6 Reacties
één jaar geleden
Hier ook ineens lastig met eten, waar hij voorheen zn eten bijna naar binnen schoof is het nu vaak spelen met zijn eten.
Ik zelf denk dat het een fase is en probeer het een beetje los te laten. Gewoon blijven aanbieden en ook zeker zijn fruit en rauwkost geven en dan komt het uiteindelijk vast wel weer goed maar het is inderdaad wel lastig
één jaar geleden
Wij hebben deze fase al achter de rug. Enige wat hier werkte was het accepteren en evt nog een banaan geven voor ze naar bed ging.
Al het andere, tijdstip wisselen van eten, minder snacks tot geen op de dag, het veranderde allemaal niet. Nu groeide ze op dat moment niet hard, dus waarschijnlijk minder eten nodig.
Daarna ging ze weer goed eten en ook alle momenten.
één jaar geleden
Bij ons vaak zo: eerst wil hij überhaupt geen hap nemen, wil dan weg, etc
als ik dan stiekem en snel het eten op zn lip wrijf dan proeft hij het en gaat zn brein aan, en is er interesse in het eten. Eerste paar happen gaan goed maar al snel indd afgeleid, willen spelen, ‘nee-nee’ etc.. uiteindelijk dan doe ik soms even de tv aan.. hij is dan rustig (in zn hoofd en in zn lijf) en dan gaan de hapjes er wel in..🫣 Geen goed advies van mij, I know.., maar ja ik wil zo graag dat hij toch gezonde voeding krijgt (en snachts niet wakker wordt). Na het avondeten nog paar hapjes yoghurt (of een zelfgemaakt groente-ijsje), dan in bad en daarna nog half flesje melk en halve banaan..
één jaar geleden
Reactie op LinaLina789
Bij ons vaak zo: eerst wil hij überhaupt geen hap nemen, wil dan weg, etc
...
Wow maar hij krijgt dus best veel s avonds toch met toetje, fles en banaan 😳. Hoe maak je de ijsjes als ik mag vragen ?. Mijn zoontje krijgt bijna nooit toetje van mij omdat ik dan denk dat hij zijkant fles laat staan ook als hij bijv goed avond eet llaat hij wat van zijn fles staan daarom geef ik geen toetje. Hij heeft koemelkallergie en kan slecht tegen soja dus de toetjes zijn dan beperk … ik zal eens zoeken naar iets met haver melk ofzo … hij krijg in de ochtend fruit en soms tussen de middag daarom geef ik het niet weer savonds en omdat het toch suiker is ben ik bang dat hij gaat stuiteren en langer wakker blijft 🫣