18 Reacties
één jaar geleden
Hier sinds een paar dagen ook! Alleen fruit gaat goed (en het liefst bananen), maar zelfs brood weigert mn dochtertje terwijl ze inderdaad alles at
Probeer wel alles aan te bieden in de hoop dat er wat ingaat
één jaar geleden
Hier een hangry dreumes, maar óók een kieskeurige dreumes met het avondeten. Echt heel lastig voor haar op dit moment!!
Precies wat je schrijft: ze wil alleen maar fruit. Vandaag ook wederom een compleet overstuur kindje in haar stoel omdat ze een banaan wilde ipv het avondeten.
Het komt goed, het is een fase. Het past bij de groei en ontwikkeling die ze doormaken; heel bewust van wat we voor ze ligt, bewust van nee kunnen zeggen/doen én eigen behoefte duidelijk maken.
Kies zelf wat je prettig vindt: Wij hebben hier thuis de regel: áltijd iets herkenbaars en veiligs op haar bordje (s avonds géén fruit) en wil ze niks: dan is kokosyoghurt het vaste alternatief en ook het enige alternatief. Ze heeft nu al 3 avonden op rij alleen maar wat happen kokosyoghurt op en thats it. Echt ongekend want ze at hier met zoveel plezier kruidige curry’s, bonenstoof, alle pasta’s etc etc.
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Hier een hangry dreumes, maar óók een kieskeurige dreumes met het avondeten ...
Ik bedoel iets veiligs qua eten op haar bordje náást gewoon wat we die avond eten zoals we al sinds 6 maanden oud doen 😊
één jaar geleden
Hier ook. Soms maar een half broodje.
Dus momenteel blij met alles wat erin gaat. Vanavond zat ze te smikkelen in aardappelkroketjes. Dus daar maar wat extra van gegeven.
Ze wil vaak wel mee eten met ons, Oke met mijn vriend. Dat is vaak omdat hij eet nadat zij zelf gegeten heeft. Dan neemt ze happen brood, Brinta, yoghurt, Kwark.
één jaar geleden
Ik bedoel iets veiligs qua eten op haar bordje náást gewoon wat we die avon ...
Dat is wel een goeie tip, wat voor veiligs doen jullie erbij leggen naast hetgene dat op het menu staat die avond?
één jaar geleden
Reactie op Daphne Groot
Dat is wel een goeie tip, wat voor veiligs doen jullie erbij leggen naast h ...
Iets wat ze echt graag lust (ook nog op dit moment) en dan dus alleen geen fruit omdat ze dat 24/7 wil eten. Ze zal er niet slechter van worden als ze wel fruit krijgt hoor, maar ik voel gewoon dat hier dan het einde zoek is als we er in mee gaan nu.
Komkommer is hier op dit moment de veilige keuze. Dat was ook tomaat, of stukjes wrap met hummus maar dat wil ze nu niet.
Kan eigenlijk gewoon alles zijn wat je zelf oké vindt.
één jaar geleden
Hier een hangry dreumes, maar óók een kieskeurige dreumes met het avondeten ...
Mag ik vragen wat de gedachte er achter is om altijd dezelfde alternatief te geven ik geef altijd brood als ze geen avond eten wil omdat ik dat beter vind dan niks of koek ect bijvoorbeeld maar was benieuwd waarom en vast alternatief gewoon intressen
één jaar geleden
Jipp hier ook drama, zelfs fruit hoeft hij soms niet. Of hij stopt het in zn mond en haalt het er meteen weer uit, herhaaldelijk 😅 groente sws niet. Geen idee wat we er mee aan moeten maar bij ons krijgt hij wel een boterham als hij niks wilt s'avonds, tenzij hij die ook niet eet dan vaak nog een flesje ofzo 🙈
één jaar geleden
Wat hier helpt is mee-eten van zijn prakje. Dan wil hij het opeens wel en eet het hele potje leeg.
Hij wil graag meedoen en eet het liefst ook van ons bord. Dat mag als zijn eigen hapje op is. Als hij namelijk iets met teveel structuur tegen komt, dan hoeft hij het niet meer haha en wordt het ook heel lastig
één jaar geleden
Reactie op Lou1986
Mag ik vragen wat de gedachte er achter is om altijd dezelfde alternatief t ...
Omdat anders het einde zoek is. Wij als ouders kiezen wat er op het bordje komt, zij beslist wat ze daarvan eet. Nu ze het zo moeilijk heeft wil ik niet dat ze met een lege maag naar bed gaat (voelt niet goed en vind ik veel te streng), maar wil ik als ouder wel de regie houden over wat ze dan mag. Yoghurt is ‘neutraal’ maar wel vullend en gezond.
Zou het wisselend zijn dan zou zij in ons geval elke avond weer heel boos worden omdat het alternatief óók niet is wat ze wil en dan zal daar weer ontzettende strijd om zijn. Passend bij de leeftijd, maar ik wil die strijd graag voor zijn 😅
één jaar geleden
Fijn om te herkenning te lezen, dan zal het idd dus toch met de leeftijd te maken hebben 😆
Wij kiezen er juist bewust niet voor om allerlei alternatieven te geven. Hij krijgt wel altijd yoghurt na maar zelfs dat gaat er moeizaam in. Dus hij gaat ook echt met heel weinig eten naar bed.
Ookal zouden we hem brood geven, dat laat hij dan alsnog staan. Alleen bijv een banaan oid zou hij opeten, maar wil er niet aan toegeven dat hij steeds fruit krijgt en daaraan gaat wennen. Ja wanneer doe je het goed he🤷🏼♀️ hopelijk gaat dit gauw voorbij
één jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Fijn om te herkenning te lezen, dan zal het idd dus toch met de leeftijd te ...
Hij krijgt trouwens wel borstvoeding nog voor het slapen gaan😂 hij gaat niet met een lege maag naar bed.
één jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Hij krijgt trouwens wel borstvoeding nog voor het slapen gaan😂 hij gaat ni ...
Hier ook. Weet ook niet of ik er anders zo ‘streng’ mee om zou gaan. Met een lege maag naar bed vind ik persoonlijk echt heftig en daarbij ook voor jezelf niet relaxed want de kans dat ze dan om 01.00 s nachts wel willen eten 😵💫🤣
één jaar geleden
Hier ook. Weet ook niet of ik er anders zo ‘streng’ mee om zou gaan. Met ee ...
Nou precies dat, geen zin om nóg vaker die tiet tevoorschijn te moeten halen ‘s nachts 🫠
één jaar geleden
Reactie op Amarylles
"Zelf doen" is hier ook de key na een week niks willen eten. En verrek: ine ...
Haha ja, hier doet hij het sowieso al een tijd zelf want als hij het al niet zelf mag doen dan gaat er helemaaal niks naar binnen en dan wordt hij ook echt woest! 😝