44 Reacties

3 jaar geleden

Hier heeft ze 1x corona maar daar had ze niet echt last van (1 dag koorts) en toevallig is ze er nu net bijna vanaf van haar verkoudheid/oorontsteking dus eigenlijk 1x na haar geboorte maar hier gaar ze ook niet naar de opvang hoor ik zorg 24/7 voor haar😊 Elk kindje is anders he! ik geloof wel dat er veel ziektes verspreid worden in de kinderdag verblijven

3 jaar geleden

In de kraamweek (oktober 2021) snotterig/hoesten doordat ik ziek de bevalling in gegaan was en zij dat van me overnam toen ik net gestopt was met de borstvoeding. In februari met 3,5 maand corona gehad (alleen gesnotterd en een beetje hoesten). Begin juni met bijna 8 maanden een luchtweginfectie gehad (hoesten, snot). Begin deze maand met 8,5 maand de 6e ziekte gehad (koorts, rode vlekjes). Nu bijna 9 maanden ook weer een snotneusje. Kids hebben zo vaak wat, de weerstand moet nog opgebouwd worden en je kan niet in angst gaan leven dat ze misschien wel ergens aan gaan overlijden. Ze kunnen wel ergens tegen tot op zekere hoogte.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Hier ook hoor. Mijn zoontje gaat ook naar de opvang en daar vangen ze gewoon de eerste paar jaar alles op. Ik desk dat mijn zoontje om de 2 weken wel weer ziek/verkouden/koortsig/buikgriep heeft. Mijn huisarts zei zelf ook dat zij vaak zien dat kinderen die naar de opvang gaan dit al snel allemaal krijgen, maar later minder vaak ziek worden en kinderen die niet naar de opvang gaan dit vaak pas krijgen als ze naar school gaan. Toen ik voor het eerst stage liep bij een kinderopvang was ik ook bijna het hele jaar ziek, maar daarna echt 2 jaar lang niks gehad 😂. Ik maak mij er in ieder geval geen zorgen over!

3 jaar geleden

Onze dochter is nog niet een keer ziek geweest. Een keer wat verkouden, maar verder niets. Onze dochter gaat niet naar de opvang, dus dat kan er best mee te maken hebben. Maar ook elk kindje is anders..

3 jaar geleden

Reactie op Mijnsnuitje

Onze dochter is nog niet een keer ziek geweest. Een keer wat verkouden, maa ...
Ja en als jezelf niet vaak ziek bent dat helpt ook een hoop. Ik ben zelf heel ziek geweest na mijn bevalling. En heb de weken daarna tot nu toe vaak virusjes opgevangen die ik aan hem toch doorgegeven heb. Mijn weerstand was en is nu misschien nog steeds heel laag. Hij ging met 5 maanden naar de crèche en daarvoor was hij samen met mij 1 keer of 2 verkouden geweest maar maar 1 of 2 dagjes koorts en was snel weer over. Na de opvang en Corona hebben opgelopen 2 zware verkoudheden/ griep gehad met aantal dagen koorts een ontsteking aan over gehouden daarna buikgriep en net vorige week weer verkouden en luchtweginfectie 😓 elke keer dat hij ziek is ben ik ook ziek.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 1 keer ziek geweest door (waarschijnlijk) corona en 1 keer verkouden (hoesten, snotterig, schor). Hij gaat niet naar de opvang, dus kan niet echt door andere kindjes wordwn aangestoken

3 jaar geleden

Reactie op Blabla19

Mijn zoontje is 1 keer ziek geweest door (waarschijnlijk) corona en 1 keer ...
Ik was trouwens zelf een week heel ziek door corona, maar mijn zoontje had alleen 1 dag koorts

3 jaar geleden

Reactie op Blabla19

Ik was trouwens zelf een week heel ziek door corona, maar mijn zoontje had ...
Ja Corona stelde bij mijn zoontje ook gelukkig niet zoveel voor. De andere virusjes zijn ietsje zwaarder voor hem geweest.

