20 Reacties

3 jaar geleden

Nee, maar ik zou het niet geven. baby's hebben rond deze maanden een slaapregresie, dat hoort hij de ontwikkeling, daar zou ik niet te veel mee gaan rommelen 🙈 Hier ook een lange tijd slecht slapen, maar ooit wordt het beter!!

3 jaar geleden

Melatonine zorgt dat ze sneller in slaap komen niet dat ze doorslapen. Dat is er wel die het stapgewijs afgeeft maar geloof me die wil je niet geven. En hoe vervelend ook het hoort er helaas bij dat een baby vaak kan komen in de nacht. Slaapt ze nog bij je op de kamer? Soms kan dat nog helpen omdat ze geborgenheid nodig zijn.

MOD

3 jaar geleden

Hi Feline1992, Wat naar dat je al 9 maanden slechte nachten hebt. Begrijpelijk dat je naar oplossingen zoekt. Toch wil ik je aanraden om deze vraag bij je huisarts/kinderarts neer te leggen. Heel veel sterkte en op naar betere nachten!

3 jaar geleden

Ik heb een lange tijd gedacht dat onze baby niet genoeg melatonine aanmaakte omdat ze al sinds de geboorte ontzettend slecht slaapt/in slaap komt. Dit heb ik met de huisarts besproken en deze raadde het af om dit te geven. Ik kreeg de uitleg dat de hersenen van een baby continu blijven groeien en ontwikkelen. Zeer logisch natuurlijk. Maar wij als ouders moeten het ook de kans geven om te ontwikkelen en ja, daar horen gebroken/slapeloze nachten bij. Door te 'helpen' om melatonine te geven, geven wij de hersenen van onze baby's niet de kans om het zelf te leren doen. Geloof me, ik ben er ook zo vaak klaar mee geweest en ten einde raad. En ik heb mij erbij neergelegd dat ik nog vaker ten einde raad ga zijn aangezien ze pas 9 maanden is. Maar uiteindelijk gaat het goed komen. I

3 jaar geleden

Echt nooit zomaar met melatonine aan de gang gaan! Echt alleen onder begeleiding van iemand die hier verstand van heeft. Je kan meer kwaad dan goed doen en zéker met een baby is dit heel erg onverstandig. Sterkte met de slapeloze nachten, hier ook nog pittige nachten, ik weet hoe het voelt ❤️. Maar een baby van 9 maanden die niet doorslaapt is helaas écht nog niet vreemd of problematisch (wel vreselijk vermoeiend en pittig 🥲)

3 jaar geleden

Ik zou het erg afraden. Het wordt overigens ook door veel mensen verkeerd gebruikt, waardoor je nog verder van huis bent. Ik ben psychologe en zie het dagelijks in de praktijk

3 jaar geleden

Niet doen. Melatonine is officieel alleen voor het gebruik bij een jetlag. Het wordt vaak gebruikt omdat je er beter van slaapt. Maar het is enkel om je eigen natuurlijke melatonine aan te vullen. Gebruik je teveel wordt t een tegenwerking. Helemaal bij een baby. Er zal iets anders aan de hand zijn waardoor het slapen niet vanzelf gaat.

3 jaar geleden

Ik hoopte dat dit niet serieus bedoelt was, ik sluit me volledig aan bij de rest. Kan me je radeloosheid omtrent het niet slapen goed voorstellen en dat je op zoek wil naar oplossingen. Alleen dit kan niet. Zelfs artsen zijn het onderling nog niet eens over het gebruik van Melatonine.

3 jaar geleden

Heb 't uiteindelijk niet gedaan, want vond het veel te spannend. Het was een radeloos moment, maar blij dat ik het niet gedaan heb, want inmiddels slaapt hij na 9 maanden voor het eerst door 🙏🙏 Met de tips en slaapgidsen van Snuggles and Dreams. Dikke aanrader als je het mij vraagt! Thanks voor jullie reacties ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Feline1992

Heb 't uiteindelijk niet gedaan, want vond het veel te spannend. Het was ee ...
Gelukkig maar! En wat super fijn voor jullie! 😊 Ik ben hier dan toch benieuwd naar en kan het niet laten te vragen, al weet ik dat ieder kindje uniek is (en stiekem ben ik gewoon heel jaloers 🙈): wat zijn dan tips waarvan je kindje na 9 maanden ineens wel is gaan doorslapen?

