Hi iedereen,
Ik durf er niet zo met andere over te spreken, dus probeer ik het via hier. Mijn dochter is over een maand 2 jaar. Ontwikkeling loopt goed. Motorisch doet ze het goed, maakt zinnetjes van 2-3 woorden. Begripvermogen is goed. Als ik iets vraag weet ze wat ik bedoel. Is sociaal, durft te klauteren en houd van dieren. Gewoon eigenlijk niets geks. Alleen nu hebben mijn partner en ik tijdens onze vakantie ontdekt dat ze verstijfd raakt op het strand. Zeeaal hysterisch van zand en als ze er vies van word. Ze roept dan ook ecng “ vies “ en wijs naar haar voeten of schoenen. Zand in een indoor speeltuin wat niet plakt vind ze dan weer normaal. Is dit normaal gedrag? Vandaag waren mijn partner en ik best geïrriteerd erdoor, omdat we er onzeker van werden. Je ziet andere kinderen spelen in het zand en bouwen, maar ze wilde gewoon niet. Ik vraag me af of dit “normaal” is? Ik begrijp dat het ene kind angstiger is dan het andere en dat iedereen zich ontwikkeld op zijn manier. Maar ik vraag me oprecht af of dit gezond is?