10 Reacties

één maand geleden

Hier ook ineens veel snachts wakker, ondanks der nachtlampje(s). Ook altijd heel erg bang in het donker. 😔 Dus hopelijk krijg je wat tips, ik lees even mee.

één maand geleden

Herkenbaar! Hier ook snachts huilen, en dan moeilijk kunnen zeggen wat er is. Wij blijven dan bij hem of leggen hem bij ons in bed. Anders blijft hij overstuur. Gaat wel weer over ..

één maand geleden

Tip die ik ooit kreeg maar nooit hebt geprobeerd is dat en een monsterspray maakt samen met je dochter... planten spuit met wat afwasmiddel of iets anders met water en dan door de kamer spuiten en dan zeggen dat ze weg zijn.

één maand geleden

Ahh toch grappig dat die fases bij veel van ons nog hetzelfde lopen. Stelt me wel gerust. Dan beweeg ik liever even mee en komt het zelf slapen wel weer..

één maand geleden

Reactie op Floortje88

Tip die ik ooit kreeg maar nooit hebt geprobeerd is dat en een monsterspray ...
Dat is zeker een goede tip. Die ga ik eens proberen

één maand geleden

Oh ja hier ook de monsterfase... wij hebben gelijk gezegd monsters bestaan niet..... helpt hier maar we maken er ook wel eens een spelletje van van oh ik ga het monster pakken en dan van die halve ninja bewegingen maken samen dan hier helpt het .

één maand geleden

Hier ook de monster/spook fase gehad. Mijn dochter heeft het dan meestal over een spook 😅 Is gelukkig nu weer wat minder. Ze kon echt uren wakker zijn daardoor 🥱. Ik had op den duur "spokenspray" en als ze dan 's nachts wakker werd of er zelf over begon, gebruikte ik dat. Ook heb ik gezegd dat ze kan vragen aan het spookje of die weg wil gaan zodat ze kan slapen. Dat hielp hier ook. Maar de spray was het meest effectief.

13 dagen geleden

Wij hebben de tip van een professional gekregen om de beleving serieus te nemen. En idd de mondterspray gebruiken of zeggen “monster wil willen dat je weg gaat, en dan hem naar de voordeur te begeleiden en zeggen we willen niet dat je terug komt”. Het was hierna oprecht gelijk over!

9 dagen geleden

Nou wij hebben hier inmiddels de magische knuffel geïntroduceerd. Knuffel lama is beschermd tegen monsters hebben we gezegd en ze is nu groot fan van haar knuffellama 😅

6 dagen geleden

Onze dochter had een half jaar geleden ook veel last van nachtmerries en ging daardoor s’avonds vaker huilen om “monsters” etc. Ik kreeg de tip om een echt hoefijzer op haar kamer neer te zetten met de opening naar beneden. Ik geloofde er niet echt in maar na weer een paar nachten helemaal overstuur toch maar neer gezet. En vanaf dat moment 0 nachtmerries meer! Ik geloof er nu heilig in, wie weet helpt het