16 Reacties
één jaar geleden
Hi, ik had hetzelfde.. Ik ben echt over gegaan naar 1 slaapje alleen maar van 10.30/ 11.00 tot 13.00 en daarna hou ik mijn zoontje wakker. En gaat hij naar bed tot 18.30/19.00. Sinds een week gaat het super goed slaapt tot ongeveer 7 uur en is ook niet meer aan het rommelen/bewegen in bed. Misschien ook een tip? Hopelijk heb je hier iets aan succes 🍀
één jaar geleden
Geen ervaring maar klinkt inderdaad echt als toe aan 1 slaapje, alles wat je schrijft. Ik zou overgaan en dan even aankijken. 🥰 hier slaapt ze sinds januari nog maar 1x overdag van half 1 tot ergens tussen 2 en 3 met uitschieters van kort tot langer slapen.
Het is voor nu ff lastig met die vroege ochtend overbruggen maar uiteindelijk draait het dan echt om! 🙏🏼
één jaar geleden
Tja hier is er vaak gewoon geen pijl op te trekken. Zijn echt volledig over naar één dutje maar als ik kijk naar afgelopen week:
Ma - di - woe - do om 5.00 of eerder klaarwakker 😵💫😵💫. Vrijdag na wakker worden tussenin verder geslapen tot 7.00 geslapen, zaterdag weer om 5.00 wakker en zondag tussenin om 7.30 pas wakker.
Hoor het om me heen eigenlijk ook wel veel hoor, dan ineens weer 5.00, dan 7.00 en als je daar net weer aan went wordt het weer 5.00 🤷♀️
één jaar geleden
Bij ons is ze nooit geen vroege vogel geweest dus daar kan k je geen advies in geven. Ik zou het langzaam steeds wat verder rekken die wakkertijd 's ochtends. Want ze geeft het ook redelijk duidelijk aan met haar middagslaapje denk ik dat ze toe is aan 1. Dus die overbrugging is ff lastig maar ik gok als ze op 1 zit dan ze dan weer wat langer zal slapen, aangezien ze dat hiervoor ook deed. 🥰
één jaar geleden
Reactie op Mama-1991
Mijn gevoel zegt inderdaad ook dat ze over moeten naar een slaapje, maar be ...
Ik doe dit nu een week en gelukkig gaat t bij mij best goed. Ik laat hem bij mij in bed liggen rommelen tot 7 uur en dan gaan we er pas uit. Daarna laat ik hem zitten in zijn stoel en toe kijken hoe ik zijn ontbijtje maak. Rond 8.30 is hij vaak klaar doe ik hem lekker in bad en laat ik hem spelen. Soms wissel ik dit af met een wandeling. Mijn zoontje loopt dus ik laat hem dan ook lopen zodat hij wakker blijft. En tegen die tijd is het alweer 10.30. Dan maak ik hem klaar voor z'n bed met een flesje en slaapt hij vaak echt met 5 min. In de eerste dagen heb ik voor hem ook een white noise aan gezet omdat t natuurlijk even wennen was maar ook dat hielp en slaapt nu steeds echt wel tot 1 uur. Kijk ook een beetje naar hoelaat ze wakker word is t 5 uur smorgens kan je bijvoorbeeld om 10 uur naar bed doen. En opgevenmoment went ze en dan zal ze misschien ook weer wat langer uitslapen. Hopelijk heb je hier iets aan 🍀
één jaar geleden
Hoi, wij hadden hetzelfde. Uiteindelijk resulteerde dit bij het 1 slaapje in kort slapen en dus nog steeds vroeg wakker. Zwaar oververmoeid en ik wist echt geen raad meer! Uiteindelijk heb ik een slaap consult adviesgesprek gepland. Zij gaven aan dat 16 maanden (zo oud is Finn) nog te vroeg is voor 2 slaapjes - gemiddeld gezien. Verdeling over de dag is beter en dan slaapjes inkorten. Dit alles om oververmoeidheid te voorkomen. Bij ons ging het 1 slaapje voor 2 weken goed en daarna werd het echt een ramp. Sinds we terug zijn gegaan naar 2 slaapjes gaat het echt weer fantastisch. Geen gevecht meer met naar bed, niet meer snachts spoken, niet meer vroeg wakker.
+/- 0700 wakker
+/- 10:00 slaapklaar in bed
1130 uiterlijk wakker maken
+/-1500 slaapklaar in bed
1600 uiterlijk wakker maken
+/- 19:30 slaapklaar in bed
Misschien heb je er wat aan!
één jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan? Mijn dochter is 16 maanden en laatst een keer geprobeerd zonder ochtend dutje, dit lukte niet..
Advies is volgens slaaptips voor baby's om heb ochtenddutje in te korten en langzaam af te bouwen (dus wakker maken na 20-30 min) Dan word het middagslaapje makkelijker en het langste en belangrijkste slaapje van de dag.
Hier werkt het wel en ze slaapt sinds die tijd weer het klokje rond in de nacht!
één jaar geleden
Mijn zoontje begon ook extreem vroeg wakker te worden rond 15 maanden. Ochtend dutje ingekort naar 15 minuten; geen effect. Ochtend dutje weg gelaten en dus over op 1 slaapje; effect nóg vroeger wakker. Dus wij hebben ook geen idee wat we aan het doen zijn. Zou het bij een of ander slaap regressie , sprongetje horen?
Hij is inmiddels 16 maanden… en het dagritme is hier ‘volgens de boekjes’…. En toch vroeg wakker.
één jaar geleden
Hier hetzelfde! Ze was al over op 1 slaapje en dat ging al even top, tot ze ineens begon te spoken rond 15 maanden 😣 zijn nu maar weer even over op 2 slaapjes overdag want anders is het ook geen doen voor haar, maar kan niet wachten tot deze “slaapregressie” weer voorbij is
één jaar geleden
Wat die slaapcoach tegen ons ook zei is dat de slaapregressie van 18 maanden hardnekkig is, maar dat ze dan ineens veel langer wakker kunnen blijven en de overgang naar 1 slaapje makkelijker gaat. Daarom is in principe ook het advies om de 2 slaapjes zo lang mogelijk te rekken. Je hebt dan iets minder slaap overdag, maar meer spreiding en geen oververmoeidheid
één jaar geleden
Hier ook ineens soms vroeg wakker! 🤷🏼♀️ Ze is volledig over op 1 slaapje.
Ene x gewoon 6.30 andere onrust vanaf 4u/5u. En doen echt niets anders! Met veeel geluk kunnen we haar nog weer terugleggen na een knuffel of nog even verder slapen op het grote bed, maar ook vaak genoeg is ze klaar om de dag te starten 🫠 Vind 5 uur echt mega pittig 🥵
Ze heeft ook echt heeel veel droompjes op moment en moet dan even huilen in haar slaap en soms even een knuffel nodig. Wat gaat er veel in haar om!