Ok ik heb eigenlijk al een paar zware weken achter de rug; slaapregressie, oorontsteking, driftbuien, en nu ben ik zelf ziek. Het voelt alsof ik al teveel dagen in survivalmode zit en ik ga er niet goed mee om (ik word chagrijnig en angstig, kan niet goed relativeren) Ik ben benieuwd hoe jullie met dit soort dagen of weken omgaan, wat helpt jullie?
Naar is dat hè! Wat je kunt doen; hulp vragen, al is het maar voor een uurtje waarin je zelf even een dutje kan doen. Verder even lekker naar buiten, je kind maar een dag iets meer voor de tv zetten. En af en toe even tegen jezelf zeggen dat ook die dag weer voorbij gaat 😌
Als het een zware periode is probeer ik naar buiten te gaan. Desnoods met de kinderen. Even fietsen of naar de speeltuin. Helpt voor mij wel wat. En bedenken dat alles vanzelf overgaat!
Ik kan je niet echt tips geven want ik zit al 2,5 jaar in survival modus. Eerst moeilijk zwanger uiteindelijk via ziekenhuis, toen miskraam, toen een zwangerschap die eindigde in vroeggeboorte door pre-eclampsie, toen huilbaby met reflux, toen na 3 maanden weer zwanger (oeps was niet helemaal de planning), toen weer een huilbaby met reflux en chrinische longontstekingen en hypermobiliteit die tot 2 maanden geleden gemiddeld 8x per nacht kwam.
What im saying; ik leef nog, en het komt allemaal goed☺️ hou je vast aan het feit dat het allemaal fases zijn waar ze doorheen gaan en moeders zijn bad-ass! We zijn zo ongelooflijk veerkrachtig ookal voel je dat misschien niet altijd zo! Hou je vast aan het hier en nu, ooit zijn ze groot en ga je dit nog missen (tja ze zeggen het, ik geloof het zelf ook nog niet helemaal want ik zou blij zijn als ik weer eens een normale nacht kan door slapen haha)
Het is zwaar mama but you got this! Zijn er wellicht naasten die je kunnen bij staan op dagen dat je even moet opladen? (Ik heb dat zelf niet, een achterban, maar kan me voorstellen dat dat wel veel zal helpen mocht je dat hebben)
Succes met deze zware periode het komt echt goed!
Liefs!
Ik kan je niet echt tips geven want ik zit al 2,5 jaar in survival modus. E ...
Jeetje dat klinkt heel erg heftig allemaal en wat bijzonder dat je dan de moeite neemt om mij een hart onder de riem te steken. Heel lief en inspirerend, dankjewel! 🙏