5 Reacties
één jaar geleden
Ja, het blijft waarschijnlijk zo zolang je borstvoeding geeft of tot je daarin drastisch verminderd. Na de miskramen was bij alles weer in het ritme en vergelijkbaar met de menstruatie en cycli van voor de zwangerschappen. Nu ik nog steeds veel borstvoeding geef heb ik zeven menstruaties gehad waar geen pijl op te trekken valt zowel de duur van de cyclus als de menstruatie zelf. Soms duurt het drie dagen, de andere keer twaalf dagen, ook de opbouw ervan en intensiteit wisselt. Mijn schoonzus had dit ook en het werd bij haar weer regelmatig toen ze stopte met borstvoeding ze heeft nu vijf zwangerschappen gehad en dit ging zo bij de eerste drie keer, de andere geeft ze nog aaneengesloten borstvoeding dus daar gaat het niet voor op.
één jaar geleden
Ik was na drie maanden weer ongesteld en direct weer zo zoals voor de zwangerschap (in frequentie en intensiteit), ondanks dat ik borstvoeding gaf. Het verschilt dus echt per persoon 🤷🏼♀️
Is dit je eerste menstruatie geweest of heb je er al meer achter de rug?
Ik hoop voor je dat de intensiteit snel wat "logischer aanvoelt", kan me voorstellen dat die onvoorspelbaarheid irritant is🥲
één jaar geleden
Yes herkenbaar. Ik werd met 10 maanden weer ongesteld en heb 4 menstruaties gehad voor ik weer zwanger werd 🙊😇 eerste 3 keer was qua bloedverlies inderdaad ook niet te volgen, had voorheen 4/5 dagen bloeding maar m’n tweede menstruatie was zelf 9/10 dagen heel wisselend vloeien. Laatste cyclus leek qua lengte/menstruatie/hormonale gevoelens weer meer op voor de zwangerschap en had de indruk dat het vanaf toen wel redelijk gestabiliseerd zou zijn (als ik niet zwanger was geworden😜).
Kan dus onvoorspelbaar blijven, kan ook best na een tijdje weer gaan stabiliseren.
één jaar geleden
Reactie op Eva00
Ik was na drie maanden weer ongesteld en direct weer zo zoals voor de zwang ...
De tweede nu.. ik heb lang de pil gebruikt maar daarvoor had ik een menstruatie die tot op de dag 28 dagen was met 5 dagen ongesteld (herinner ik me nog zo goed omdat ik elke 4 weken dan een kruisje in mn school agenda zette haha.)
Ik wil nu geen hormonale anticonceptie meer dus zit nu wel te denken van goh zal dit nu zo blijven 😅. (De pil doorslikken jarenlang was wat dat betreft wel makkelijk haha)
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
De tweede nu.. ik heb lang de pil gebruikt maar daarvoor had ik een menstru ...
Ik lees op de website zwangerenportaal.nl "Echter komt de cyclus vanzelf weer op gang om weer als voor de zwangerschap te worden, ookal kan dat even duren."
Ik hoop voor je dat het snel weer zo herkenbaar is.
Ik had voor de zwangerschap een spiraal en werd daardoor ook niet ongesteld, was ook ideaal😄