25 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb bij de huisarts gevraagd om iets tegen misselijkheid en nu gelukkig nergens meer last van, zijn de zelfde tabletten als die je tegen zee, vlieg en wagen ziekte krijgt
5 jaar geleden
Spa rood drinken helpt bij mij, Spa rood is tegen misselijkheid zelfde als cola alleen gezonder. Wat ook bij mij helpt is mentos kauwen en rennie , Succes meid ! En jij ook gefeliciteerd ❤️
5 jaar geleden
Ik ben ook de hele dag misselijk. Sinds anderhalve week ook met overgeven erbij. Ik kreeg de tip om ieder kwartier een paar slokjes te drinken, regelmatig kleine hoeveelheden te eten. Ik kan niet meer tegen kookluchten, dus we eten tegenwoordig koud. Bijv salade met kikker erwten, tomaat, avocado en witte kaas met pijnboompitten. S ochtends maak ik een smoothie waar ik dan verspreid over de dag wat van drink. Ik probeer me ter afleiding te focussen op het luisteren van muziek. Het is pittig maar ik hou me voor dat dit tijdelijk is en dat ik er gewoon doorheen zal moeten. Sterkte iedereen!
5 jaar geleden
Same here 🙋🏼♀️ al bijna 4 weken, elke dag van het moment dat ik wakker word tot het moment dat ik weer ga slapen.. Gelukkig ‘s nachts nergens last van! Ik zeg eerlijk dat ik dit best heb onderschat.. eten voelt als een soort dwang voeden, mijn energie level is 0 en ben al best veel afgevallen. Hebben jullie ook zoveel moeite met ( met name warm ) avondeten🤢?
5 jaar geleden
Reactie op Ramona-mark
Ik heb bij de huisarts gevraagd om iets tegen misselijkheid en nu gelukkig ...
Is dat Suprimal? Werkt dat bij jou niet ontzettend versuffend? Ik ben een soort van een halve dag niet aanspreekbaar geweest toen ik daar 2 tabletjes van had ingenomen..
5 jaar geleden
De verloskundige gaf mij als tip om te zorgen dat je maag niet leeg raakt. Dit betekende volgens haar dat je om de 2 uur iets moet eten (ik zet soms een timer). En ze zij dat je eigenlijk, als je snachts wakker wordt ook iets moet eten. Ik heb nu stukje appel naast mijn bed en eet dit in bed als ik wakker wordt smorgens...
De tips helpen mij
5 jaar geleden
Ik begin hier ook echt last van te krijgen.. gelukkig geef ik niet over maar als ik merk dat ik misselijk word drink ik water
5 jaar geleden
Hier hetzelfde! Van de huisarts Emesafene gekregen, dit helpt enigzins: niet meer overgeven maar nog wel misselijk. Ondanks dat het super naar is, vind ik het wel fijn om te lezen dat anderen dit ook zo ervaren. Vriendinnen en familieleden hebben dit allemaal niet zo gehad, ik heb het dan ook een beetje onderschat deze periode🙈 Hoe erg het ook tegenstaat, het beste is toch inderdaad de hele dag kleine beetjes eten en drinken...
5 jaar geleden
Same here 🙋🏼♀️ al bijna 4 weken, elke dag van het moment dat ik wakker w ...
Precies hetzelfde. Eten, vooral warm eten staat me zo erg tegen. Probeer nu s'middags warm te eten. Dat gaat iets beter dan s'avonds. Heb ook heel weinig energie.
5 jaar geleden
Hier al vanaf week 6 misselijk niet braken maar wel kokhalzen, nu inmiddels bijna 11 weken en ziek gemeld van het werk omdat mijn lichaam op is. Met 1 tablet suprimal (bij de drogist te halen) op advies van de verloskundige, lijkt het iets beter te worden!!
Succes
5 jaar geleden
Ik heb zelf gember capsules . 1 x per dag pak ik die samen met de andere vitamines. Kun je gewoon bij de kruidvat krijgen bij maag en stoelgang. Ze helpen heel erg. Ik kon zelf niks meer door de misselijkheid is nu iets minder
5 jaar geleden
Hier ook zo ziek. Kreeg emesafene, maar zat tegen een ziekenhuisopname aan. Houd nu gelukkig vocht wat meer binnen, eten daarentegen lukt me gewoon niet. Totaal geen zin! Vanzelfsprekend is dan natuurlijk gebrek aan energie en moeheid. Enige hoop die ik houd is dat het tweede trimester allicht beter wordt 🤞🏼