13 Reacties

één jaar geleden

Hahaha ja hoor heel herkenbaar, het is nog niet eens 2 en het zegt al heel duidelijk NEE

één jaar geleden

Haha gelukkig valt de discussie hier wel mee, maar mijn dochter geeft goed aan wat ze wil of mooi vindt. Ik vind het steeds makkelijker worden nu steeds beter kan communiceren en sf en toe komisch als ze wat bij de hand is. Bijvoorbeeld ze is gek op frambozen en aardbeien, ze gaat bij de koelkast staan en vraagt "ik aardbei?" Als je "ja, dat mag" zegt dan maakt ze de koelkast open en pakt de aardbeien uit de fruit la waar ze bij kan waarbij ze heel hard "wauw" zegt. En als je zegt dat op is, dan herhaald ze dat vragend "op?" Gevolgd door met grote verbaasde gebaren"o nee, o nee" 🤣.

één jaar geleden

Jup. Maar als ze mag helpen dan gaat het een stuk beter. Al moet ik nu wel rekening houden dat alles extra tijd kost. Maar het houdt haar goed bezig. Maar veel uittesten pfoe.

één jaar geleden

Hier hebben we er vooral lol in als ik haar probeer voor de gek te houden. Dan herhalen we een tijdje: NEE! Ik: Ja. NEE! ik: Ja. En na een tijdje zeg ik soms ineens: “Nee!” En dan zegt ze bijna : JA! En dan moeten we allebei heelbare lachen en gaan we weer verder zonder gedoe .

één jaar geleden

Als ze hier weer haar "NEE" momentje heeft vraag ik aan haar of ze ook ja kan zeggen. Dan knikt ze heel bedrijvig, zegt ze "JA" en is de bui vaak weer voorbij😂

één jaar geleden

🤣 ik heb blijkbaar een pittig karaktertje rondlopen. Meehelpen of overleg helpt hier soms maar als hij iets duidelijk in zijn hoofdje heeft heb ik echt het nakijken 👐

één jaar geleden

Hier zijn het sinds enkele dagen opnieuw hevige driftbuien als iets verboden wordt of als er hem gewoon iets niet aanstaat 😅 hoop dat deze ‘fase’ snel voorbij is

één jaar geleden

Ja hoor hier ook! En dan het liefst vijf keer 🙈😭😂 NEE NEE NEE NEE NEE! Vandaag op visite gegaan in een romper met langere mouwen dan de mouwen van het jurkje, jurkje met print en legging met andere heftige print en regenlaarsjes 😂 ik had de kracht er niet voor, spaart m'n energie voor andere discussies😌 sandalen in de tas gegooid voor het geval het echt te warm zou worden en gaan! Maar, vermoeiend ja. Houd vol 😬

één jaar geleden

Yes, duidelijk de nee en testfase. Gister haar eerste tantrum midden in supermarkt gehad. Ze mag overal mee helpen maar sommige dingen kunnen nog niet. Daar was ze het niet mee eens. Schreeuwen, huilen volledig in de weerstand😅..

één jaar geleden

Het is niet alleen het “nee” zeggen maar wat er bij komt als iets niet gaat zoals hij wilt of iets niet mag, gillen, huilen, hoofd naar achteren op de grond liggen la iets niet mag echt vermoeiend 😓 de hele tijd achter aan want luier verschonen, kleding aan en uit daar doet die niet heel graag aan mee…

één jaar geleden

Het is niet alleen het “nee” zeggen maar wat er bij komt als iets niet gaat zoals hij wilt of iets niet mag, gillen, huilen, hoofd naar achteren op de grond liggen la iets niet mag echt vermoeiend 😓 de hele tijd achter aan want luier verschonen, kleding aan en uit daar doet die niet heel graag aan mee…

één jaar geleden

één jaar geleden