind het nogsteeds een wonder dat mijn wallen nog geen wallen hebben. En het is snachts gewoon echt krijsen waar geen eind aan lijkt te komen, waarbij we geen idee hebben wat er aan de hand is. En zo abrupt als het krijsen begon zo abrupt stopt het soms ook weer. Mijn man en ik worden er ook niet gezelliger op tegen elkaar en hebben nog nooit zoveel woordenwisseling gehad. Aankomende dinsdag komt er een baby consulent mee kijken naar het vele huilen/krijsen en het slechte slapen. Hoop zo dat we daar wat aan hebben en wat progressie gaan zien 🤞

4 jaar geleden

Zonder recept.... Beter dan johannesbroodpitmeel.... Minder krampjes,.... Onze kinderarts zit er met haar neus op en ze is 1x opgenomen geweest voor medische controle en 1x reflux test.... Ze heeft ook wel constante opvolging, dus de kinderarts kent ze wel.... Want ze heeft geen volledige schildklier.... Maar het wenen en slapen vond ze niet normaal.....

4 jaar geleden

Ik heb geen soortgelijk verhaal maar wil je wel even sterkte wensen. Jij kan dit! 💪🏽♥️ Vind het overigens ook knap dat je een strak ritme enzo hebt! Hier heeft mevrouw geen ritme en slaapt nog steeds bij ons (ook omdat ik dat lekker vind) en soms zelfs nog bij ons in bed 🙈 Ik kan geen nee zeggen als ik dat lieve snuitje zie 😂 Dus je doet het hartstikke goed! Het wordt vanzelf beter! ♥️