13 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb ook een keizersnede gehad. Ik heb idd ook dat harde als ik net boven het litteken druk. Dat zal wel het littekenweefsel zijn aan de binnenkant. Vergeet niet dat we een buikoperatie hebben gehad dus dat zal altijd qat gevoelig blijven. Maar mijn litteken is goed genezen, ik heb er verder geen last van. Alleen als ik me teveel inspan
4 jaar geleden
Ik heb ook een keizersnede gehad. Mijn wond ziet er echt mooi uit al zeg ik t zelf. Niet rood van kleur en ook niet pijnlijk. Ik ben na een paar weken bij de fysio geweest voor m鈥檔 bekken, en deze hebben ook gelijk de keizersnede wond los gemasseerd, ze vertelde mij als je dat niet doet dat het dan snel verkleefd van binnen. Ik heb ook 0 last gehad van de wond en ook nu eigenlijk zelden.. wel heb ik een dof gevoel rondom de wond, soort gevoel loze huid ofzo..
4 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde als jou, ik ben ( door andere redenen dan eten, wat de meeste denken ;-) ) ook veel forser dan ik hoor te zijn en ook bij mij zit hij in mijn buikplooi, het irriteert, jeukt vaak, branderig gevoel en het wordt snel wat vochtig zeg maar. Ik douche iedere dag, soms wel 2 keer, en dep het daarna droog en doe er dan talkpoeder op of maizena.. dit werkt redelijk maar als ik het vergeet dan krijg ik dus ook dat het heel erg irriteert :-) hoe gaat het met je dochter? Onze dochter is geboren op 11-10-2021, wat vliegt de tijd h猫?!馃挄
4 jaar geleden
Ik vind de foto lastig te beoordelen. Aan de zijkant ziet het litteken er mooi uit - dat het nog wat rood is, is niet erg. In het midden heb ik het idee dat de huid boven het litteken wat ge茂rriteerd is.
Het harde gevoel van binnen is waar gehecht is, dat voel ik ook nog (na 7 maanden) maar al wel veel minder dan in het begin. Het doffe gevoel is zenuwschade van de huidzenuwen, over het algemeen kan dat tot een jaar na de keizersnede nog herstellen, maar soms herstelt het helemaal niet meer.
4 jaar geleden
Reactie op Laura91g
Ik heb precies hetzelfde als jou, ik ben ( door andere redenen dan eten, wa ...
Ja ik douche ook iedere dag, en doe het dan heel goed droog maken. Vind het vet irritant dat het zo lang duurt allemaal. Onze dochter is geboren op 3-10-2021 en die doet het echt super馃挄
4 jaar geleden
Reactie op Jkokdb
Ik heb ook een keizersnede gehad. Mijn wond ziet er echt mooi uit al zeg ik ...
Ik moet er niet aan denken dat ze mijn wond gaan masseren. Als ik er zelf aan kom wordt ik al naar laat staan de fysio
4 jaar geleden
Reactie op sabientje01
Ik moet er niet aan denken dat ze mijn wond gaan masseren. Als ik er zelf a ...
Ik snap het. Maar ik heb 0 last gehad van m鈥檔 wond, zelf de dag dat ik bevallen ben niet. Dus dat scheelt denk ook een hele hoop. Ik kan de wond goed aanraken, en dan voel ik niks.. als je t niet vertrouwd kan je er altijd door de dokter naar laten kijken
4 jaar geleden
Wat vervelend zeg.. het is ook niet niks een keizersnede. Voor de irritatie kan je sudocreme of zinkolie gebruiken. Goed droogmaken en een dun laagje inkloppen. Beschermd de huid tegen vochtletsel. Succes en sterkte 馃槝
4 jaar geleden
Eerste een barrierecreme bijv.sudo en dan engelspluksel in de plooi plaatsen. Hopelijk gaat het snel beter!