9 Reacties

4 jaar geleden

Lees even mee, vind de meeste toch wel aan de prijs

4 jaar geleden

Wachten met kopen tot je zeker weet dat borstvoeding gaat lukken! Ik hoop zelf de elvie te kopen, maar eerst maar eens zien of ik genoeg melk aanmaak

4 jaar geleden

Bij de eerste zwangerschap heb ik de Avent gekocht. Deze echter nooit gebruikt want zat gewoon niet goed. Ik heb toen vanuit het ziekenhuis de medela gehuurd. Nu heb ik bij de 2e de medela gekocht dat is echt zo'n fijn ding !

4 jaar geleden

Bij onze verloskunde praktijk verhuurde ze het merk ardo die vond ik echt super.

4 jaar geleden

Reactie op Valerie1991

Wachten met kopen tot je zeker weet dat borstvoeding gaat lukken! Ik hoop ...
Een borstkolf kan aanzienlijk helpen met de stimulatie van bv. Maar 3% is in niet in staat om voldoende aan te maken. Maar een goede start Is echt het halve werk.

4 jaar geleden

De medela vanuit het ziekenhuis gebruikt en later gehuurd die is echt geweldig

4 jaar geleden

Helaas is het ook erg persoonlijk. Hangt ook echt van de grootte van je tepel af denk ik. Ik twijfelde tussen de Ardo die goed bekend stond en de Horigen 3D. Omdat de ardo meer op de andere kolven leek, had ik die gekocht. Wat heb ik daar een spijt van gehad! Tepels waren te klein, dus nog een kleine maat borstschelp gehaald. Maar hij deed gewoon zeer. Dus uiteindelijk alleen af en toe de handkolf gebruikt. En via marktplaats de horigen 3D gekocht… wat een verademing was dat zeg! Echt super fijn en zacht. Zag dat regenboog lenz juist wel tevreden was over de ardo… dus zoals ik al zei, het is (helaas) ook persoonlijk. Medela heb ik ook verschillende verhalen over gelezen… meestal vind iedereen die wel oké… tot ze een andere geprobeerd hebben😅 Overigens buiten hoe de schelpen zitten, vond ik ook fijn dat de horigen 3D (chicture) 2 losse motoren heeft. Dat is ook wel echt een verschil. Per borst af te stellen en een goede zuigkracht. Terwijl bij de ardo was dubbelzijdig kolver dmv een y slang, waardoor gelijk de kracht afnam.

4 jaar geleden

Bij mijn dochter de dubbelzijdige kolf van horigen gebruikt. Op zich prima ding, vond kolven gewoon niet mijn hobby. Heb wel tot 15 maanden bv gegeven. Ik wil nu de Elvie kolf gaan testen. Omdat me dat een ideale kolf lijkt. De Lactatiekundige heeft hem sinds kort in haar assortiment dus kan ik een deel bij zorgverzekeraar declareren 💃