35 Reacties
één jaar geleden
Hier een zoontje van oktober 2021.
Heel veel moeite gehad met inslapen en doorslapen snachts. Plaats hij hiervoor makkelijk insliep en doorsliep.
Wij dachten dat hij al last had van de 24 maanden slaapregressie. Het heeft bij ons zeker 5 weken geduurd, voordat hij weer zelf ging slapen.
één jaar geleden
Herkenbaar. We hebben haar wakker gemaakt na anderhalf uur middagslaap in de hoop om er ritme in te krijgen. 22.00 was niet helemaal het ritme waar we op hoopte 😬
Het maakt bij ons niet uit of ze kort of lang slaapt. Als ze slaapt, dan slaapt ze wel lang. Het gaat vooral om het in slaap komen. Hier helpt het om het ganglicht aan te laten. Te donker = paniek.
Deze fase duurt heel erg lang 🫣
één jaar geleden
Vandaag wilde ik dr vroeg in bed leggen, zo dat ze om half drie er weer uit kon.
Ze ging weer niet slapen: uiteindelijk om 2 sliep ze en om kwart voor 3 moest ze er weer uit voor de zwemles van m’n zoon. Ze was super vrolijk en na het avondeten ook nog lekker gespeeld. 19.10 lag ze er in en binnen 15 min sliep ze. Wat een verademing!
Nu weet ik dus zeker dat het aan het middagslaapje ligt en blijf ik die dus wat korter houden. Ze heeft het gewoon niet zo nodig denk ik
één jaar geleden
Toevallig..ik heb haar om 20.00 op bed gelegd en elke keer als het stil is hoor ik haar weer..dit gaat inderdaad lang door! Ze huilt niet hoor, klinkt gewoon als spelen. Is nu al een ruime week zo. Maar zo te lezen meer kindjes dus..
Doen jullie er nog wat mee? Af wachten jullie gewoon af tot het eindelijk stil is? Soms heb ik de neiging om er heen te gaan maarja daar bereik ik vast ook niks mee.
één jaar geleden
Hier is het ook weer raak. Aan iedere regressie doet onze dochter volop mee. Wij moeten een keer of 4 terug naar boven. Ze schreeuwt moord en brand. En als je er dan bij bent dan wil ze liedjes zingen 🙄. Maar goed wij doen het maar. Ik kan haar echt niet laten huilen. Ik weet dat dit ook weer over gaat. Maar de vraag is wanneer.
één jaar geleden
Wat slapen jullie lindes lang zeg! Ons meisje ( oktober 2021) heeft echt Max ander half uur en nu maken we haar wakker na een uur want anders is her inderdaad 22.00.. soms gaan we s avonds nog even kilometertje lopen even de bus bekijken en zwaaien of met hond wandelen zodat ze nog wat meer moe wordt als ze echt nog rond stuitert