7 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben toevallig gisteren naar mijn HA geweest om over anticonceptie te praten. Heb een hele lange tijd de pil gehad. Van een lichte pil naar een wat zwaardere. Ik ga de spiraal nu proberen. Maar hij vertelde over de pil dat je verschillende soorten had. En soms kan de pil net te licht zijn voor een vrouw, waardoor je dus tussentijdse "bloedingen" hebt. Je kan overleggen met de HA of je een iets zwaardere mag. Weet natuurlijk niet of je borstvoeding geeft. Maar overleggen kan altijd. Heel vervelend als je ondanks de pil zo onregelmatig bent.... succes🍀

MOD

3 jaar geleden

Ik ben 6 weken na bevalling met de minipil begonnen. Idd continu regelmatig kleine beestjes bloedverlies. Daarnaast had ik nog een aantal andere klachten waaronder enorme stemmingswisselingen. Kon vanuit het niets heel heftig reageren. Denk dat ik nu een maand of 3 ermee gestopt ben en alles is weer normaal. Er moet minder troep in de minipil zitten maar bij mij leek het juist heel veel troep. Ik heb 2 soorten minipillen gebruikt en uiteindelijk na 5 maanden gebruiken gestopt.

3 jaar geleden

Ik stopte hier ook mee, vaak bloedverlies en ook stemmingswisselingen. Heb nu weer een spiraal!

3 jaar geleden

Ik heb de minipil maar niet de cerazette. Bij mij lijkt het alsof ik een normale cyclus heb net menstruatie, ik heb alleen niet zoveel keus met andere anticonceptie dus neem dit voor lief. Ik gebruikte deze ook al voor de zwangerschap en moet wel zeggen nu na de bevalling dat ik soms wel 2 weken lang vloei, dat had ik voorheen niet maar wil nog even aankijken of dit wegtrekt.

3 jaar geleden

Ik heb nu de spiraal, maar denk erover om terug te gaan naar de pil. Ik werd voor m'n zwangerschap met de spiraal nooit ongesteld (wat een zaligheid) en nu met deze spiraal dus wel weer. Ik heb ook veel langer bloed; zeker 1.5 a 2 wk. Om gek van te worden!! Ik heb vernomen dat je de pil gewoon kan doorslikken zonder meer ongesteld te worden.. Mss dat ik hier naar terug wil, en over mss een jaar opnieuw het spiraal te nemen. En dat deze dan wél de ongesteldheid weg pakt. Omdat ik er gewoonweg na de bevalling te snel mee ben begonnen?! Geen idee.. Volgens de huisarts moest ik het een paar maanden de tijd geven, maar we zijn nu al een half jaar verder. Ik zit dus in dubio..

3 jaar geleden

Reactie op Momslife

Ik heb nu de spiraal, maar denk erover om terug te gaan naar de pil. Ik wer ...
Ik snap je heel goed. Super vervelend ook!! Ik zit ook nog steeds in een dubios. Heb voor de zwangerschappen heel lang de pil geslikt. Daarna een spiraal, maar ervaarde best wel wat "problemen". Ik had iedereen x na het vrijen bloedverlies. Bleek dat er wat slijmvlies rondom mijn baarmoedermond zat. Dat heeft ze dus "aangestipt" mijn god zeg!!! Dat was echt geen pretje. Na 8 wk hetzelfde en dat ding eruit laten halen. Nu na de bevalling, 3 mnd de pil geslikt, maar dat is het ook niet! Qua stemmingswisselingen. De gynaecoloog had destijds gezegd dat je niet iedere keer hetzelfde hoeft te reageren bij een spiraal. Ik ga het toch weer proberen... is het niks, is dat ding er zo weer uit! Ik weet wel bij mijn eerste spiraal dat ik er ook wel lang over deed om geen bloedverlies te hebben. ze geven het tussen de 3 en 6 maanden geloof ik. Dus je zou nog even af kunnen w8? Maargoed... 6 maanden lang is ook gewoon heel vervelend 🙄

3 jaar geleden

Ik wist dus niet dat je elke x anders kan reageren op een spiraal! Fijn dat even te lezen bij jou... Ik geef het dan denk ik nog maar een paar maanden. Zo'n spiraal geven ze ook niet weg. Ik ben er ook niet voor verzekerd.. 🙄😑