25 Reacties
4 jaar geleden
Ja natuurlijk. Je kan wel in het ziekenhuis willen bevallen maar je weet niet hoe het straks gaat, er bestaat altijd een kans dat het wel thuis moet. Bovendien gebruik je meestal toch nog heel veel wel, ook wanneer je in het ziekenhuis bevalt.
4 jaar geleden
Jawel, heb ik inmiddels besteld. Zit niet in mijn verzekering, maar kost 25,=.
Uit ervaring vd 1e zwangerschap (dit is de 2e) die ik ook in het ziekenhuis had, gebruik je evengoed van alles uit het pakket. Verschonings matje is voor de nacontrole thuis door de kraamzorg... Je dikke maandverband heb je nodig voor thuis, weken nabloeden, en noem zo maar op.
Maar dat is mijn ervaring.
Er zullen gerust 'n paar spullen zijn die over blijven, maar liever teveel dan mis grijpen op 't moment.
Ik dacht eerst ook, ik koop alles los. Ben blij dat ik nu in 1x klaar ben. Ondanks dat ik nu ook weer in het ziekenhuis wil bevallen.
4 jaar geleden
Ik ga hem wel bestellen, ik moet in het ziekenhuis bevallen maar dat is wel 25 min rijden😬 bij mijn jongste heeft de gehele bevalling 1,5 uur geduurd dus ik durf er niet op te gokken dat ik zeker het ziekenhuis ga redden.
Het meeste wat er in zit is ook wel goed na de bevalling te gebruiken. De matjes voor het vruchtwater opvangen heb ik bijvoorbeeld in de auto gebruikt toen ik de kids zinlijk maakte, dat heeft mij al een aantal natte autostoeltjes gescheeld😅
4 jaar geleden
Reactie op Bella93_
Wat zit er allemaal in zo’n kraampakket? Nieuwsgierige/ onwetende Belg hier ...
Dit is een beetje de basis per pakket kan het een beetje afwijken maar hier komt het eigenlijk wel opneer
1 matrasbeschermer 80x180 cm
1 kraammatras 60 x 90 cm
5 onderleggers 60 x 60 cm
1 steriele navelklem
1 flacon alcohol Ketonatis 70% (120 ml)
24 kraamverbanden, 2 pakken à 12 stuks
20 maandverbanden, 1 pak à 20 stuks
15 inlegverbanden, 1 pak à 15 stuks
32 wondkompressen 8,5 x 5 cm, 2 doosjes à 16 stuks
1 pak verbandwatten
1 rol luiertape
1 flacon hygiënische handgel
4 jaar geleden
Het is niet overal gratis maar je hebt bepaalde spullen erna nodig. Niet alleen dat. Maar je kunt ook onverwachts toch thuis bevallen.
Mijn zus zou naar het ziekenhuis gaan maar het ging allemaal zo snel dat ze dat niet heeft gehaald en thuis is bevallen.
4 jaar geleden
Reactie op zoefzoef
Dit is sowieso gratis via de zorgverzekering toch? Gewoon bestellen!
Alleen als je aanvullend verzekerd bent.
4 jaar geleden
Anders moet je de kraamzorg even bellen wat zij "willen/eisen" dat je in huis hebt voor de verzorging. Want jij wordt (als het goed is) na je bevalling thuis door de kraamzorg verzorgd, en daar moet je vaak zelf spulletjes voor hebben (die in het kraampakket zitten). Die kun je vaak ook bij de kraamzorg organisatie wel krijgen :)
4 jaar geleden
Reactie op Oort
Dat ligt eraan welke verzekering, menzis doet het al vanaf basis pakket.
Zeker? Elk basispakket is gelijk...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wat-zit-er-in-het-basispakket-van-de-zorgverzekering
4 jaar geleden
Reactie op Kiddolove
Cz direct ook vanaf het basis pakket 😊
Zie trouwens dat zij dat aanbieden, niet uit basis maar als extra. Mooie extra :)