3 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Gelukkig maar! En wat super fijn voor jullie! 😊 Ik ben hier dan toch beni ...
Nou het is echt een heel lang proces geweest en misschien weet jij dit allemaal al, maar voor ons is het ons eerste kindje, dus alles is nieuw. Daarbij hadden we een huilbaby door de extreme reflux met uiteindelijk ziekenhuis opname en daardoor was het ook lange tijd onduidelijk of hij nou pijn had of dat er iets anders aan de hand was. Daardoor ook een beetje in een verkeerd patroon terecht gekomen. Maar toen de reflux onder controle was en we zeker wisten dat hij geen pijn meer had hebben we besloten zelf het heft weer in handen te nemen in plaats van heel erg met hem meebewegen. We zijn toen begonnen met een strak slaap en voedingsschema en hebben zijn speen afgeschaft (want daardoor werd ie ook wakker 's nachts). Daarbij hebben we 'm naar zijn eigen kamer verplaatst in plaats van co-sleeper en begonnen met een slaaptraining, zodat hij zelf in slaap leerde vallen en ons niet meer nodig heeft. En we hebben dus de slaapgidsen van Snuggles and Dreams, waar heel nuttige dingen in staat. Op het dieptepunt werd hij 's nachts ieder uur krijsend wakker en soms zelfs ieder half uur, maar het werd elke week steeds een beetje beter, dus heeft wel echt tijd nodig. Heb je zelf een idee waar het aan zou kunnen liggen?

3 jaar geleden

Reactie op Feline1992

Nou het is echt een heel lang proces geweest en misschien weet jij dit alle ...
Wat hield de slaaptraining precies in? Ik zit hier namelijk ook met de handen in het haar met een dochter van 9 maanden die niet doorslaapt en niet zelf in slaap kan vallen.. in september moet ze naar de creche dus ik zou zoooo graag willen dat ze tegen dan zelf in slaap kan vallen.. Maar niets schijnt te werken..

3 jaar geleden

Reactie op Magakeus

Wat hield de slaaptraining precies in? Ik zit hier namelijk ook met de hand ...
Ik wil wel even een andere kant belichten die je misschien gerust kan stellen: Onze dochter valt ‘s avonds voedend in slaap, overdag wiegen/aaien we over haar rugje of doet ze lekker een dutje op ons. Al dat ‘wakker maar slaperig’ of ‘zelfstandig inslapen’ is niet iets wat gebeurt bij ons. En op de opvang; is er niet uitgebreid tijd voor wiegen/aaien natuurlijk, maar slaapt ze tot mn verbazing eigenlijk príma (en soms wat minder maar dat doet elke baby hoor). Baby’s zijn echt flexibel hoor. Geen zorgen.

3 jaar geleden

Reactie op Feline1992

Nou het is echt een heel lang proces geweest en misschien weet jij dit alle ...
Ik denk dat het gewoon haar slaapritme momenteel is icm dat we wakker worden van elkaar. Ze slaapt nu voor het eerst (zonder gehuil) in haar ledikantje op haar eigen kamer 😁 eens zien hoe dat gaat vannacht… heb t lang uitgesteld omdat ik geen zin heb op te staan als ze nog steeds 2/3x per nacht wakker wordt. Maar besloten dat als ze wakker wordt ik haar dan voed in ons bed en ze evt kan blijven liggen als terug in haar eigen kamertje gehuil oplevert

3 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik wil wel even een andere kant belichten die je misschien gerust kan stell ...
Hier kan ik me inderdaad helemaal in vinden! Hier valt ze eigenlijk 90% van de tijd in slaap aan de borst, maar op de opvang slaapt ze prima geven ze aan. Kindjes kunnen ook heel goed het verschil leren tussen thuis en ergens anders las ik ergens.

