12 Reacties

4 jaar geleden

Hier een jongetje van 9 weken (toen 8), die om de 4 a 5 dagen ontlasting had met kv en inderdaad hier veel last van had en elke dag aan het persen was zonder resultaat. Cb gaf aan tot 7 dagen geen ontlasting geen probleem is toen ik om specifiek advies vroeg gaf ze aan dat ik de huisarts kon vragen om lactulose. Die gaven aan dit bij deze leeftijd niet voor te schrijven omdat dit zorgt voor een gisting in de buik waar ze meestal alleen maar meer last van krijgen. Mijn huisarts gaf aan als hij echt heel veel last had en ik graag wou dat hij ging poepen ik een halve microlax klysma mocht geven dit kan je gewoon bij de drogist en apotheek kopen. Uiteindelijk daar een halve van gegeven en toen heeft tie alsnog pas na een dag gepoept (in totaal 5 dagen niet gepoept). De apotheekster gaf aan dat ik dezelfde avond nog resultaat zou zien maar dit was hier dus niet zo. Dit was op een vrijdag en zijn overigens die zondag (zonder overleg) gestart met koemelk vrije voeding om te kijken hoe die daarop ging. Sindsdien elke dag ontlasting gehad☺️

4 jaar geleden

Reactie op Eline2811

Hier een jongetje van 9 weken (toen 8), die om de 4 a 5 dagen ontlasting ha ...
Ohhh Cb zei bij mij ook dat het niet erg is omdat de darmpjes nog moeten wennen. Maar ze mocht geen pijn hebben. En de huisarts schreef die lactulose zonder enige moeite voor. Zei zelfs dat dat best vaak gedaan wordt en goed zou werken. Maar zit inmiddels weer al op 3 dagen zonder ontlasting en dat spul moest volgens huisarts en apotheek binnen 2 dagen werken. Ik denk dat ik toch ook maar koemelkvrije voeding ga proberen. Heb nu al meerdere keren gehoord dat er ook baby’s zijn die wel veel drinken en groeien terwijl ze niet tegen koemelk kunnen. Dankjewel voor je reactie!

4 jaar geleden

Reactie op Lelie99

Ohhh Cb zei bij mij ook dat het niet erg is omdat de darmpjes nog moeten we ...
Wat vreemd dat het zo wisselend is.. wij werden afgescheept met het hoort erbij..😓 hier werkt het beter en wij zeiden ook tegen elkaar ook al is het geen allergie als hij zich met deze voeding fijner voelt omdat het makkelijk verteerbaar is is dat primA. De ontlasting wordt trouwens wel dun en groen dat is normaal 😜

4 jaar geleden

Hier een dochtertje van 6 weken. Wij kregen na 4 dagen kramp en pijn en geen poepluiers ook Lactulose (2ml) met enorme kramp als gevolg, echt hysterisch huilen. Wel een volle poepluier. Nu 3 dagen later weer geen poepluier en huilen/pijn. Heb gisteren de helft van de dosering gegeven maar deed niks. Hier dus geen tips maar wel herkenning in de zoektocht…

4 jaar geleden

Hier een dochtertje van 6 weken. Wij kregen na 4 dagen kramp en pijn en gee ...
Onze dochter kreeg 5ml. Dinsdag voor het laatst gepoept. Ik zie ook geen verschil met dit spul. Ga het ook niet meer geven denk ik. Ze heeft meer last dan dat het iets doet. Ik ben naar de oostere geneeswijze gestapt nu. Mijn acupuncturist doet ook iets voor kinderen (weet even niet hoe het heet). En zij geeft aan dat Daisy niet goed tegen melk en lactose kan. Hier gaat ze haar maandag voor behandelen. Ben benieuwd of dat eindelijk helpt

4 jaar geleden

Reactie op Lelie99

Onze dochter kreeg 5ml. Dinsdag voor het laatst gepoept. Ik zie ook geen ve ...
Oo laat vooral weten maandag hoe dat verloopt! Wij gaan nu Forlax proberen. Als dat niet werkt heb ik ook interesse in een alternatief! Ben benieuwd naar je bevindingen 🙏🏻

4 jaar geleden

Oo laat vooral weten maandag hoe dat verloopt! Wij gaan nu Forlax proberen. ...
De huisarts wilde bij mij geen forlax voorschrijven omdat het pa vanaf 6 maanden mocht volgens haar maar vervolgens die lactulose wel voorgeschrevene die in mijn ogen erger is dan die forlax. 😞

4 jaar geleden

Reactie op Eline2811

Hier een jongetje van 9 weken (toen 8), die om de 4 a 5 dagen ontlasting ha ...
Mag ik vragen welke koemelk vrije voeding geven jullie nu en zijn de kraampjes daardoor ook minder geworden?/ Ik denk dat mijn kind ook last heeft van de lactose, hij raakte verstopt en had heel veel Buikkrampen van geitenmelk toen naar omneo overgestapt en lactulose voorgeschreven gekregen, hij poep nu daardoor wel elke dag maar zijn pijn lijkt hetzelfde of erger te zijn en ik weet nu niet meer of het door de lactulose of de voeding komt maar als ik geen lactulose geef raakt hij weer verstopt… frustrerend.

4 jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Mag ik vragen welke koemelk vrije voeding geven jullie nu en zijn de kraamp ...
Zeker frustrerend.. Ik had gelezen dat voeding van andere dieren (bv geitenmelk sowieso niet mocht onder de 6maanden). Wij zijn op eigen initiatief eerst gestart met Hero nutrasense pep en hebben nu van de kinderarts nutramigen gll gekregen. Ja hij heeft nog wel last van krampen maar wle veel minder en is niet meer de hele dag aan het persen terwijl er niks uit komt. Zijn buik rommelt nog wel erg veel maar je moet de voeding ook 2/4 week de tijd geven heb ik gehoord en zijn buik kan ook rommelen omdat hij rond 3weken oud geopereerd is aan zijn buikje en dat allemaal nog moet herstellen qua balans met alle stoffen etc die je in je lijf hebt. Ik zou het zeker overwegen om over te stappen als ik jou was maar maak niet te veel veranderingen elke keer want dan weet je op den duur niet meer wat werkt of niet werkt..

4 jaar geleden

Reactie op Eline2811

Zeker frustrerend.. Ik had gelezen dat voeding van andere dieren (bv geiten ...
Heb je elke voeding 2 weken geprobeerd ? Geitenmelk mag je gewoon geven vanaf de geboorte er zijn in de markt heel veel opvolgmelk merken ze zijn alleen best heel duur en een kind met lactose intolerantie bijv zal ook last van geitenmelk krijgen dus het werk denk ik beter wanneer er een koemelkallergie is en is beter verteerbaar. Ik weet zelf niet of ik de juiste overstapt heb gemaakt maar helaas moet ik nog een paar dagen afwachten.

4 jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Heb je elke voeding 2 weken geprobeerd ? Geitenmelk mag je gewoon geven van ...
Nee de Hero hebben we ongeveer 5 dagen gehad en toen kwam de voeding vanuit het ziekenhuis binnen. Oh serieus ik dacht gelezen te hebben dat dat pas vanaf een half jaar mocht 😅. Anders zou ik het gewoon eens aankaarten bij je arts kijken hoe die er over denkt.. tenzij je het gevoel hebt dat de omneo z’n werk gaat doen en het niet meer nodig is

4 jaar geleden

ik geef tegenwoordig 10 cc warm water met de lactulose erin een uur na de fles maar idd misselijk enzo ja. Maar 5 dagen niet poepen is ook vervelend voor ze