3 jaar geleden

Sinds februari gaat onze dochter naar het kdv. Sinds februari is ze dan ook zeker 1x per maand ziek/verkouden. Begonnen met corona, buikgriep, verkoudheden en nu is ze sinds 2 weken van de waterpokken af. Het is soms echt om gek van te worden, vooral omdat ik het zo zielig voor haar vind. Echter is er geen andere reactie dan "goed voor de weerstand, is ze later minder ziek"

3 jaar geleden

Mijn dochter is alleen in februari 3 dagen mild ziek geweest, terwijl ik en mijn man langer ziek waren. Mijn dochter gaat niet naar opvang, speelt wel met andere kinderen in de familie misschien dat ze daardoor minder ziek is🤔.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Onze dochter, 10 maanden gaat naar een gastouder en is nu misschien 2x ziek geweest. En dan 1 of 2 dagen. 2e keer was overigens toen wij vakantie haddenm

3 jaar geleden

Eerste 6 maanden geen enkele keer ziek. Dan opvang gestart, nu al 4 x niet kunnen gaan op 3 maanden omdat hij koorts had (en het is dan nog niet eens winter 😅). Hij is nooit echt super ziek, koorts duurt dan 1 dagje en hangerig, maar dat komt soms ook door de tandjes. 1 x diarree gehad en een paar keer snotneus en hoesten. Hoesten heeft wel lang aangesleept, toch een week of 3. Dus ja nooit echt heel ziek, altijd beter na een dag of 2, maar toch frequent wat milde klachten sinds hij naar de opvang gaat 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Bij elke keer ziek bouw je juist weerstand op 🥳

3 jaar geleden

Reactie op Kred

Sinds februari gaat onze dochter naar het kdv. Sinds februari is ze dan ook ...
Ja ik weet ik vreselijk ! We zijn ook crèche rond feb gestart en sinds dien gewoon elke maand wat pfff hopelijk is het waar dat ze dan later wat sterker zullen zijn 🙏🏻

3 jaar geleden

Reactie op LinaLina789

Bij elke keer ziek bouw je juist weerstand op 🥳
Is dat zo ? Ik heb het idee dat sinds mijn zoontje Corona heeft gehad hij vakker een virusje pikt Maargoed op de opvang zijn elke week zieke kindjes en als een buikgriep krijgt dan krijgen de meeste het. Als het te vaak achter elkaar gebeurd heb ik het idee dat hij niet volledig hersteld is van de ene voordat hij de ander krijgt en daarom het Vieira dus versterkt wordt omdat hij pas van een af komt en juist nog zwakjes is weinig slapen of minder eten enz …

3 jaar geleden

Onze kleine is bijna 9 mnd en nu voor het eerst echt ziek geweest. (rs virus). Vreselijk vond ik dit al... Kindjes van m'n broer zijn ook constant ziek. Geen idee war er de oorzaak van kan zijn. De 1 is er vatbaarder voor dan de ander?? Maar ze worden er wel gek van dus ik snap jou heel goed!

3 jaar geleden

Ons zoontje ook vaak verkouden, niezen en hoesten.... heeft ook met 6 maanden corona gehad, vorige week buikgriep, leuk als je op vakantie gaat... vaak verkouden en niezen en hoesten als hij tandjes krijgt, is nu bezig met nr 7....

3 jaar geleden

Om heel eerlijk te zijn is ons zoontje sinds hij naar de onthaalmoeder gaat nog niet echt 100% geweest (dat is nu dus al zo een 4 maanden), altijd wel een snotneusje of hoesten of piepende ademhaling. Ik sta zowat iedere week voor mijn eigen gemoedsrust bij de huisarts... Nu hebben ze recent gezegd dat ze vermoeden dat hij astma heeft wat echt heel jong is om al gezegd te worden, maar ik heb zelf zware astma en allergieën dus ze vermoeden dat de gevoeligheid ook bij hem aanwezig is. De kinderarts heeft dat deze week ook bevestigd dat dat mogelijk is. Het is ook daarom dat hij zo gevoelig is voor verkoudheden maar we moeten voorlopig enkel de alarm signalen voor benauwdheid in de gaten houden en hij mag geen (hoge of langdurige) koorts maken want dan is er meer aan de hand dan gevoelige luchtwegen.

3 jaar geleden

6 x ziek sinds naar de opvang? Dat is nog weinig. Onze is gemiddeld eens in de 2-3 weken wel weer een keer ziek

3 jaar geleden

Hier sinds opvang 19 april: rhinovirus, adenovirus, norovirus, oorontstekingen, bronchite, rsv, schimmelinfectie mond... En ik telkens ook luchtweginfectie.... Hier in overleg met kinderartsen kliniek, besloten om haar 1,5 maand thuis te houden van de opvang, om goed te herstellen en misschien minder vlug iets te vangen...