3 jaar geleden

Reactie op Magakeus

Hier sliep ze voorheen ook niet zelfstandig in. Altijd in slaap wiegen en slaapjes van 30min. Op de opvang kunnen ze haar zo neerleggen en valt ze zelfstandig in slaap. Slaapjes van anderhalf a 2 uur 🤷🏻‍♀️ Ik maakte me er ook enorm veel zorgen over maar was totaal onnodig

3 jaar geleden

Reactie op Magakeus

Wij hebben de "pick up put down" methode toegepast als slaaptraining. En daarbij zoals ik zei 'm maar z'n eigen kamertje verplaatst, want wij werden van ieder piepje of kreuntje wakker en hingen dan direct boven z'n bedje en gaven 'm daardoor ook eigenlijk niet de kans om het zelf op te lossen en het zelf te leren. Wij wiegde ook zijn bedje totdat ie in slaap viel en dan wordt dat een slaap associatie, waardoor ie ons elke keer nodig had. Daarna zijn we over gegaan op de "graduele extinctie methode". En wat bij ons ook erg heeft geholpen is z'n speen afschaffen. Hij werd namelijk ook elke keer wakker als z'n speen uitviel en had ons dan nodig om 'm weer terug te doen. Blijkbaar hebben baby's alleen zuigbehoefte tm 3 maanden en is het daarna puur gewenning of een slaap associatie. 2 a 3 dagen lastig geweest, maar daarna heel blij dat we van dat ding af zijn! Wij waren op een gegeven moment echt op en er moest echt iets gebeuren, dus vandaar dat we het allemaal zo hebben omgegooid. Je moet natuurlijk doen waar jij je prettig bij voelt, maar onze ervaring is in ieder geval dat het voor iedereen fijn is als baby's zelf in slaap leren vallen en dat kost helaas veel tijd, geduld, energie en wat traantjes (bij zowel baby als ouders), maar de aanhouder wint blijkbaar. Uiteindelijk komt het goed, succes! ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Feline1992

Wij hebben de "pick up put down" methode toegepast als slaaptraining. En da ...
Dat jullie hier voor gekozen hebben is voor 100% jullie eigen keuze en heb ik niks mee te maken, als het voelde als de enige optie dan is dat zo. Maar ik wil toch noemen, vooral naar anderen die dit ook gaan lezen, dat tranen/huilen echt echt echt níet ‘nou eenmaal nodig zijn’ om een (zelfstandig) goed slapende baby te hebben/krijgen. Inslapen is geen aangeleerde vaardigheid maar een natuurlijk proces. Slaaptraining waarbij je een baby alleen laat huilen zijn niet noodzakelijk of iets wat nou eenmaal moet gebeuren.

3 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Ik denk dat het gewoon haar slaapritme momenteel is icm dat we wakker worde ...
Wat fijn dat het is gelukt in haar eigen bedje!🙏 Wij hadden precies hetzelfde dilemma idd over eigen kamertje toen ie nog ieder uur wakker werd, maar eigenlijk is het vanaf toen juist beter gegaan. Hebben jullie er overdag een beetje structuur in zitten qua slaapjes? Daar hebben wij namelijk ook lang mee zitten rommelen. Qua wakkertijden en duur van de slaapjes overdag en zo. Sinds dat ie overdag precies genoeg slaapt, dus niet te veel en ook niet te weinig gaan de nachten ook beter!

3 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Dat jullie hier voor gekozen hebben is voor 100% jullie eigen keuze en heb ...
Goed dat je dit noemt en ik ben er ook super erg op tegen om een baby aan z'n lot over te laten en maar te laten huilen totdat ze van ellende in slaap vallen. Dat is dan ook absoluut niet wat ik bedoel, maar er zit ook nog iets tussenin gelukkig ❤️