14 Reacties

3 jaar geleden

Misschien iets van dadels of vijgen ? Dat is hier een hitje 🙂verder is mn dochter gek op olijfjes .

3 jaar geleden

Avocado 😁 een omeletje snel bakken in de pan en laten afkoelen. Cracotje besmeten met pindakaas en in stukjes kraken.

3 jaar geleden

Hey! Nog niet actief mee begonnen maar wel al over gelezen. Leuk principe. Ik geef haar regelmatig een snackie (fruit/cracker/groente) gewoon op een klein snijplankje. Is dat niet iets? Hoef je niks extra te kopen. Ik wil zelf nog wel even wachten met een monkey platter aanbieden omdat ik eigenlijk niet wil dat ze loopt/kruipt/speelt met eten in haar mond. Wij geven al van begin af aan hele stukken en dan is recht zitten gewoon echt belangrijk. Hoe gaat dat bij jou? Ik zie nog niet voor me hoe ik dat moet aanpakken haha

3 jaar geleden

Wat is monkey platter precies?!

3 jaar geleden

Rozijntjes mogen ook vanaf een jaar. En je zou ook nog wat hummus kunnen doen om de groenten in te dippen

3 jaar geleden

Reactie op Momslife

Wat is monkey platter precies?!
Een hip woord voor een bordje met allerlei gezonde lekkere dingen 😅

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties tot dusver! Fruit, wortel, avocado, crackertje met pindakaas in stukjes ga ik zeker doen. Ei is ze helaas geen groot fan van en gedroogd fruit vind ik zelf een beetje spannend omdat het zo taai kan zijn (en rozijntjes zo’n kleine vorm) maar misschien moet ik me daar overheen zetten want ze verslikt zich vrijwel nooit.

3 jaar geleden

Mijn dochter eet een banaan en een appel in stukjes gauw op. Voor de vetten en eiwitten maak dit geregeld: pannenkoeken: deze verhouding gebruik ik 3 geprakte bananen, 4 eieren, 120 gram fijne havermout of speltmeel, klein beetje kaneel en een beetje havermelk tot het een glad mengsel is soepel per pannenkoeken waarvan er twee tegelijk in een koekenpan past en ongeveer vijf minuten op matig vuur bakken in boter. Wentelteefjes, muffins gebruik geen vaste recept voor. Fruithapje van mango, avocado en een banaan gaat goed op, dit is op het moment de enige manier om haar avocado te laten eten. Je kan misschien nog stukjes boterham of kraker mer een notenpasta zoals amandel of cashewpasta erop aan bieden voor de vetten en eiwitten.

3 jaar geleden

Reactie op MyloXyloto

Bedankt voor de reacties tot dusver! Fruit, wortel, avocado, crackertje met ...
Rozijnen worden vanuit Solid Starts tot 18 maanden sowieso afgeraden trouwens… echt stikgevaar vanwege vorm en grootte. Dat advies geldt overigens voor elk gedroogd fruit op deze leeftijd 😊

3 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Hey! Nog niet actief mee begonnen maar wel al over gelezen. Leuk principe. ...
Ze eet hapklare stukjes (bv cherrytomaatjes in kwarten). Ik heb het gelukt dat ze inmiddels al veel tanden en kiezen heeft en goed kauwt. Ik geef het bordje aan of het staat op de salontafel en dan staat ze gewoon een tijdje te snacken, totdat ze het wel weer even klaar vindt en gaat dan spelen haha. Zo’n bordje gaat dan in 2-4x eetmomenten op. De overige maaltijden eet ze rustig aan tafel. Spelen en eten zijn dus wel redelijk losse activiteiten, ik ben niet zo bang dat ze zich verslikt als ze met volle mond gaat spelen. Maar ik kan me voorstellen dat dat evt verandert als ze gaan lopen (dat kan ze nu nog niet). Ik vind een vakjesbord toch wel handig omdat alle crunchy dingen zoals crackertjes of puffs anders zo zompig worden maar ik denk eigenlijk dat het mijn dochter totaal niet boeit 🤣

3 jaar geleden

Reactie op MyloXyloto

Ze eet hapklare stukjes (bv cherrytomaatjes in kwarten). Ik heb het gelukt ...
Ik snap het! Dan is een vakken bordje misschien wel handig. Je hebt van Liewood wel hele leuke 😊. Ook een groot bord met 4 losse bakjes die er op kunnen, dan kan je afwisselen (prijzig hoor, tis wel echt onverwoestbaar en voor de hele kindertijd geschikt)

3 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik snap het! Dan is een vakken bordje misschien wel handig. Je hebt van Lie ...
Oeh die zijn wel heel leuk ja! Dank

3 jaar geleden

Laatst bij de zeeman zag ik goedkope plastic vakjes borden. Waren denk ik bedoeld om op vakantie of bij bbq ofzo snacks in te doen, maar dus wel spotgoedkoop! Weet niet of ze ze nog hebben..