24 Reacties

één jaar geleden

Pfff jeetje wat een raar en bizar verhaal zeg… ik ben zelf pedagogisch medewerkster / leidster op een kdv en kan me dit niet voorstellen Hebben ze / gebruiken ze geen dagboekjes of app op de kdv? Waarin ze het dagritme en algemene dingen in bijhouden voor ouders?

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Pfff jeetje wat een raar en bizar verhaal zeg… ik ben zelf pedagogisch mede ...
Dit hebben ze wel, zowel een ouder app als een app waarin fotos van de kindjes komen zegmaar. Alleen in de ouder app wordt alleen ingezet van hoelaat tot hoelaat ze slaapt en of ze gepoept heeft. En meer niet. Een enkele keer wordt er geschreven dat ze een popje gevonden heeft met een belletje erin en dat ze daarmee gespeelt heeft. Dat is dan het hoogte punt van de dag denk ik zomaar. Terwijl ze hier thuis echt een enorme speler met speelgoed is.. dus wij snappen het echt niet.. wij hebben ook werkelijk het idee dat ze daar maar zelfstandig meot spelen en er totaal niks wordt ondernomen... Zo werd er namelijk donderdag een jongetje van ik denk 3 jaar totaal genegeerd door de bekende stagiaire. Dat jongetje stond enorm te huilen en die stagiaire gaf geen aandacht, keek hem niet eens aan, was alleen maar op haar mobieltje aan het scrollen...

één jaar geleden

Dit is een van de fotos waar mijn dochter op de achtergrond zielig in haar uppie met een popje in haar handjes op de grond zit.. mijn moeder hart breekt echt als ik hiernaar kijk. En dit schijnt dus zo al weken te gaan daar

één jaar geleden

Reactie op Fistchildinlove

Dit hebben ze wel, zowel een ouder app als een app waarin fotos van de kind ...
Zo vreemd zeg en alles , t maakt me zelfs gewoon een beetje boos van binnen… ze horen alles te noteren over je dochtertje. Als er dingen zijn of niet goed gaan moeten ze dat ook melden. Over die stagiaire, deze mag niet alleen openen, er moet sowieso een ervaren pedagogisch medewerkster bij zijn.

één jaar geleden

Dit is een van de fotos waar mijn dochter op de achtergrond zielig in haar ...
Ach gosh arme meid, ze kijkt helemaal niet blij.

één jaar geleden

Dit hebben ze wel, zowel een ouder app als een app waarin fotos van de kind ...
Pfff zou haast willen vragen welke kdv dit is, kan me het echt niet voorstellen allemaal. Ook over dat jongetje, als kindjes worden gebracht en ze huilen of iets, neem ze dan even lekker bij je op schoot om te troosten.

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Zo vreemd zeg en alles , t maakt me zelfs gewoon een beetje boos van binnen ...
Dat wat jij zegt is bij mij dus ook bekend..

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Pfff zou haast willen vragen welke kdv dit is, kan me het echt niet voorste ...
Ja nou precies dat.. het was ook echt 06:50 en vanaf 06:45 kunnen kindjes gebracht worden dus dat jongetje was idd ook net binnen en gewoon verdrietig dat zn vader/moeder er niet meer was, logisch toch.. maar totaal niet getroost of iets.. vond het echt schandalig...

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Ach gosh arme meid, ze kijkt helemaal niet blij.
En deze kant van onze dochter ken ik totaal niet.. er gebeuren daar dingen die ik hier thuis nog nooit met onze dochter heb meegemaakt.. heel bizar..

één jaar geleden

Ja nou precies dat.. het was ook echt 06:50 en vanaf 06:45 kunnen kindjes g ...
Zeker logisch , inderdaad echt schandalig… merk je zelf ook dingen aan andere kindjes van haar groep?

één jaar geleden

En deze kant van onze dochter ken ik totaal niet.. er gebeuren daar dingen ...
Krijg hier rare en nare gevoelens bij

één jaar geleden

Reactie op D.D.Z

Zeker logisch , inderdaad echt schandalig… merk je zelf ook dingen aan ande ...
Nee, maar wij mogen ook niet binnen komen als ouder op de groepen. We moeten onze kinderen bij de hoofddeur afgeven aan een leidster en daarna het liefst direct vertrekken.

