6 Reacties
één jaar geleden
De ehbo cursus is een heel goed idee! De theorie is online en dan heb je vaak nog een avond of een middag praktijk. Ik zou de praktijk zeker doen want dan heb je een levensechte poppenbaby in je armen die je op de rug moet slaan. Misschien neemt dat je angsten iets weg. Sommige zorgverzekeraars vergoeden gratis kinder ehbo, iets om na te kijken.
één jaar geleden
Jeetje meis, wat vreselijk dat je hier snachts zo over aan het 'dromen' bent!! En het eigenlijk letterlijk uitvoert...... kan me voorstellen dat het dat misschien nog angstiger maakt??
Een cursus kan altijd, om jezelf daarin fijner te voelen. Ik vraag me af waar de angst in een keer vandaan komt? Lijkt me pittig.
Misschien vind je het fijn om het met de huisarts te bespreken die je misschien door kan verwijzen naar de praktijkondersteuner? Dat je het daar misschien bespreekbaar kan maken? Misschien zit er iets achter.....
één jaar geleden
Reactie op -Vino-93
Jeetje meis, wat vreselijk dat je hier snachts zo over aan het 'dromen' ben ...
Jaaa toevallig had ik het afgelopen nacht niet maar daarvoor dus 4 nachten wel..
Ze is de 1e dag toen ze thuis kwam na de bevalling 1x blauw opgelopen en sinds dien ben ik extra alert bij haar ook met eten gaat het nog steeds moeizaam. Ze moet alles gepureerd hebben. Als het niet gepureerd genoeg is begint ze te kokhalzen en blijft doorgaan totdat ze haar hele maaginhoud uitspuugt. Het is dus altijd al een probleem geweest, met haar ademhaling, het eten maar nu sinds ze letterlijk alles in haar mond stopt heb ik dus die nachtmerries gekregen.
Ik kijk het de aankomende nachten even aan en anders toch maar eens een huisarts opzoeken😊
één jaar geleden
Reactie op Jessiicaa
Jaaa toevallig had ik het afgelopen nacht niet maar daarvoor dus 4 nachten ...
Oh jeetje meis, wat zal dat onwijs schrikken zijn geweest!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er bang voor bent. Je wilt dat gewoon nooit meer. Je hebt het dus gewoon al een keer meegemaakt😟
Hou het idd even in de gaten. En het is echt niet erg dat het er is, alleen als je er zelf 'last' van gaat krijgen, kun je altijd de optie openhouden voor een praktijkondersteuner oid.
Sterkte en ik hoop dat het stapje voor stapje beter gaat met het eten🍀
één jaar geleden
Misschien een idee om eens te kijken naar de insta of website van solid starts. Zij hebben ook goede guidelines over hoe rustig aan over te stappen naar solids van gepureerd eten (ook bij kindjes die veel kokhalzen etc), maar ook uitleg over het verschil tussen verslikken en stikken en guidelines voor eerste hulp bij stikken. Mijn dochter is met 8 maanden gestikt in eten in een restaurant en was bijna weg maar omdat ik wist wat ik moest doen (door solid starts vooral) heb ik het eruit kunnen krijgen. Met je vingers in een mond gaan is bijvoorbeeld heel gevaarlijk want dan kan je het verder in de keel duwen.