Ik wil graag even van mij afschrijven.
Mijn lieve o zo vrolijke “baby”(14 maanden maar blijft mijn baby 🥺).. is vanaf tweede kerstdag ziek. Vanaf tweede kerstdag is het minimaal 2 keer overgeven en minimaal 2 keer diarree.
Mijn zoontje heeft voldoende reserves en genoeg vet op zijn lichaam (lekker bol koppie en bolle buik). Dus om het eten maakte ik mij niet zo zorgen. Maar gistermorgen om 8:15 maakte hij ons wakker via de babyfoon.. Mijn vriend haalt hem uit bed want het was mijn uitslaap dag i.v.m. mijn werk +. zwangerschap.. en ineens staan mijn vriend en zoontje naast het bed. Normaal, ondanks de (tanden)koorts, ziekte oid is mijn zoontje altijd vrolijk en begint altijd te lachen en te kletsen zodra die papa of mama ziet.
Helaas was dit gistermorgen niet zo. Hij gaf geen kick. Hing met zijn hoofdje tegen zijn vader zijn schouder aan.. ja zegt mijn vriend, kom je uit bed? Mij helpen? Heel zijn bedje ligt vol met braaksel.. HUH nee hoe dan?! Ik heb na mijn dienst (1:15 in de nacht) nog bij hem om het hoekje gekeken omdat ie ziek is.. kon mijzelf wel voor mn kop slaan!! Het idee dat mijn zoontje in zijn eigen braaksel heeft geslapen, maakt mij ontzettend verdrietig..
Nou hup! Onder de douche, uitgekleed en mijn zoontje aangegeven aan mijn vriend die al onder de douche stond. Zijn mooie haartjes waar het braaksel in zat.. hoofdje onder water. Huh?! Hij geeft geen kick. Dit is nieuw.. dit vindt hij normaal niet fijn en stribbelt normaal wat tegen.. zoontje aangepakt, meegenomen naar onze slaapkamer. Afgedroogd.. en tijdens het afdrogen praatte ik tegen hem, hij kijkt mij aan… alsof hij emotieloos was.. en zie ik dit (zie foto) tot mijn grote verbazing, zie ik hem moeite krijgen met ademhalen.. luier omgedaan, vriend geroepen en mijn zoontje huid op huid contact gegeven. Ondertussen de dokter gebeld..
Oké moeten langs komen. Had natuurlijk niet anders verwacht gezien mijn uitleg. Aangekleed, in de draagzak en die kant samen op (2 min lopen).
Vervangend huisarts: RS-virus kunnen ze niet uitsluiten. Aan beide kanten ingetrokken trommelvlies, hoort gebrom in de luchtwegen: niet in de longen. Heeft wel wat hulp nodig met ademhalen, is verslapt en vermoeid. Draait zo nu en dan wat weg met zijn ogen “maaaaaaaár er gaan heel wat virussen rond! Het zal wel een buikgriep zijn, geef het nog een paar dagen” aldus de huisarts. (Mijn zoontje had op 26/27/28 december koorts en uiteraard 29 december toen wij bij de huisarts zaten, geen koorts)..
Geef het nog een paar dagen?! Mijn zoontje is vermoeid, verslapt, heeft hulp nodig met ademhalen, geeft over, heeft diarree, wilt geen eten hebben, heeft veel dorst maar komt er net zo hard weer uit, heeft in 24 uur 2 plasluiers (lekte elke ochtend door dus had voorheen een normale urine productie)…. Maar omdat hij geen koorts heeft.. moeten wij het nog een paar dagen aanzien.. nou ik heb er heel veel moeite mee. Mijn zoontje slaapt sinds 19:00, ik belde vandaag elk uur naar huis (ik had dienst van 14:30-00:00) en kijk sinds ik thuis ben niks anders dan op de babyfoon of loop naar zijn slaapkamer.. maak mij gewoon ontzettend veel zorgen. Uitdroging kan binnen 24 uur ontstaan..
en wat doet het RS virus met zo’n klein mannetje?!
Zorgen geuit naar mijn vriend, die is vaak heel nuchter en probeert mij vaak wat gerust te stellen.. “ ja lieverd, wat voor actie moeten ze nu ondernemen?” Ja weet ik veel.. ter observatie?! Hij kan binnen no time uitgedroogd zijn..? Of middag in de nacht nóg meer moeite krijgen met ademhalen. Hij heeft al zoveel meegemaakt.. 2 keer COVID waarvan 1 keer ziekenhuis opname, noro virus en dan nu dit?! Hij is nog zo jong… 🥹🥹🥹
Bij ons op de kamer slapen werkt niet. Hij vind krijgt dan geen nachtrust.. bij ons in bed slapen werkt ook niet meer (helaas😩) want hij toert het hele bed rond.. en ligt zo verstopt onder de dekens
(Foto is van een filmpje, normaal zie je zijn ribben niet als hij ligt omdat hij lekkere reserves heeft ..)
Pfff… ik ga nu nog maar eventjes om het hoekje kijken bij mijn mannetje..