MOD

één jaar geleden

Jeetje wat een nare situatie. Wennen is inderdaad rot maar als de plek fijn is, lukt dit vast snel(ler). Weet niet of neefje/nichtje toevallig op dezelfde groep zit, dat kan helpen. Wij hebben een opvang waar we heel blij mee zijn. Zoontje hadden we maandag thuis gehouden omdat ie echt niet lekker was. Gisterochtend weer gebracht. Juf kreeg een mega grote glimlach en wij amper een 'doei'. Ik hoop zo dat jouw dochter dit ook gaat krijgen. Deze situatie is gewoon mega verdrietig en rottig. Alvast heel veel succes met het gesprek met haar mentor en wat fijn dat ze al zo snel naar de nieuwe kdv kan gaan! Wees verder niet boos op jezelf. Je probeert het beste te doen voor jouw meisje. Zonder informatie weet je niet dat ze eigenlijk niet zo blij is daar.

één jaar geleden

Oh wat vreselijk naar voor jullie! Transparante en eerlijke communicatie is een must voor het KDV. Een stagiaire van 17 jaar deze verantwoordelijkheid geven om te openen kan in mijn ogen ook echt niet. Hoe goed de stagiaire ook is, dan is er een personeelsprobleem en dat horen zij zelf op te lossen! Fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen bij een andere opvang die al vrij bekend is. Hier lag het ooit echt aan de leidsters. Ze wilde niet slapen, spelen en huilde ook alleen maar. Toen kwam hier een wisseling van leidsters en hadden wij plots een heeeeel ander kindje op het KDV.

één jaar geleden

Wat vervelend zeg.. met hoe je het schrijft vind ik dit echt niet oké klinken. Dit kan en mag niet. Wij hebben ook een opvang waar vanuit de organisatie ouders niet naar binnen mogen op de groep. Dat vind ik zelf ook niet prettig maar ik merk vertrouwen bij de leidsters omdat ze soms zeggen ‘ah loop maar even door’ of ‘kijk nog even hoe leuk ze hier mee speelt’ en we onze dochter vaak vrolijk en opgewekt ophalen. Dat vertrouwen heeft moeten groeien. Ik vind dat het een verantwoordelijkheid is van de leidsters om eerlijk en transparant te communiceren, júist als het minder gaat. Het gaat hier om een kind wat zelf nog niet kan praten. Kan je de locatiemanager contacten: en hem/haar meenemen in dit gebeuren? Ik vind dit breder dan alleen oppakken met de leidsters. Vanuit hun professionaliteit zou dit al niet zo mogen gaan.

één jaar geleden

Die foto🥺 ik snap je verdriet. Niet oké.. punt. Dit had direct naar jullie gecommuniceerd moeten worden.Dan hadden jullie er op kunnen reageren. Nu hoor je het achteraf. En inderdaad kaart het aan bij een manager daar zijn ze voor. En hopelijk gebeurt dit niet meer op deze manier en help je zo ook andere kindjes die niet goed gedijen. Ik hoop op een hele fijne nieuwe plek voor jullie dochtertje waar ze zich veilig voelt en weer fijn kan spelen 🙏🧡

één jaar geleden

Dit is een van de fotos waar mijn dochter op de achtergrond zielig in haar ...
Geen woorden voor de werkwijze van dit KDV.. Arm meidje, zit ze zo alleen sipjes met haar popje.

één jaar geleden

Wat zielig! Mag ik vragen wat de reden is dat je van gastouder over bent gestapt op kdv? Juist om de redenen dat je zelf ook beschrijft gaan wij nu naar een gastouder. Ons meisje kwijlt enorm en ze zijn te ‘beroerd’ om haar slabbetjes te vervangen. Dus bij het ophalen kon ik haar dikke trui uitwringen en ze deed het goed op ‘diksap’. Ze viel ons helemaal weg in de auto op weg naar huis. Klacht ingediend en dan krijg je iets terug van: maar er waren zieken dus de juiste mensen stonden niet op de groep….. nou mijn moeder hart brak ook. Dan had ik liever een dag vrij genomen. Maar elke halve … kan zien dat haar shirt vervangen moest worden en dat een 15 maanden kindje niet alleen op diksap kan leven.

één jaar geleden

In onze omgeving waren weinig amdere gastouders die bij vakantie of ziekte onze dochter kan opvangen. Vandaar gekozen voor een KDV tegen ons gevoel in. Helaas zijn er in de omgeving nogsteeds weinig gastouders waardoor we dit dus niet kunnen terug draaien

één jaar geleden

UPDATE ! vandaag het gesprek gehad met de leiding van de locatie en de mentor van mijn dochter. Ze zijn erg geschrokken van bovenstaande situatie en wisten hier niets vanaf zeggen zij. Ze hebben oprechtte excuses aangeboden en gaan in gesprek met de leidster van de babygroep waar het mis is gegaan ontrent mijn dochter. Deze week krijg ik hierover een terug koppeling. Wat betreft het wisselen van opvang hebben ze er begrip voor, wel vinden ze het jammer. De tijd dat onze dochter nog daar op de opvang zit zullen ze het voor haar zo leuk mogelijk maken en goed communiceren met ons.