64 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb na de eerste (vorig jaar) een dag ouderschapsverlof opgenomen. Ik werkte voor ik moeder werd 4 dagen ( plus een dag studie).
Het afgelopen jaar heb ik 3 dagen gewerkt en was ik 4 dagen met de baby. Heerlijk! Voor mij een perfecte balans. Ik ga dit ook weer doen na deze zwangerschap!
5 jaar geleden
Sorry voor het lange extra bericht hieronder 😁 maar wie ook mijn eigen situatie/twijfels wil lezen: mijn fulltime jaarcontract als medewerker loopt bijna af en ik hoorde deze week dat dit verlengd kan worden voor 6 maand voorlopig (net tot eind oktober ...). Er is nu een mogelijkheid om te solliciteren voor een vaste managementfunctie, maar ik zie de combinatie precies niet goed komen met: eerste maanden van zo’n job hoogzwanger zijn, dan direct 3,5 maanden afwezig zijn en dan (moe) terugkomen en onmiddellijk 120% werken (zal geen normale fulltime job worden). Ik voel aan dat ik net eerder minder/rustiger wil gaan werken na de geboorte van ons eerste kindje, maar dan leg ik een ‘carrière’ precies wel wat stil. Ik twijfel alleen hoe langer hoe meer aan het belang daarvan t.o.v. zaken zoals ons nieuwe gezin, goede relaties, rust, tijd voor creativiteit, ... vandaar dus de vraag naar jullie ideeën/visie/plannen ☺️
5 jaar geleden
Ik werk gewoon 40u per week maar ik zit in de marketing dus ik heb al ruim een half jaar ons kantoor niet gezien en na corona haat het ook niet meer terug maar volledig kantoor werken maar zo’n 2 dagen per week. Hetzelfde geldt voor mijn vriend.
Ik ga zelf gewoon weer 40u werken, wellicht op een gegeven moment naar 36 uur. Maar dit is “nog maar” de eerste voor ons ook :-)
5 jaar geleden
Ja het is wel heel persoonlijk! Financieel moet het ook mogelijk zijn.
Voor mij staat gezin echt op nummer 1 en dan mijn werk. Mijn carrière is nu genieten van mijn gezin.... jammer dan van die 8 jaar studie... die zet ik nu in op 2 dagen en wie weet later als ze allemaal op school zitten kan ik meer werken.
Ben nu zwanger van de 3e. Ze veranderen zo erg in de 1e paar jaar dat ik daar volop van genieten wil!
5 jaar geleden
Reactie op Jeanine K
Ja het is wel heel persoonlijk! Financieel moet het ook mogelijk zijn.
Voor ...
Ja, klopt, het hangt nog van ieders situatie af natuurlijk. Ik heb wel het geluk dat ik (momenteel) financieel alles kan kiezen van 2-5 dagen. Zoveel kunnen genieten van die eerste jaren klinkt wel echt fijn!
5 jaar geleden
Ik ben ook heel erg aan het twijfelen. Ik heb een vast contract van 32 uur op n manager positie. Bij ons betekent dat:
Verantwoordelijk voor letterlijk alles, vaak overuren draaien in de ergste weken draai ik dan 55 uur en heel onregelmatig werken. En dit alles voor een belachelijk laag loon. Dat lage loon heeft voor mij al definitief gemaakt dat ik na mijn zwangerschap minder ga werken en waarschijnlijk iets anders ga zoeken.
Mijn ouders hebben beide altijd fulltime en onregelmatig gewerkt ik heb dat als kind nooit prettig gevonden dus ik wil dat anders doen.
Maar dit verschilt natuurlijk wel per persoon hoe je dat wilt gaan doen. Ik ken ook zat moeders die fulltime werken of een eigen bedrijf willen opstarten hahaha
5 jaar geleden
Dit keer geen aanpassingen. Bij de eerste werkte ik 24-32 uur, verschilde per week. Bij de tweede ben ik 24 u gaan werken en bij de derde 16 u. Nu bij de 4e blijf ik 16u werken. Prima te doen op deze manier 👍🏼
5 jaar geleden
Ik werk momenteel 28 uur en volg daarnaast een opleiding. Ik denk dat ik ouderschap verlof ga nemen zodat ik 24 uur ga werken en even kijken hoe dat gaat samen met mijn opleiding (moet een jaar nog) en de baby, mocht het te pittig worden dan ga ik over mijn studie Iets langer doen. Een switch van baan (voor wat rustiger dat beter verdient) heb ik ook in gedachte, maar dat zal na de afronden van mijn nieuwe opleiding.
