16 Reacties

4 jaar geleden

Wat je eventueel kan doen naast paracetemol slikken. Is dat je koude compressen gebruikt en koud koud drinkt. Die koude compressen kan je maken van maandverband. Knip je door de helft, doe je in boterhamzakje en dan in de vriezer. Dit is overigens ook handig als je net bevallen bent 😅

4 jaar geleden

Reactie op Anoukje98

Wat je eventueel kan doen naast paracetemol slikken. Is dat je koude compre ...
Ohhh thnx!😍 ga ik properen, ik ga nu al door een hel maar laat staan als die eruit gewrikt moet worden

4 jaar geleden

Ik heb zelf ook ooit een kaak ontsteking gehad, ook door een verstandskies. Had ze alle 4 en eigenlijk geen plek voor 1😂. Bij mij is hij gewoon bij de tandarts getrokken het viel reuze mee in vergelijking me de ontsteking. Heb erna alleen hoeven spoelen met ontsmetting middel en amper nog paracetamol gebruikt.

4 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat je en lage dosis morfine mag aangezien ik in me 3e ding geopereerd aan me nek ben heel veel sterkte

4 jaar geleden

Ik heb ook een verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg met hechtingen. Alleen 1 paracetamol ingenomen toen ik thuis was en daarna eigenlijk geslapen.

4 jaar geleden

Reactie op Lou1986

Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat je en lage dosis morfine m ...
Oké dankje! Ik ga het gewoon aan zonder pijnstilling en dan hoop ik dit te kunnen opperen mocht het dramatisch worden

4 jaar geleden

Reactie op sur92

Ik heb ook een verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg met hechtinge ...
Oké top! Fijn te horen dat het zo kan, ik ga hetzelfde doen. Dankje

4 jaar geleden

Reactie op Regenboog Lenz

Ik heb zelf ook ooit een kaak ontsteking gehad, ook door een verstandskies. ...
Ah dankje! Dan hoop ik dat het genoeg is, ik ga er gewoon nuchter in. Het enige wat ik weet is dat die tegen m’n kaakwand zit dus daar maak ik me wel een beetje bang voor maargoed😂

4 jaar geleden

Reactie op BoJ

Oké top! Fijn te horen dat het zo kan, ik ga hetzelfde doen. Dankje
Veel succes! Gaat goedkomen

4 jaar geleden

Ja fijnste is als het alleen met paracetamol mol kan ik kan normaal goed tegen morfine maar nou werd ik er goed misselijk van maar als je echt heel veel pijn heb is het voor de eerste paar dagen wel fijn mijn baby werd er wel super druk van haha terwijl ik heel rustig werd
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik had ook enkele jaren geleden een ontstoken verstandskies die scheef stond en eens hij eruit was bijna geen pijn gehad de pijn van de ontsteking was veel erger

4 jaar geleden

Ik denk dat het alleen al een hele opluchting voor je zal zijn als die kies eruit is! Hopelijk is alles weer een beetje rustig en normaal wanneer je moet bevallen!

4 jaar geleden

Ik heb ook mijn verstandskies laten trekken tijdens deze zwangerschap. Wat bij mij erg hielp was een spiegel opbouwen met paracetamol en veel mijn wang koelen met een pack. Op deze manier was het goed vol te houden 👌🏻

4 jaar geleden

Ik denk dat het goed komt en zoals anderen ook al zeggen zal de opluchting van het weghalen van de ontsteking veel groter zijn dan de pijn van het trekken. Ik heb vorig jaar twee verstandskiezen tegelijk laten trekken en dat was met een paracetamol spiegel priiiima te doen. Niks anders nodig gehad. Goed spoelen en schoonhouden! Ik ken om me heen ook niemand die zwaardere pijnstilling kreeg (los van ibuprofen wat nu niet mag natuurlijk) na trekken van verstandskiezen. Morfine lijkt me erg heftig?

4 jaar geleden

Word ook niet heel snel gedaan maar het mag wel en is de veiligste zware pijnstiller in 3e ding

4 jaar geleden

Nou dames! Het was vreselijk😂 De kies is gisteren getrokken en ik hoef geen antibiotica. Wat was wat wrikken en ploegen maar uiteindelijk gelukt. Door een allergie van mij en de zwangerschap konden ze maar 1 verdoving gebruiken die nooit heel diep komt, dus ze hebben het maar voor 50-75% kunnen verdoven en dat was echt vreselijk. De pijn is toch helaas erger dan verwacht, ik had gisteren avond toch nog controle bij de verloskundige en die heeft me voor 1x gewoon ibuprofen in laten nemen, zij vond dat slaap na 2 dagen niet slapen zoveel belangrijker is dan die eenmalige ibuprofen dat ik die gisteren avond genomen heb en een redelijke nacht heb gehad. Op dit moment weer erg veel pijn maar is puur “kaakpijn” ik mag om 09.15 weer paracetamol innemen en dan hopen dat het vanaf dan beter word, al met al helemaal geen prettige ervaring dus.