14 Reacties
één jaar geleden
Die hand voet mondziekte is echt niettttt fijn!! Ze kunnen zich daar nog best een tijdje ziek door voelen trouwens.
Ik probeer mee te denken:
-doe je haar misschien iets te vroeg naar bed omdat je zo graag wilt dat ze aan haar slaap komt? Kan daar verzet van komen?
- heeft ze toch meer last en voelt ze scheiding van jou (wat slapen natuurlijk inhoudt) aan en is ze daarom zo verdrietig?
- is ze ‘gewoon’ nog echt ziek en is alles ongemakkelijk en vervelend?
Ik zou zelf niks aanpassen nu en het nog een dag of 2 aankijken… denk niet dat het ligt aan iets wat je zelf doet.
Sterkte daar 🍀
één jaar geleden
Ik ben echt geobsedeerd door haar slaap minuten. Dat klopt idd..
Kan er echt stress van krijgen als het ochtend slaapje niet is gelukt en ze dan s'middags maar 45min slaapt met zo'n korte en gebroken nacht.
Niet moe genoeg lijkt me stug met 8.45 uur slaap in 24u?
Dus te moe dan misschien?
Alleen dan het niet mogen troosten, me letterlijk weg duwen. Wat doe je dan he? Want het is natuurlijk niet echt de bedoeling dat ik weg ga.
Ik ga nu zachtjes zingen en haar over haar rug aaien maar dan slaat ze m'n hand weg om vervolgens een minuut later met haar gezicht tegen mijn gezicht te komen staan 💔
Normaal bied ik 2 slaapjes aan. S'ochtends en s'middags slaapt ze dan 30 tot 45min.
Ik zat te denken om 1 slaapje uit te proberen. Ik zag vandaag dat ze dan ieder geval zo moe is, dat ze een stuk makkelijker in slaap valt.
Alleen vanavond dus wel weer dikke tranen
één jaar geleden
Ik moet trouwens zeggen dat ze het overstrekken ook wel heeft ontdekt. Als ze bijv niet op de tv kast mag liggen is het gelijk achterover gooien en spartelen als een vis op het droge.
Iets in de sociaal emotionele ontwikkeling? Of gewoon nog niet fit? Zou idd ook kunnen natuurlijk.
één jaar geleden
Poeh lastig is dat he. Je wilt je kleintje zo graag helpen..... maar als het eerst wel lukte en nu niet meer is dat zo zoeken😔
Wij hebben dit ook gehad alleen tot 6,5 maand. Daarna zijn we heb in bed gaan leggen met spenen en een knuffel. En dan laten huilen en steeds opnieuw er naartoe om te troosten in bed. Als het heel erg was, haalden wij hem eruit. Het duurde wel eventjes, maar uiteindelijk was het wel gelukt. Hij vond troost in z'n knuffel, die is overigens niet meer weg te denken bij hem! En nu pakt ie zn knuffel, zn speen en na even spelen legt hij zichzelf weg.
Je moet echt doen waar jij je goed bij voelt. Ik vond het de eerste week echr super lastig..... en heel erg 'zielig'.... maar hij wilde ook niet meer gewiegd worden, dus we moesten echt even iets anders proberen.
Het kan natuurlijk ook een combi zijn van sprong en/of regressie?
één jaar geleden
Nouuuuu.. we hebben zo'n fijne dag gehad!! Ondanks de slechte nacht haar toch opgehouden tot 12u en geen ochtend slaapje gedaan. Ze viel binnen 1min in mn armen in slaap en sliep 2 uur!! Terwijl ze normaal max 45min slaapt en ook vaak 35. Vanavond weer later dan normaal naar bed gebracht. Wilde absoluut niet gedragen worden maar na 5min salto's doen in haar bedje, ging ze op mijn hand liggen en viel ze in slaap 🙌🏽 Zonder tranen!
Ik weet niet of het geluk treffers waren maar ik ben heel blij met deze dag en ga deze week dit schema aanhouden. Wie weet 🤞🏼
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Nouuuuu.. we hebben zo'n fijne dag gehad!! Ondanks de slechte nacht haar to ...
Fijn zeg om te horen. En onthoudt… go with the flow.
Bijvoorbeeld: hier al 1.5 week consequent 1 dutje, maaaaar:
Vanochtend om 4.45 wakker hier en toch echt weer 2 dutjes nodig en ze viel gemakkelijk in slaap vanavond: als ik vast had gehouden aan het móet er 1 zijn was het drama geweest denk ik.
En misschien food for thought: slaapminuten zo consequent bijhouden hoeft echt niet 😘. Het geeft mogelijk best veel onnodige stress en zorgen.
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Nouuuuu.. we hebben zo'n fijne dag gehad!! Ondanks de slechte nacht haar to ...
Fijn! Hopelijk waren het geen toevalstreffers en blijft dit zo goed gaan. Misschien heeft je dochtertje toch langere wakkertijden nodig om genoeg slaapdruk op te bouwen. Ik hoop voor een goede nacht voor jullie
één jaar geleden
Ik herken dit heeeeel erg! Sinds afgelopen week wordt ons zoontje helemaal overstuur wakker op verschillende tijden. Ene keer 21:30, andere keer midden in de nacht. Niet te troosten, duwt me weg, wijst naar de deur, en ook al zijn we de kamer uit hij blijft overstuur. Ik mag niet zingen of wiegen. Alleen afleiden met een boekje of kort filmpje helpt en daar wordt hij rustig van. Heb het nog nooit zo erg meegemaakt bij hem.
Wil eigenlijk ook niet elke keer wat ‘leuks’ doen als hij midden in de nacht wakker wordt, maar ik heb gewoon geen ander idee meer😅
één jaar geleden
@Pannekoekenplantje, je hebt helemaal gelijk hoor. Moet ik echt mee stoppen maar vind het echt moeilijk om los te laten..
@Annee93 Heftig he! Vind het zo'n machteloos gevoel. Vanavond weer 50min over haar bedrand gehangen tot ze eindelijk op mijn hand in slaap viel. Meerdere keren geprobeerd te troosten door op te tillen maar zachtjes huilen werd gelijk weer hysterisch worden.
Midden in de nacht gebruiken wij als redmiddel een klein flesje melk om haar tot bedaren te brengen. Dit lukt dan gelukkig meestal wel omdat ze al zo in slaap modus is.
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
@Pannekoekenplantje, je hebt helemaal gelijk hoor. Moet ik echt mee stoppen ...
Ja, ik vind het heeel heftig! Zal vast een fase zijn, hoop ik😬 De ene nacht gaat het hier nu wel goed, de andere weer minder. Ik denk dat je gewoon moet doen wat goed voelt. We komen er wel💪🏻
één jaar geleden
Ze slaapt nu nog 1x per dag. Meestal van half 12 tot 1uur/ half 2. Dit bevalt heel goed!
Ze maakt nu meer slaapuren overdag dan met 2 slaapjes en valt super snel in slaap!
Ze is zichzelf nu eigenlijk zelfstandig in slaap aan het trainen zonder dat wij dat wilde. Ik troost haar nog wel op elke manier die ik kan verzinnen alleen zonder op te pakken omdat ze dit niet meer wilt. Vandaag en gisteren zonder tranen binnen 5min in slaap. Ik kan wel dansen!
s'Nachts mag ik haar wel weer terug in slaap wiegen en dat doe ik dan ook. Ik hoop dat we dit doorzetten op deze manier 🤗