15 Reacties
3 jaar geleden
Ik volg je even want ik slik zelf ook de Zwangerschaps vitamines maar ook nog niks gevonden zonder foliumzuur en vind de extra vitamines toch wel erg belangrijk.
3 jaar geleden
Je zou kunnen kijken voor multivitamine en multivitamine woman bij bulk powders. Dit is een online store. Als ik het goed heb moet je dit 3 maal per dag innemen en als je er dan één inneemt, dan krijg je een lagere dosis vitamine A binnen. Dit is zelfs lager dan wat er in de zwangerschapsvitamines zit.
De rest natuurlijk ook wel, maar goed als je gezond eet is het gewoon een aanvulling op je voeding.
3 jaar geleden
Mijn vorige zwangerschap was in Duitsland . En daar MOET je foliumzuur slikken . Ik wist dat in Nederland bij 12 weken dat ze zeggen dat je mag stoppen. Maar in Duitsland Absoluut niet. Je moest in het begin 800 ug slikken en dan na die 12 weken 400 ug . Gravitamon te koop bij apotheek is toch wel de beste multivitamine die er is voor zwangeren , en voor als je borstvoeding wilt geven .
3 jaar geleden
https://sups.care/product/mom-to-be-revive-bundel/ ik heb een tijdje deze geprobeerd van week 12 (toen ik stopte met foliumzuur om dezelfde reden die jij noemde) en ik voelde me er goed bij, kreeg alleen vanaf week 20 weer maagzuur van deze tabletten, dus nu weer gestopt en toch weer over op de Davitamon mama tabletten en dat gaat goed.
(Oja het zijn niet de goedkoopste sups)
3 jaar geleden
Ik wilde met 16 weken ook over naar alleen nog DHA ( krijg compleet doorbakken vis echt geen twee keer per week weg) en vitamine D, eventueel ijzer. Alle bloedwaardes waren goed en wat je zegt, foliumzuur is niet meer nodig. Nou als je die dingen los moest kopen zat ik tegen de 50 euro aan voor 2 maanden, dan kan je net zo goed een combi preparaat nemen met alles :/
Je kan het gewoon blijven slikken dus, ik ben ook nog geen enkel zwanger preparaat tegengekomen zonder foliumzuur. Daarnaast is het inderdaad per land een ander beleid hoe lang je doormoet dus het zal geen kwaad kunnen.
3 jaar geleden
Ik slik de vitamines ook echt om voldoende binnen te krijgen want vaak eet je niet alle vitamines voldoende en ik heb tot nu toe 2 maal een vroeggeboorte gehad waarvan 1 stil geboren en ik slik het ook echt dat ik weet dat mijn kindjes voldoende vitamines binnen krijgen. Van de gynaecoloog ook niet te horen gekregen dat het niet goed is hiermee door te gaan na de 12 weken. Ik neem dus aan dat het niet zoveel kwaad kan. Is inderdaad wel vreemd dat je in Duitsland de foliumzuur moet door blijven slikken dus waarom zouden we het hier niet doen dan toch.
3 jaar geleden
Reactie op Jolandajoshua
Ik slik de vitamines ook echt om voldoende binnen te krijgen want vaak eet ...
Ja daarom, ik gaf dat toen aan. En mijn gynaecoloog van toen zei dat je in zwangerschap meestal van alle vitamines te kort hebt. En omdat elk mens foliumzuur ook nodig heeft . Moet je die blijven slikken omdat op peil te houden. Zoals ijzer . Sommige hebben een laag en sommige gewoon normaal . Zo gaf zij het toen aan. En het klonk best logisch .
3 jaar geleden
Reactie op oummohamed
Ja daarom, ik gaf dat toen aan. En mijn gynaecoloog van toen zei dat je in ...
Ja precies ik kan mezelf dat goed voorstellen ja. En meestal komen mensen zonder zwangerschap al veel vitamines tekort kun je nagaan tijdens de zwangerschap.
3 jaar geleden
Reactie op MC6
Interessant hoor!
We houden jou gewoon heel graag samen met ons aan de multi preparaten 😂😂😂
8 maanden geleden
Ik zit ook hiermee. Nog niet gevonden. Ik denk dat de kans groter is op een normale multivitamine preparaat zonder vitm A (maar bijv bètacaroteen-dat zet je lichaam om in vitm A, maar je kan niet teveel krijgen) en dan zonder folium zuur of gewoon veel minder. Als ik wat heb gevonden zal ik het noemen.
Btw ik kreeg te horen dat te veel foliumzuur kans op strakke lipbandjes en tongriempjes vergroot. Heb ik bij m'n vorige problemen mee gehad en toen had ik idd goed foliumzuur geslikt hele zwangerschap door.
Is ook geen wetenschappelijk onderzoek nog voor afgerond, maar men/medici denkt dit te zien door de praktijk.
Overgewicht ben ik niet zo bang voor, andere kindjes hebben dat ook niet, ligt ook aan opvoeding/beweging denk ik zelf... (is maar 1 klein onderzoek uit Engeland die dat beweert.)