19 Reacties

4 jaar geleden

Ik raad nano ijzer aan! Het is een natuurlijk middel dat snel door je lichaam wordt opgenomen. Je zou dat nog eventueel kunnen proberen. 3x 30ml per dag.

4 jaar geleden

Lage ijzervoorraad: 14, en na 6 weken ijzerpillen 13; maar HB is wel goed: 8. Helaas geen tips, maar ik lees mee!

4 jaar geleden

Lees even mee. Hier HB van 5.8 en knap kortademig. Ijzer nog in de redelijke marge

4 jaar geleden

En zeker ijzer combineren met sinaasappelsap of iets anders dat vitamine c bevat. En thee/koffie een uur ervoor en erna vermijden. Vitamine C bevordert de opname. Thee/koffie gaat de opname van ijzer net tegen. ‘t Kan maar helpen :-)

4 jaar geleden

Reactie op Oummievanbaby

Ik raad nano ijzer aan! Het is een natuurlijk middel dat snel door je licha ...
Hi! Dank voor de reacties. Ben ook benieuwd naar de effectieviteit van nano ijzer. Heb jij hier zelf ervaring mee? Ik kwam het vandaag voor het eerst tegen. Welk merk raad je aan? Kun je dit ook via de huisarts krijgen?

4 jaar geleden

Heeft niks met zwangerschap te maken… maar wel voor ijzeropname… Wellicht al bekend bij je, aangezien je al ijzerpillen gehad hebt. Maar melk bij/na het eten wordt ook afgeraden. Schijnt ook de opname tegen te werken. Succes

4 jaar geleden

Reactie op Annna87

Hi! Dank voor de reacties. Ben ook benieuwd naar de effectieviteit van nan ...
Ik gebruik zelf ook Nano ijzer! Ik ben er erg tevreden mee. Je krijgt er ook geen vervelende bijwerkingen van, want de pure ijzerdeeltjes worden door je slijmvliezen in je mond opgenomen. Het stapelt zich dus niet op in je darmen zoals bij de ferrofumaraat ijzersupplementen. Ik gebruik de nano ijzer van het merk the health factory. Het middel is niet via de huisarts te krijgen, omdat het meer de alternatieve richting opgaat

4 jaar geleden

Reactie op Oummievanbaby

Ik gebruik zelf ook Nano ijzer! Ik ben er erg tevreden mee. Je krijgt er oo ...
Oke. Welke positieve effecten merk je het meest? Ik ga het toch ook maar proberen want de bijwerkingen van de pillen vind ik ook maar niks

4 jaar geleden

Reactie op baby17en21

Heeft niks met zwangerschap te maken… maar wel voor ijzeropname… Wellicht ...
Ik heb de pillen alleen tijdens de zwangerschap geslikt omdat toen bekend was dat mijn HB en ijzervoorraad te laag waren. Wel heb ik ook het idee dat ik al langer lage ijzer heb omdat ik de klachten al langer had.. maar nooit uitgebreid bloedonderzoek naar laten doen. Bedoel je dat ik ijzer waarschijnlijk altijd al slecht opneem?

4 jaar geleden

Reactie op Annna87

Ik heb de pillen alleen tijdens de zwangerschap geslikt omdat toen bekend w ...
Dat weet ik natuurlijk niet. Maar wij dronken thuis altijd melk bij/na de maaltijd. Tot m’n moeder een laag ijzergehalte had, die mocht toen absoluut geen melk meer bij de maaltijd, omdat je dan geen ijzer uit je voeding kan halen. Verder kan je proberen wat ijzerrijke voeding te eten… algemeen vallen de groene groeten daar onder volgens mij, maar is natuurlijk zo te googlen. Weet natuurlijk ook niet wat je al doet om zoveel mogelijk ijzer binnen te krijgen en op te nemen. Maar zou zeker zulk soort huis/tuin/keuken dingetjes proberen.😉

4 jaar geleden

Mijn ijzervoorraad was de laatste keer 6 en m'n HB 7,4. Nu pillen dus ben benieuwd of ze helpen! Mijn zusje zat zo laag dat ze aan een ijzerinfuus moest, maar ik weet niet precies wat haar waardes waren toen

4 jaar geleden

Het nano ijzer is binnen 👍🏼 Ik ben nog sceptisch. Verkopen ze nu een liter water voor dat geld of ga ik hier echt iets van merken … ik houd jullie op de hoogte.

4 jaar geleden

Vorige week geprikt in het ZH voor mijn HB. Deze was bij de VK te laag (6,3) en in het ZH was mijn HB 6,7. Dit is goed zeiden ze, omdat een zwangere tussen de 6,5 en 7 moet zitten.

4 jaar geleden

Ik lig op het moment nu in het ziekenhuis vanwege ijzer te kort HB waarde van 5,7. Gister ijzer infuus gekregen en vandaag verder kijken hoe het gaat. Ik het begin was mijn HB waarde 7,6. Is dus veel gezakt…

4 jaar geleden

Reactie op little baby girl

Ik lig op het moment nu in het ziekenhuis vanwege ijzer te kort HB waarde v ...
Mag ik vragen hoe laag je ijzervoorraad was voor het infuus?

4 jaar geleden

Reactie op Mamavan5_1986

Mag ik vragen hoe laag je ijzervoorraad was voor het infuus?
5.4 dus veeeel te laag moest minimaal 6.0 zijn zeiden ze tegen mij

4 jaar geleden

Reactie op little baby girl

5.4 dus veeeel te laag moest minimaal 6.0 zijn zeiden ze tegen mij
Pfff mijn genaecoloog zei dat ik niet eens pillen hoefde te slikken zolang m'n gewone HB nog boven de norm was. Wat een verschillen hé

4 jaar geleden

Jaa inderdaad! Ik moest een infuus krijgen omdat het zo snel verlaagd was en ze geen reden wisten. Ze zeiden normaal moet je 1,5 Liter bloed verliezen wil je zo erg dalen. Vind t wel vreemd maar was wel erg moe en bleek door ijzer te kort

3 maanden geleden

Anna heb je nog een update over het Nano ijzer ook al is het zo lang geleden?