14 Reacties
één jaar geleden
Mega herkenbaar!
Onze dochter is bijna even oud, zou het nu weer de zoveelste slaapregressie zijn?
As we speak is mijn man weer bezig haar in slaap te krijgen
één jaar geleden
Hou vol mama!
Ik ga niet zeggen dat het een fase is want als ik dat iemand nog hoor zeggen ga ik gillen…
één jaar geleden
Reactie op Ree1994
Pfffff wat vervelend zeg!! 😔 Hoeveel slaapt ze overdag?
Als ze thuis slaapt 2 uurtjes, op kdv vaak 1 tot 1,5 uur. Op kdv wordt ze vaak wakker door andere kindjes. Toch maakt het niet uit voor hoe de avond en nacht verlopen: zowel na een dag thuis als een dag kdv hebben we deze strijd..
één jaar geleden
Reactie op Milamama
Als ze thuis slaapt 2 uurtjes, op kdv vaak 1 tot 1,5 uur. Op kdv wordt ze v ...
Precies dit ook!
één jaar geleden
Reactie op ElleJolinde
Hou vol mama!
Ik ga niet zeggen dat het een fase is want als ik dat ieman ...
Ik moet wel zeggen dat ik wel wat andere berichten hier heb gezien waar het slapen ook wat minder ging. Dus het zou best de slaapregressie kunnen zijn hoor… maar het lijkt dus wel sinds ze 1 is steeeeeeeds slechter te gaan (met misschien hier een daar een goede week er tussen). Dus ik vind deze slaapregressie lang duren dan 😅
één jaar geleden
Reactie op Milamama
Ik moet wel zeggen dat ik wel wat andere berichten hier heb gezien waar het ...
Hier ook! Vanaf 1 jaar steeds minder, dacht een maand geleden dat het weer beter ging maar nu alweer 2 weken feest. Tot overstuur aan toe… ook alles geprobeerd. Nu toch maar matras op haar kamer gelegd in de hoop dat ze wat sneller tot rust komt als we s nachts bij haar liggen (gaan pas als ze haar huilen).
één jaar geleden
Precies alsof in het zelf geschreven heb... het is alweer 21u30 en ik zit letterlijk met mijn handen in mijn haar naast mijn zoontje zijn bed, hij die intussen rechtstaat en aan het gieren is, terwijl hij 10 minuten geleden de longetjes uit z'n lijfje aan het schreeuwen was ... ik weet het niet meer hoor.
één jaar geleden
Herkenbaar! Ik ben zelf ook mega tegen laten huilen maar na maanden van slecht slapen heb ik een online cursus gekocht en de volgende tip toegepast en sindsdien slaapt ze zoveel beter in:
- het normale ritueel van naar bed gaan
- als je haar neer legt een zin zeggen zoals bijvoorbeeld “slaap lekker lieverd, mama houdt van jou. Tot morgen” en weg lopen.
- bij huilen 1 minuut wachten en terug naar binnen
- zelfde zin herhalen, aai over het ruggetje en weer naar buiten
- bij huilen weer 1 minuut wachten en weer terug naar binnen met dezelfde zin.
- blijven herhalen tot ze slaapt.
Als het aanhoudt dan zou je volgens de theorie op dag 2 dus 2 minuten moeten wachten voordat je weer naar binnen gaat. Ik ben daar eigenlijk nooit gekomen.
Hier hielp het dus echt mega. Als ik haar nu naar bed breng dan jammert ze misschien 10 seconden en dan is ze weg. Het feit dat ik elke keer na een minuut weer naar binnen kan en haar laat weten dat ik er echt voor haar ben, alleen aan de andere kant van de deur gaf mij geruststelling.
Het is wel belangrijk als je dit wilt toepassen dat het dezelfde ouder is die het die avond doet. Niet na een paar keer dus wisselen met je partner.
één jaar geleden
Reactie op Loates
Herkenbaar! Ik ben zelf ook mega tegen laten huilen maar na maanden van sle ...
Hm dat is zeker het proberen waard! Maar bedoel je dan dat jouw kindje na de eerste avond met dit ritueel alweer de goede weg op was? Dus dat ze vanaf avond 2 eigenlijk nog maar 10 seconde jammerde en gelijk sliep?
En hoe lang duurde het de eerste avond met dit ritueel voordat ze zelf ging slapen?
één jaar geleden
Reactie op Milamama
Hm dat is zeker het proberen waard! Maar bedoel je dan dat jouw kindje na d ...
Ja op de tweede avond moesten we maar 1x naar binnen en toen heb ik weer een minuut gewacht omdat ik dat fijner vond. Vervolgens viel ze gelijk in slaap. Het heeft hier 17 maanden geduurd maar we hebben eindelijk een manier gevonden die werkt voor ons haha.
De eerste avond moest ik wel echt een keer of 7 terug naar binnen.