5 jaar geleden
Ik ben bij de eerste geswitcht. Ik heb zelfs nog een paar maanden met haar thuis gezeten. Ik moest bij mijn vorige baan een uur heen en een uur terug reizen (We waren aan het begin vd zwangerschap verhuisd), en dat zag ik niet zitten met zo'n kleintje. Ik ben toen ook 4 dagen gaan werken. Bij deze wil ik de eerste 6 maanden naar 3 dagen.
5 jaar geleden
Ik werkte 36 uur. Heb een baan dichter bij huis gezocht waardoor ik nu nog steeds 36 uur werk. Verdeeld over 4 dagen. 4 dagen vind ik wel echt de max. Mijn man is ipv 40, 36 uur gaan werken. Waardoor hij ook 1 dag vrij heeft. We werken beide regelmatige uren. Nu nummer 2 onderweg is, gaat hij misschien nog een dagje minder werken. Dat zien we wel als het zover is en ons huis klaar is.
5 jaar geleden
Ik zit met een job van bepaalde duur en deze loopt af 30 juni🤭. Tegen dan ben ik 23 weken en ga ik waarsch niet gemakkelijk aan een nieuwe job geraken... Overbruggen tot een 2 maand na de zwangerschap is een half jaar! Net in zo een kostelijke periode🙈 Dus ik zit met een volledig ander probleem😱😱 Ook heb ik nog geen idee welke job en welke uren ik zal hebben na de bevalling, dus nu al op zoek gaan naar een crèche is ook niet evident... klein paniekje soms!
5 jaar geleden
Ik ben er nog niet over uit. Mijn vriend (zzp) en ik gaan wel allebei minder werken, ik twijfel nog tussen 36 of 32 uur. Mijn vriend neemt sowieso een papadag en gaat ~32 uur werken, voor hem is dat flexibel in te plannen maar ik heb een vast contract. Gezien thuiswerken wel blijft, denk ik dat 36 uur ook nog haalbaar kan zijn. Minder dan 32 uur zie ik persoonlijk nu niet zitten maar snap het volledig dat dat voor andere vrouwen anders is! En wie weet denk ik er zelf ook anders over straks
5 jaar geleden
Ik heb nog geen idee. Werk nu fulltime, heb een leidinggevende taak. Op het werk weten ze nog niets over mijn zwangerschap, moet er nog over nadenken. Mijn man wil wel dichtbij huis komen werken, hij werkt in Den Helder en is vaak in het buitenland. Ik begrijp je vraag, bij mij zit het ook al een tijdje in mijn hoofd. Voor nu i dont know
5 jaar geleden
Ik werk nu fulltime en zou graag 3 dagen gaan werken. Wel is er een reorganisatie bezig bij mijn vriend op het werk. Als hij er toch uit zou moeten kan ik eventueel 5 dagen blijven werken en wordt hij tijdelijk huispapa.. dit heeft niet mijn voorkeur, maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
Vooralsnog is de planning om 3 dagen te gaan werken na mijn verlof.
5 jaar geleden
Ik werk momenteel 30u en mijn vriend 20u, maar die studeert daarnaast. Financieel is dat voor ons op dit moment prima te doen (zeker als de horeca dicht is en we toch geen reisjes maken). Op termijn willen we wel terug naar 32u en 24u, zodat we ook goed kunnen sparen voor onze Koeki. Wij verwachten Koeki 2,5 dag naar kdv te brengen. Mijn mama past ook een (halve) dag op!
5 jaar geleden
Ik werk nu 36 uur. Ben 28 oktober uitgerekend. Mijn contract verloopt op 31 dec. Midden in mijn zwangerschapsverlof. Ik probeer nu alvast een nieuwe baan te zoeken zodat ik na mijn verlof ook weer werk heb. Ik ben dan op zoek naar een baan voor 32 uur. Solliciteren terwijl je zwanger bent lijkt mij wel lastig maar ben er nog op tijd bij. Anders gebeurt dat pas als ik bevallen ben.