5 Reacties

3 maanden geleden

Mijn dochter doet dit ook. Vooral als ze iets doet of gaat doen wat niet mag van mij.

3 maanden geleden

Mijn zoontje doet dit ook. Hij is erg gevoelig. Hij heeft mij wel eens zien huilen en vraagt nu ook wel regelmatig is mama niet verdrietig? Qua boos worden was er wel een tijd dat ik moeite had met zijn peuterbuien en ik best vaak zei nu word ik echt boos op je! Daar ben ik op gaan letten. Probeer nu echt rustig te blijven en veel uit te leggen, en nooit te dreigen dat werkt veel beter. (Blijft soms een uitdaging;)). Maar als je dat al niet doet zoals je zegt dan is ze misschien ook gewoon wat gevoeliger en niets om je zorgen om te maken!

3 maanden geleden

Hier ook een gevoelig opmerkzaam kindje, die vraagt het ook. Met name als zij even iets deed en ik streng maar niet boos was. Dan vraagt zij vaak, mama jij weer lachen? Als een check vraag of ik nog 'boos' ben. Ik probeer altijd iets te zeggen als, ik ben blij hoor liefje, ik vind het niet leuk als jij iets stouts doet maar ik vind jou heel leuk.

3 maanden geleden

Hier zegt ze zelf als ze boos is😂 Maar aan mij vraagt ze het zelden… Ik zeg soms ook wel tegen haar dat ik boos word, en dan zegt ze gewoon “nee mama, hoeft niet”. We kunnen er samen gelukkig om lachen maar ik vind het heel goed dat die kindjes zich al kunnen uiten!

3 maanden geleden

Ja het is heel goed als ze zo jong al die emoties kunnen zien en benoemen, echt een key vaardigheid voor het leven. Mijn zoontje kan ook goed benoemen wat hij eng of spannend vindt. We proberen ook heel erg zelf zijn emoties te benoemen. Dus ik denk eerder een goed teken.