7 Reacties

10 maanden geleden

Hoi hoi. Wat vervelend dat ze zo reageert op jullie keuzes. Ook ik werk 4 dagen in de week, mijn man zelfs 5. Ons mannetje gaat 2 dagen in de week naar het kdv, 1 dag naar oma en 1 dag is er familie bij ons om op te passen. 2 dagen is dus helemaal niet gek. Wij werken allebei deze uren om ook leuke dingen te kunnen blijven doen waar we dan enorm van genieten en alle aandacht voor hem kunnen hebben en herinneringen kunnen maken

10 maanden geleden

2 dagen is niks mis mee. 5 dagen ook niet als jij daardoor een leukere moeder bent! Probeer haar dat uit te leggen.

MOD

10 maanden geleden

Mijn eerste reactie is nee. Dat is absoluut niet veel. Maar goed, ik werk zelf 4 dagen (2 thuis en 2 kantoor). Ik heb een tijdje 3 dagen gewerkt nadat mn 2e is geboren. Enerzijds vond ik het fijn, anderzijds werd ik er niet leuker op. Mijn schoonmoeder heeft mij een x gezegd dat als ik moeder zou worden, ik volgens haar zou moeten stoppen met werken. Ik heb haar toen vriendelijk uitgelegd dat los van de tijd waar we in leven, ik niet gestudeerd heb om thuis te zitten met de kinderen. Zij heeft een tijdje op onze oudste gepast maar structureel vonden wij toch niet zo fijn. Vanaf volgende maand (start ik met een nieuwe baan) gaan de jongens 3 dagen naar de opvang. 1 dag ben ik vrij met ze en 1 dag mijn man. Daar vinden heel veel mensen iets van en dat mag. Ik hoef er alleen niet mee 'lastig' gevallen te worden. Iedereen doet alles op de manier waarop ze denken het op de best mogelijke manier te doen. Dit was mijn spreekbeurt over mijn situatie. Maar in de aanloop naar jouw verhaal/uitleg over mijn nee Ik vind het jammer en verdrietig voor jou dat jouw moeder zo heftig heeft gereageerd. Prima dat zij het anders heeft gedaan en zou doen maar dat moet wel losstaan van onderling respect. Jij hebt samen met je man een gezin. Dus jullie zorgen samen (vind ik iig) voor het gezin. Dat betekent dat zowel jij als jouw man maar ook gezamenlijk activiteiten moet kunnen ondernemen. Je bent naast mama ook een eigen individu. Daar mag (moet?) je ook voor (kunnen) staan. Als je moeder het oppassen te veel vindt, wat ik mezelf heel goed kan voorstellen, het is jou eenmaal pittig, kan je misschien ook naar een andere oplossing zoeken? Een opvang wellicht en dan oma meer voor de leuke uitjes als oppas? Twijfel iig niet aan jezelf! Je doet niets geks 🍀

10 maanden geleden

Erg vervelend dat je moeder zo reageert. Ten eerste zijn jullie beiden ouders en moeten jullie daar een weg in vinden wat voor jullie werkt en natuurlijk heb je net als je partner recht om ook iets voor jezelf te kunnen ondernemen. Bovendien niet iedereen heeft de optie ook al zouden ze dat wel willen om thuis te blijven, voor veel ouders is dat financieel niet haalbaar (iets wat voor de vorige generatie toegankelijk was.) Mischien is het oppassen wel teveel voor je moeder en is het misschien beter om daar een andere oplossing voor te zoeken. Ik zelf ben nu thuis omdat ik na een bedrijfsongeval afgekeurd ben, echter was dat niet het geval geweest, dan zou ik de kostwinner gebleven zijn en mijn man partime gaan werken.

10 maanden geleden

Jeetje wat naar zeg! Ik vind 2 dagen helemaal niet veel! Ik werk zelf 3 dagen, en heb dus 3 dagen oppas/opvang. Daarnaast gaat ze op 1 van mijn vrije dagen een ochtendje naar de peuterschool. (Iets met een enorm leergierige peuter, en alvast een beetje wennen aan dat ze straks in groep 1 in een klap 5 dagen weg zijn). Mijn eigen motto voor nu is: zolang ze maar niet vaker zonder, dan met mij is. Dus ik zal niet zo gauw 4 of meer dagen gaan werken zolang de kindjes klein zijn. Maar idd, ik ben ook écht niet gemaakt om 100% thuisblijfmoeder te zijn. Niks mis mee! Blije moeder, blije kindjes :)

10 maanden geleden

Ik vind 2 dagen echt alles behalve veel, zelf werk ik 4 dagen en mijn vriend 5 dagen. Ons zoontje gaat 2 dagen naar de opvang en 2 dagen naar oma. Je bent niet alleen moeder, maar ook nog steeds jezelf, dus werk en vrienden horen er ook bij! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen en mensen hebben toch altijd een mening erover. Ben je thuismoeder, vinden mensen dat je moet gaan werken.. Werk je 4/5 dagen, vinden mensen dat je te veel werkt en te weinig voor je gezin bent. Dus lekker laten praten en doen waar jij je goed bij voelt.

10 maanden geleden

Nu als moeder die 5 dagen werkten zoontje 5 dagen naar de opvang gaat voel ik me een super slechte moeder na deze vraag. :(