26 Reacties
5 jaar geleden
Je moet eens weten hoe blij ik ben jouw bericht te lezen! Ik heb echt last van hetzelfde. Ik heb 1 maart de eerste echo met 8 weken. Ik heb steeds heel licht roze/bruine afscheiding, al 1.5 week. Het is alleen met afvegen en het komt en het gaat.. Het zet niet door en ik heb ook geen krampen. Verloskundige kon er niet zoveel over zeggen en me ook geen verklaring geven馃
5 jaar geleden
Reactie op Dignity88
Je moet eens weten hoe blij ik ben jouw bericht te lezen! Ik heb echt last ...
Misschien vragen om een vervroegde echo? Zodat ze iig kunnen kijken of alles goed gaat met de been? Ja ik heb er nu wel al een weekje last van ene moment wat meer en ander moment weer wat minder
5 jaar geleden
1 op de 5 vrouwen ervaart bloedverlies in de eerste 12 weken, waarbij dit in 50% van de gevallen uitmondt in een miskraam: https://www.thuisarts.nl/zwangerschap/ik-heb-bloedverlies-enof-buikpijn-in-eerste-3-maanden-van-mijn-zwangerschap.
Ik heb nu ook 2 dagen bloedingen gehad in mijn 5e week, dat is te vroeg voor een echo. Ik ga dat nu wel doen zodra het kan om te zien of het mogelijk een miskraam tot gevolg heeft. Toch fijn om duidelijkheid te hebben en zolang alles goed is bevonden zou ik me geen zorgen maken :)
5 jaar geleden
Reactie op Wilgje
1 op de 5 vrouwen ervaart bloedverlies in de eerste 12 weken, waarbij dit i ...
Ik weet dat het kan voorkomen maar was meeer benieuwd naar ervaringen van vrouwen die het daadwerkelijk langdurig bloedverlies hebben meegemaakt en gewoon gezond kind ter wereld hebben gezet
5 jaar geleden
Mijn schoonzus wist bij de 2e zwangerschap heel lang niet dat ze zwanger was om dat ze een regelmatige cyclus van bloedverlies had, waardoor ze dacht gewoon te menstrueren. Uit eindelijk kregen ze het rond de 20 weken in de gaten dat ze zwanger was van de tweede en de baby is gezond geboren. Zij gaf toen nog borstvoeding aan de eerste en dat schijnt ook wel een effect te hebben op je lijf.
5 jaar geleden
Reactie op MenSenSen
Ik had bij mijn eerste zwangerschap gedurende het hele eerste trimester blo ...
Oh wat onzeker, gelukkig daarna wel gestopt maar inderdaad fijn vind ik het ook niet. Ben nu wel gerustgesteld. En heb ook het idee dat het goed zit. Maar weten ze uiteindelijk waardoor het kwam?
5 jaar geleden
Ik heb nu al 3 dagen roze met afvegen... echt weinig... tenminste dat denk ik? Is het raar om er een foto van te delen?
5 jaar geleden
Hier hetzelfde! 6+3 hier nu en toch na een paar dagen wel de VK gebeld. Het is nu een week zo. Zij gaf aan dat de baarmoedermond nu heel goed doorbloed is. Ik heb harde ontlasting en ze verwacht dat door het persen een vaatje stuk is gegaan. Ze gaf aan dat het ook door tillen of seks kan gebeuren. Dat was een fijne uitleg en gaf mij ook wel rust. Voor de zekerheid doen we nu volgende week al een echo ipv pas 16 maart voor de eerste keer en mocht ik echt krampen of helder bloedverlies hebben, mag ik naar de spoedlijn bellen. Dat is gelukkig niet het geval! Al was ik daar natuurlijk wel heel bang voor.
5 jaar geleden
Ik nu 7wk zwanger waarvan 2x een hele week bloedverlies. Van helder rood tot stolsels . Dacht zelfs ongesteld te zijn gewoon en kwam er daardoor pas laat achter zwanger te zijn. Door aanhoudend bloedverlies eerder echo gehad. Gister nog mooi kloppend hartje gezien. Oorzaak van bloedverlies weten ze niet
5 jaar geleden
Reactie op Dignity88
Je moet eens weten hoe blij ik ben jouw bericht te lezen! Ik heb echt last ...
Ohh heb je dat nog steeds? 陌k heb dat ook hoor om de 2-3 dagen krijg ik meer bloedverlies maar dan zonder krampen of iets. Bij het vegen zie ik soms slijmverlies en wat bruin/roosverlies. 陌k panikeer heel snel en ben snel naar mijn huisarts geweest. Mijn hcg waarden stijgt goed dus dat zal normaal zijn zeker. 陌k ben niet de enige oeff, ben een beetje gerustgesteld. 陌k ga nu donderdag de 25ste naar de echo om het hartje te horen馃檹馃徎馃馃徎馃馃徎