23 Reacties
één jaar geleden
Wij heb het een keer gedaan wel eerst natuurlijk gekeken of het mocht. Hier staat het duidelijk https://www.anwb.nl/experts/auto/3/kinderzitje-voorin-de-auto
één jaar geleden
Reactie op eeemsxo
Mijn zoontje zit gewoon voorin hoor, maar niet in de maxicosi. Hij is 15 ma ...
Dat risico zou ik van mijn leven niet willen lopen. Liever achterin brullen dan voorin door de voorruit.
één jaar geleden
In principe mag je een kind met kinderstoel op de bijrijder stoel vervoeren wel liefst zonder airbag en anders moet de stoel zo ver mogelijk naar achteren. Je kind zit ook hier als goed in de riemen vast net als dat de kinderstoel zelf ook vastgemaakt hoort te zijn. Een kind vliegt dus niet zomaar door de vooruit zoals sommigen hier beweren.
Echter de meest veilige plek ook qua kreukelzone icm met de meest voorkomende botsing is op de achterbank bij de bestuurderskant.
Ik vervoer mijn dochter nog in de maxicosi omdat ze een fijne bouw heeft en dit met haar lengte en gewicht veiliger is dan de kinderstoel.
één jaar geleden
Reactie op Bosje02
In principe mag je een kind met kinderstoel op de bijrijder stoel vervoeren ...
Ik dacht juist aan de andere kant achterin. Het liefst midden, maar anders rechts (passagierskant) omdat de meeste botsingen juist aan de bestuurderskant zijn.
https://www.24baby.nl/baby/veilig-vervoer-baby/tips-veilig-gebruik-autostoeltje/
Waar heb jij vandaag dat het juist veiliger is achter de bestuurder? Begin nu erg te twijfelen!
één jaar geleden
Soms zal ze wel moeten, mijn man heeft een grote werkbus met alleen voorin stoelen. Als hij haar brengt of haalt van/ naar opvang, zit ze dus in de vervolgstoel voorin. Het is wel een hogere bus dus ze kijken overal overheen als het ware. Het is puur noodvervoer voor de opvang als ik nog werk en de auto mee heb. Max 5 minuten. Langere stukken niet
één jaar geleden
Ja hoor. In onze station zitten beide kinderen achterin. Die gebruikt mijn man en die brengt ze weg. Ik haal ze op en heb een 3 deurs, niet heel handig om met een kleine achterin te moeten klimmen. Beide hebben bij mijn auto voorin gezeten. Eerst met de maxi cosi en nu met een autostoel. Wel nog achterste voren maar dat gaan we binnenkort aanpassen. Zolang je de airbag uit kunt zetten mag dat gewoon. Zodra ze oud genoeg zijn om de auto in te klimmen zoals de oudste zitten ze gewoon achterin.
één jaar geleden
Mijn man heeft een caddy. Hij brengt onze dochter wel eens naar de gastouder. Dan zit ze in een passend autozitje op de bijrijdersstoel.
In mijn auto heeft ze de axissfix. Gebeurt dus sporadisch dat ze met m’n man mee moet en als dat het geval is, is het letterlijk voor 3 min en 1,5 km door het dorp met 30 km/h.
één jaar geleden
Wat vervelend dat je kind zo brult op de achterbank.. bij mij soms ook, en geeft zoveel stress! 😰 ik heb altijd een speelgoed setje bij me met zijn favoriete toys (alles wat geluid maakt en bij ons niet in huis mag🤪zoals politie autootje die sirenes heeft, of een pratende pop etc.) Dat houdt m meestal zoet.. plan B is daarna: een snack of drinken en noodplan: filmpje kijken op de telefoon oid hangetje aan zn hoofdsteun..)
één jaar geleden
Reactie op Amanda34
Vraag het met een reden natuurlijk he.. mijn kind brult het uit in de auto ...
Ik snap zeker alle reacties wat betreft veiligheid. Maar een lange rit een huilend kind achterin is ook niet bevorderlijk en veilig. Daarom snap ik je vraag zeker of de mogelijk er is! Wij hebben er zelf ook wel een tijd over nagedacht om een voorin te zetten. Zodra die van ons vastzat in zijn autostoel was hij alleen maar aan het huilen! Tot krijsen toe. Je wordt er gek van! Je probeert van alles te doen om het huilen te stoppen. Ik voelde mezelf net een clown voorin! Dus ik snap jouw gevoel oprecht.
Wij moesten vaak stukken rijden van 45 a 60 minuten. Ik kan je vertellen, als je kind 60 minuten aan het huilen is, is dat ook echt niet ok voor de autorit. Dus sommige opmerkingen als 'natuurlijk niet' en de andere dingen.... vind ik vrij hard😉
Hier is het huilen zo goed als weg. Soms een ipad aan in de auto. Of als we samen rijden gaat iemand achterin. Of z'n speen of knuffel! Daarom hebben wij nu ook besloten om hem achterin te blijven vervoeren. Zeker voor de lange stukken, gezien het feit dat het geadviseerd wordt.
Kun je misschien eens kijken naar opties als speelgoed? Speen? Knuffel? Of.... mogelijk toch ipad of tablet? Of misschien als de kleine wat moe is, zodat het prima is om lekker te zitten?
Ik zit maar wat dingen op te gooien! Wie weet verwacht dat het huilen wat😘
één jaar geleden
Reactie op Amanda34
Vraag het met een reden natuurlijk he.. mijn kind brult het uit in de auto ...
Zit je kindje nog in de maxicosi? Sinds +/- een maand zit onze zoon in zo'n andere stoel en is hij (meestal) een stuk gezelliger.
één jaar geleden
Reactie op -Vino-93
Ik snap zeker alle reacties wat betreft veiligheid. Maar een lange rit een ...
Fijn dat je snapt wat ik bedoel 😊 ik wil natuurlijk ook het veiligste voor mijn dochtertje. Maar het is vooral als ik alleen met haar rij dat ik denk kan ze niet beter naast mij zitten. Als wij samen rijden ga ik achterin zitten inderdaad en probeer ik haar zoveel mogelijk te vermaken. Ze vertikt het ook om in te slaap te vallen. Probeer al speen te geven maar dan slaat ze die boos weg. Voor de lange stukken gaan wij ook een iPad of schermpje regelen. Ze is alleen zo snel verveeld dus ben benieuwd😅 bedankt voor je reactie 😘