35 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook het geval en wij denken dat het door de tanden komt ! Wij smeren er nu Daktozin op en helpt enorm goed ! Is nog niet volledig weg maar wel pak minder !
3 jaar geleden
Dit had mijn dochter ook, inderdaad van de een op de andere dag. Advies van de huisarts was; daktarin/miconazol of clotriamazol zalf smeren, vrij verkrijgbaar bij apotheek en drogist. Niet inwendig en alleen in de ochtend en vlak voor het naar bed gaan smeren. Over de dag heen met sudocreme blijven doen. Bij mijn dochter was het met 1,5 week weg… Verlicht wel de jeuk.
Succes hoop dat je hier wat aan hebt!
3 jaar geleden
Oh jeetje, wat heftig zeg. Arm kind 🙈
zou het kunnen dat ze allergisch is aan sudocreme of aan de luiers zelf? Of dat je ze misschien te veel schoonmaakt? Of recent veranderd van wasmiddel of zeep waar je der mee wast? Ik denk maar even mee..
Ik zou hiermee naar de dokter gaan of eventueel al een foto naar de hap doorsturen. Hopelijk snel beterschap. Succes! 🍀❤️🩹
3 jaar geleden
Begrijp me niet verkeerd maar ik zou wel de foto verwijderen… Je weet nooit waar deze beland 🥰
3 jaar geleden
Reactie op Fistchildinlove
Bedoelen jullie deze zalf ??

Ja dat is de goede!
3 jaar geleden
Bedoelen jullie deze zalf ??

Voor baby'tje he deze xx

3 jaar geleden
Wat heb je al geprobeerd.
Ik lees meteen anti schimmel crème en mijn tenen krommen een beetje. Dit is niet zomaar even een middeltje....
Heeft ze last van tandjes?
Het kan zijn dat de poep zo extreem zuur is dat dit zo komt. Hebben wij ook gehad met onze dochter. Ook bleek ze ineens op de luiers te reageren. Vuurrood ineens.
Wij gebruiken sindsdien pure en soft luiers van kruidvat. Zijn een beetje raar van kleur maar er zit niks van kleurstoffen of plastics in. Verder d'r leenarts billenzalf. Binnen een dag al veel minder.
Vraag eerst advies bij een arts voor je daktarin zomaar gaat smeren. Als het geen schimmel is waar ze last van heeft kan het het juist verergeren (zelf ervaring mee helaas)
3 jaar geleden
Ik weet niet wat het is, maar ik wil wel even iets delen. Wie weet heb je er iets aan.
Hier ook een luieruitslag gehad die niet wegging met sudocreme (terwijl dat voorheen juist heel goed werkte!). Het leek alleen maar erger te worden door sudocreme. Dus toen ben ik Weleda billenzalf gaan gebruiken en ik zag na 1 dag al verbetering.
Ik weet nog steeds niet waarom hij opeens zo slecht reageerde op sudocreme.
3 jaar geleden
Reactie op Ang6
Wat heb je al geprobeerd.
Ik lees meteen anti schimmel crème en mijn tenen ...
We hebben verschillende billen zalfjes al geprobeerd. Voorheen smeerde we deze ook wel eens en reageerde ze nooit verkeerd op dus we gaan er vanuit dat dit niet het probleem is.
3 jaar geleden
Zoals Ang6 zegt zou ik niet zomaar een anti schimmel crème erop smeren, het kan een andere oorzaak hebben.
Ik heb dit ook een keer meegemaakt met onze dochter. Ik stopte met sudocreme en smeerde elke keer vaseline, dik aanbrengen.
Je kan ook kokosolie gebruiken. Het verlicht en verzorgt de hui. En mocht het toch een schimmel zijn, kokosolie is een natuurlijke anti schimmel
3 jaar geleden
Ik heb zojuist maar even contact met de HAP opgenomen en gevideobelt. Zij verdenken ook een schimmelinfectie vanwege hoe het eruit ziet en het verhaal erachter dat andere zalfjes niets uithaalde en het eigk erger werd. Voor nu inderdaad 2x daags de daktarin smeren en maandag alsnog naar de eigen huisarts
3 jaar geleden
Ik heb zojuist maar even contact met de HAP opgenomen en gevideobelt. Zij v ...
Laat zeker weten wat het is mss dat je andere hier ook mee kan helpen
3 jaar geleden
Ziet er heeel bekend uit. Ga vooral naar de huisarts! Dit is zeker luieruitslag, met een schimmel erbij. Dan moet je sowieso antischimmelcrème smeren (myconazolnitraat, merk maakt niet uit, zit bv ook in Daktozin). Goed droog houden en bv kindje veel in blote billen laten rond lopen/kruipen (wel een handdoek bij de hand houden voor de onvermijdelijke plas...). Ook niet al te verstikkende / afsluitende luiers gebruiken! Wij hebben altijd pampers Harmonie/Pure, die werken supergoed.
En als het erger wordt of niet overgaat: zeker naar de huisarts gaan, die kan evt wat sterker spul voorschrijven.
Houd moed, hoop dat de tandjes snel door zijn, en zorg dat het droog blijft! En veel sterkte...