3 Reacties

één jaar geleden

Wat een super vervelende situatie zeg! Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf en de werkdruk is gewoon ontzettend hoog. Er wordt steeds meer van ons verwacht maar in minder tijd en met minder personeel. Dit praat natuurlijk zeker niet goed dat je kindje bijv melk heeft gehad terwijl hij een melk allergie heeft, dit zou echt niet mogen gebeuren! Wij hebben in geval van invallers een lijst in de kast hangen met alle bijzonderheden/allergieën van de kinderen, ook staat dit in onze ipad bij de kindgegevens. Wat betreft het bijten, super lastig! Want ondanks dat je met 3 leidsters zou staan, je hoeft maar net om te draaien en het gebeurd al. Het is misschien goed om die pedagogisch coach mee te laten naar wie er bijt/is het altijd dezelfde/waarom/in wat voor situatie. Als je dat weet kun je verder kijken wat je eraan kan doen. En wat betreft het alleen staan, daar zal de ggd helaas niet zoveel aan doen. Sinds juli 2023 is het zo dat je niet echt meer een beperking hebt in de tijd dat je alleen (buiten ratio) mag staan, dit is ingezet vanwege het grote personeelstekort. Is er eventueel een ander kdv/gastouder bij je in de buurt die nog plek heeft of dat je eventueel op de wachtlijst kan staan. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je je kindje met een fijn gevoel ergens achter laat. Hopelijk komt er gauw een oplossing vanuit het kdv of iets anders, succes ❤️

één jaar geleden

Reactie op Bjw94

Wat een super vervelende situatie zeg! Ik werk zelf ook op een kinderdagver ...
Dank je wel voor je reactie ! Ja, het is een heel frustrerende situatie helaas. Ik hoor vaak dat mijn zoontje dingen afpakt maar volgens mij hoort dit bij zijn ontwikkeling en ze zijn er om dit te kunnen kaderen. Wat betreft het kind, het schijnt altijd dezelfde te zijn en ook bij meerdere kindjes gebeurd. Hier in Amsterdam is heel lastig om iets in korte termijn te vinden :(.

één jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Dank je wel voor je reactie ! Ja, het is een heel frustrerende situatie hel ...
Als meerdere kinderen zijn gebeten en dit iets is wat structureel gebeurd, zou de pedagogisch coach kunnen kijken of dit passend is bij de ontwikkeling of dat dit probleem verder gaat. Wij hebben een soort gelijk geval gehad en uiteindelijk is gekozen voor de veiligheid van de rest van de groep. Bijten kan altijd gebeuren maar na een paar keer hoef je dit niet te accepteren en kan je het hoger opzoeken. Veiligheid staat voorop! Vreselijk dat je zo afhankelijk bent van het kdv. Ik kan me voorstellen dat je hem niet met een fijn gevoel achter laat.. Vaste Pm-ers zijn de basis om een groep goed te laten draaien