10 Reacties
4 jaar geleden
Lactatiekundige zij ook tegen mij na elk gebruik omspoelen met water en 1 keer per dag met water en zeep. Later las ik ook dat ik moest uitkoken. Hier toen mee begonnen maar voorraad niet weg gegooid. Als er iets met de melk is drink de baby het niet op. Maar onze dochter drinkt elke keer alles op.
4 jaar geleden
Ik zou het zeker niet weggooien!
Ik snap dat je er van schrikt maar de regels zijn denk ik soms doorgeslagen..
Heb je het telkens ook ‘snel’ in de vriezer gedaan?
En als je goed heet water heb gebruikt is het prima.
Je gaat misschien ook kolven op je werk en dat dan weer de dagen erna aan je kindje geven?? Ik heb een kleine voorraad maar denk nu al… hoe krijgt ze dat überhaupt op??
Dag 1 krijgt ze melk uit de voorraad en kolf ik op het werk
Dag 2 krijgt ze de gekolfde melk van dag 1 en kolf ik op het werk
Dag 3 krijgt ze gekolfde melk van dag 2
Etcetera.. nou ja je snapt het misschien.. wanneer spreek je dan die voorraad aan??
4 jaar geleden
Mijn kraamzorg gaf aan dat het advies voorheen was om dagelijks uit te koken, maar dat dit advies bijgesteld is naar niet meer uitkoken/steriliseren. Door uitkoken kunnen kleine deeltjes uit het plastic van de flessen vrijkomen, wat niet goed is voor baby's. Gewoon afwassen was voldoende. Ze gaven wel aan dat er in het ziekenhuis nog wel gesteriliseerd wordt na elk gebruik, dus dat het geen kwaad kan als je wel zo nu en dan wilt steriliseren maar dat één keer per week dan meer dan voldoende is. Niets mis met je voorraad melk dus!
4 jaar geleden
Reactie op Soo
Welke zeep gebruiken jullie om het mee schoon te mkn? Wij hbbn altijd dreft ...
Ik gebruik Neutral
4 jaar geleden
Reactie op Soo
Welke zeep gebruiken jullie om het mee schoon te mkn? Wij hbbn altijd dreft ...
Ik wel dreft 🤷🏻♀️
Las onlangs een tip over snel reinigen en die werkt hier erg goed,
Neem twee kleine afwas teiltjes/bakken;
Bak 1 vul ik met koud water en de spulletjes los erin (breekt eiwitten af dacht ik);
Dan in bak 2 warm sopje met schoon sponsje alles afdoen (verwijdert vuil en vet);
Daarna alles afspoelen in bak 1 met nieuw koud water (om sop resten af te spoelen);
Zo hoef je niet heel de wasbak telkens te vullen.