7 Reacties

één jaar geleden

Miss gek maar ff buiten laten uit razen? Rennen gillen gek doen en daarna rustig weer naar binnen?

één jaar geleden

Ik lees even mee. Het is niet zo heftig bij ons zoals jij het ervaart. Als ze wakker is, kan ze ontspannen in bed een beetje brabbelen en spelen met de knuffels. Wij merken met name na de middagdut dat ze enorm aan staat. Alles is interessant, moet onderzocht worden, haalt capriolen uit, gooit met eten/speelgoed/alles wat in de buurt ligt etc. Eten aan tafel? Hooguit 5 minuten. Daar heeft ze het te druk voor. Naar bed? Daar hebben wij echt de grootste uitdaging. Ze kan haar rust niet vinden en we gaan dan autorijden: ze slaapt. Ze word even wakker maar het lijkt wel alsof ze is vergeten waarom ze zo boos was, niet naar bed wilde etc. Hoe gaat bij jullie het bedritueel?

één jaar geleden

Reactie op Gebruikersnaamblabla

Ik lees even mee. Het is niet zo heftig bij ons zoals jij het ervaart. Als ...
Naar bed is niet zo zeer een probleem ook nooit geweest behalve dat sinds hij twee is een lampje aan moet en de deur op een kier. Verder doen we het gebruikelijke; boekje lezen, liedje zingen, kusje en liggen.

één jaar geleden

Wij ook een jongen die altijd in beweging is of wil zijn. Een paar dingen helpen ons hierbij: heel veel buiten zijn , buiten spelen. Eventjes de tv aan om juist de rust in zn lijf even te hebben. En momenten van volledige toegewijde aandacht wat betekent dat ik echt 100% aandacht geef in het spel, bijv met hem ga zitten kleien of de treinen bouwen etc. Als hij straks wat ouder is wil ik ook luisterboeken proberen.

één jaar geleden

Mijn zoon is ook extreem druk … hij kan niet wachten alles moet a la minuut of anders gaat hij huilen, gillen enz … om hem rustig te houden zet ik (helaas) filmpjes want nu ben ik weer zwanger en kan helaas niet de hele tijd achter hem aan. Speelgoed maakt hij ook snel kapot met gooien enz … eten als die. Niets meer wilt ook gooien. Zijn concentratieboog is ook kort hij vindt alles interessant speelt 5 min mee en dan is hij klaar. Knutsel activiteiten doe ik niet vaak met hem omdat hij daar weinig interesse in heeft kleuren binnen 1 min klaar bijv. Het helpt om idd vaak naar buiten met hem te gaan daar kan hij rennen en spelen springen en zijn energie kwijt. Goede tip van de fysio misschien ga ik mijn zoon ook naar een fysio binnenkort brengen.

één jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Mijn zoon is ook extreem druk … hij kan niet wachten alles moet a la minuut ...
Ja bij ons is het probleem dat mijn jongste zoontje hypermobiel is en dus nog niet loopt of staat, dus veel buiten zijn voor de oudste betekend veel in de kinderwagen zitten voor de jongste en daar bevorder ik hem weer niet mee, het zijn twee zoontjes met 2 verschillende behoeftes..

één jaar geleden

Reactie op LinaLina789

Wij ook een jongen die altijd in beweging is of wil zijn. Een paar dingen h ...
Wij hebben ook een drukke, alerte en actieve zoon. Wij doen dit ook. We hebben ook een step gekocht en ‘s ochtends gaan we vaak al een rondje lopen. Onvoorstelbaar hoe hard hij al de wijk door stept. Hierdoor kan hij goed zijn energie kwijt.