17 Reacties

4 jaar geleden

Wij helaas ook. Dochter is nu 16 weken en vanaf week 6 al spruw wat steeds terug keerd. Onze dochter heeft er gelukkig geen last van na 3 behandelingen te hebben gedaan laat ik het nu even zo kan namelijk geen kwaad zolang ze er geen last van hebben.

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook al meerdere keren spruw gehad. De 2e keer zo erg dat ze echt niets meer dronk en ze in het ziekenhuis is nagekeken door de kinderarts. Toen wat sterker spul ervoor gekregen en dit werkt super goed, binnen 2 dagen van de spruw af!

4 jaar geleden

Reactie op Bjw94

Mijn dochter heeft ook al meerdere keren spruw gehad. De 2e keer zo erg dat ...
Ik ben nu weer bij de spoed En het is weer de spruw Zij krijgt wel elke x nystatine Maarja ze drinkt super slecht. Ga morgen weer de kinderarts bellen

4 jaar geleden

Reactie op Onsdraakje

Wij helaas ook. Dochter is nu 16 weken en vanaf week 6 al spruw wat steeds ...
Ja zij heeft helaas wel veel last Veel huilen niet drinken Heb haar gister rond 16:00 uur gles gegeven 60 cc gedronken En tot nu niks denk na. Zij wordt ook morgen 16 weken En voor de 4de x de spruw dus

4 jaar geleden

Reactie op ticey

Ja zij heeft helaas wel veel last Veel huilen niet drinken Heb haar gister ...
Vraag om het medicijn daktarin dit werkt na mijn idee en stuk beter

4 jaar geleden

Spruw is een schimmel. Dat je daar dan antibiotica voor krijgt is op zn minst vreemd! We hebben nu niet met spruw te maken, maar 5 jaar geleden had mijn baby een hele maand last. We kregen steeds nystatine en op zn laatst daktarin....hielp beide voor geen meter! Wat wel hielp? Gentiaan Violet (homeopathisch middel), 2 dagen gedruppeld volgens aanwijzing en weg was de spruw! Nystatine is trouwens mierzoet (schimmels houden van suiker) en ik had het idee dat de spruw daar juist door bleef voortduren.

4 jaar geleden

Reactie op Afasefi

Spruw is een schimmel. Dat je daar dan antibiotica voor krijgt is op zn min ...
Nystatine heb ik nu weer gekregen maar helpt niet! Ik blijf maar gaan ik blijf maar roepen maar ze willen niks anders geven omdat ze nog te klein is. Gentiaan violet? Waar kan je die halen

4 jaar geleden

Reactie op ticey

Nystatine heb ik nu weer gekregen maar helpt niet! Ik blijf maar gaan ik bl ...
Datzelfde had ik ook! 3 keer een nystatine kuur gekregen toen en het hielp niet! Ben toen gaan zoeken op internet en kwam via Google uit bij een lactatiekundige die een webwinkel had en gentiaan violet verkocht. Sinds onze ervaring met spruw weet ik 100% dat ik altijd op zoek zal gaan naar Gentiaan Violet,. Het is nu 5,5 jaar geleden dat wij spruw ellende hadden en ik weet de website niet meer, maar probeer te zoeken via Google. Zijn vast meerdere webshops waar het te krijgen is.

4 jaar geleden

Reactie op ticey

Nystatine heb ik nu weer gekregen maar helpt niet! Ik blijf maar gaan ik bl ...
Ik heb de site van 5 jaar geleden gevonden, maar ze is nu niet actief wegens ziekte (staat op de site). https://eurolac.net/ Hierboven heb ik nog een link van een andere website, waar ze wel actief zijn.

4 jaar geleden

Nyastatine helpt voor geen meter. Daktarin werkt wel. Hier ook weken gedoe mee gehad.

4 jaar geleden

Reactie op ticey

Ik ben nu weer bij de spoed En het is weer de spruw Zij krijgt wel elke x n ...
Nystatine kon ik wel blijven smeren, hielp totaal niet. Daktarin werkt wel echt top, ik zou dat aan jr huisarts vragen

4 jaar geleden

K geef wel flesvoeding maakt dat wat uit?

4 jaar geleden

Even een ander vraagje.. heb je je kleine laten controleren op een te korte tongriem? Zoals ik het zie op de foto loopt de punt als een soort hartje. Dat kan erop duiden dat ze een korte tongriem heeft en dit kan ook een reden zijn voor weigeren met drinken..

4 jaar geleden

Reactie op Kendil

Even een ander vraagje.. heb je je kleine laten controleren op een te korte ...
Wat betreft de spruw. Mijn dochter had er ook last van. Niks hielp. Uiteindelijk moest ik van mijn moeder na ieder voeding 1lepel water geven. Heb het advies gevolgd. Nu is ze 19 weken en al 11 weken niet gehad.

4 jaar geleden

Reactie op ticey

K geef wel flesvoeding maakt dat wat uit?
Nee hoor! Is voor elke moeder en baby te gebruiken. Online staat ook uitleg over de samenstelling en gebruik.

4 jaar geleden

Ik heb hier toevallig een nieuw potje gentiaan violet liggen. 3 weken geleden gekocht omdat dochter spruw had en ik overal las dat nystatine niet zou werken, maar het is daar toch wel mee weg gegaan dus niet meer nodig gehad. Mocht je het over willen nemen, kun je me een berichtje sturen :)