Hi,
Mijn zoontje is in oktober 2 geworden. Sinds zijn geboorte is het al een jongetje dat erg van zich laat horen met een flinke dosis temperament.
Vanaf minuut 1 dat hij wakker wordt tot hij gaat slapen staan hij aan. Maar dan bedoel ik ook echt AAN. Heeft geen seconden rust in zn reet en raakt er gewoon helemaal buiten adem van. Het lijkt wel alsof hij in constante sugar rush leeft zo aan. Ik probeer rust in te bouwen door met hem te zijn, te aarden, te ademen. Maar hij neemt geen pas op de plaats.
Ben met hem naar de fysio geweest die bevestigde dat hij een extreem klein tolerance window heeft waar hij snel uitschiet en een extreem korte spanningsboog, wat resulteert in niet goed tot spel komen, omgooien van speelgoed en dan er niet meer naar om kijken, gehele dag schreeuwen, gillen, rennen. Ik zeg je eerlijk ik ben er moe van ik kan niet meer. Ik heb ook nog een zoontje van 15 maanden die veel aandacht vraagt. Als ik mijn oudste zoontje dan even geen aandacht geef gaat hij alleen maar stoute dingen doen om hoe dan ook aandacht te krijgen.
Iemand tips hoe ik voor hem meer rust kan inbouwen.
Wat we al hebben geprobeerd;
- kinder medidatie
- samen ademen
- fysio
- lezen
-schermtijd beperken
- op suikers letten
- speelgoed keuze beperken door toy rotatie toe te passen
- sensorisch spel
- eterische olien met geurwolkje