9 Reacties

één jaar geleden

Ik zou nu nog gaan voor boeken met plaatjes zonder lang verhaal. De spanningsboog is nog kort. En het begrijpen van een verhaal is nog lastig. Leuke boeken rupsje nooitgenoeg, zoekboeken, flapjes boeken.

één jaar geleden

Alle boeken van Rachel Bright, echt geweeeeldig leuk, ik lees minstens 1 boek daarvan dagelijks voor 😬: De leeuw in de muis Laat maar los Koala Gekkie de Gekko De walvis wilde meer Twee vechtende eekhoorntjes Verder: De Neehoorn Kleine Muis zoekt een huis Ik ben een kat Gewoon zoals je bent En, bijna elk voorlees/prentenboek is wel gewoon leuk eigenlijk vind ik 😊

één jaar geleden

Reactie op Ang6

Ik zou nu nog gaan voor boeken met plaatjes zonder lang verhaal. De spannin ...
Dat is niet echt een optie want samen boekjes lezen/kijken vind ze niet leuk want ze wil het zelf doen en dan maakt ze de boekjes kapot. Aangezien je het leent van de bibliotheek is dat niet zo handig. Ik lees elke avond een verhaaltje voor het slapen gaan ook al luistert ze niet altijd maar dat maakt niet uit.

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Alle boeken van Rachel Bright, echt geweeeeldig leuk, ik lees minstens 1 bo ...
Dankjewel

één jaar geleden

Hier zijn bobbi in de herfst en Coco kan het favoriet!

één jaar geleden

Misschien een beetje off topic, maar wel benieuwd. Lukt het jullie om voor te lezen met jullie kleine op schoot? Hier wil ze namelijk persé de bladzijdes omslaan, daar gaat het voor haar eigenlijk het met name om met haar boekjes. Hebben hier echt zoveel prachtige boeken op de plank staan, alleen momenteel “lezen” we de hele dag alleen de “kartonnen blz” boekjes. Omdat ik bang ben dat ze de blz kapot scheurt als ze op schoot zit.

één jaar geleden

Reactie op F-8

Misschien een beetje off topic, maar wel benieuwd. Lukt het jullie om voor ...
In fases! Er zijn een paar mooie boeken met een gescheurde bladzijde helaas 😟. Maar het gaat nu al enkele weken weer ‘goed’; ik bereid de bladzijde die omgeslagen kan worden al voor zegmaar, dus het laatste stukje meedoen is dan genoeg voor haar haha en zo gaat het eigenlijk altijd goed nu. Ze pakt vaak zelf of een kartonnen boek of een prentenboek en dan gaat ze er zelf ook op een bepaalde manier voor zitten waardoor ik weet: nu voorlezen, of nú vooral samen blz omslaan en dingen aanwijzen

één jaar geleden

Reactie op F-8

Misschien een beetje off topic, maar wel benieuwd. Lukt het jullie om voor ...
Dit dus precies. Daarom lees ik voor als ze in haar bed ligt dan kan ze er niet bij. En overdag heeft ze genoeg boekjes die hard zijn om samen de bladzijden mee om te slaan en te “lezen”. En een aantal zachte boekjes missen hier dus al een aantal bladzijden🙈

één jaar geleden

Hier moet ik elke dag voorlezen uit: - Zo voelt het in Afrika - Coco kan het - Muis op de fiets (vind ik niks, maar kregen we gratis bij het lidmaatschap van de bieb en ze vindt vooral de kippen leuk want dan zeg ik tok tok tok haha) Sowieso kijk ik altijd naar boekjes met ongeveer één a twee zinnen per pagina