15 Reacties
één jaar geleden
Wat zit er in zo’n zakje? Is dat zoiets gedroogde kruiden ofzo of echt saus? Vaak heeft het voor 70% zout. Dan zou ik zeggen gooi de kruiden er zelf bij die je in huis hebt en beperk het zout.
Is het eenmalig een ramp? Nee.. maar zou het niet wekelijks doen 😬 en denk dat het heel makkelijk te vervangen is
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
2,8 gram zout per portie lijkt me niet zo een ramp toch?
Tussen 1 en 3 jaar is 800mg geadviseerd. 2,8gram is dus wel best veel!
Maar sinds ze 1 jaar is pakken wij dit persoonlijk ook heel praktisch aan: over het algemeen letten we goed op zout en soms komt het gewoon zo uit dat er meer zout gegeten wordt: bijv ook een kaasstengel mee eten bij de borrel, omdat gezelligheid en gemak ook van belang is ☺️
één jaar geleden
Op zich is lasagne saus makkelijk te maken: gele zoete uiren,paar knoflook teentjes, paar vleestomaten, cherry tomaatjes, geroosteede paprika op knoflook olie wat fijn snijden. Eerst de ui met knoflook laten fruiten in wat olie a 8minuten in braadpan, dan de groente erbij met wat kruiden als tijm met rozemarijn en dit een kwartiertje rustig laten pruttelen met de deksel erop. Wanneer het gaar is kan je fijne kruiden erbij doen zoals basilicum en oregano en wat gemalen peper. Ik pureer de saus meestal. Je bent met half uur klaar en hebt een lekkere en gezonde saus.
één jaar geleden
Reactie op Bosje02
Op zich is lasagne saus makkelijk te maken: gele zoete uiren,paar knoflook ...
Het probleem
Is dat verse pastasaus altijd op basis van tomaten is en daar ben ik allergisch voor..
één jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Tussen 1 en 3 jaar is 800mg geadviseerd. 2,8gram is dus wel best veel!
Maar ...
Ik lees hier 3 gram of klopt dat niet. 800mg lijkt me wel weinig aangezien ze ook brood eten? Daar wordt ook zout aan toegevoegd toch? Best lastig soms met al die toegevoegde zout en suiker overal😭 mijn vriend en ik zeiden laatst we kunnen beter zoals de baby eten haha dan blijven we tenminste gezond haha
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
Ik lees hier 3 gram of klopt dat niet. 800mg lijkt me wel weinig aangezien ...
Ahh ik houd altijd SolidStarts aan. Zij houden het stricter aan denk ik?
één jaar geleden
Hij eet hier wel met de pot mee, niet zoutloos maar wij eten niet uit pakjes. Als we bijv bij schoonouders eten die wel met pakjes/zakjes koken krijgt hij wat anders.
Maar als ik zelf kook gebruik ik eigenlijk altijd wel iets van een bouillonblokje maar in verhouding is dat dan weinig zout wat hij binnen krijgt.
Maar eenmalig is echt geen probleem hoor 😊