8 Reacties
2 jaar geleden
In ons geval hier eigenlijk niet herkenbaar, maar wilde je even geruststellen: dit klinkt totaal niet gek voor een kindje van 13 maanden hoor!! Alles behalve ‘achter’.
Wat betreft lopen: zo veel mogelijk vrij laten bewegen en oefenen. Dus niet forceren en ook niet in loopstoelen ofzo zetten. Herhaling zorgt voor ontwikkeling. Komt vanzelf! En anders even overleggen met CB als je echt twijfelt.
2 jaar geleden
Hey hoi,
Ieder kindje doet het op zijn eigen tempo, als ze 18 zijn kunnen ze vast allemaal het zelfde. Ik zal je er niet te druk om maken want je hebt er weinig invloed op.
Maar als geruststelling voor jou mijn dochter kan nog niet eens staan... Ook niet op schoot dat ze staat bij ons. Pas nadat ze een jaar was kon ze zelf vanuit lig naar zit gaan, dit heeft ook langer als gemiddeld geduurd. Ik ga er maar vanuit dat staan en lopen nu ook langer op zich laten wachten. Maar vind het prima als dit haar eigen tempo is.
2 jaar geleden
Mijn dochter is 12 maanden en kan ook nog niet goed staan en zeker niet lopen. Ook kruipen lukt haar maar niet. Wij hebben wel een fysio, maar ik doe er nu weinig. Ga mijn dochter niet pushen. Bewegen moet leuk blijven, anders niet. Het komt allemaal echt vanzelf. Voor je het weet ren je achter je dochtertje aan en kletst ze de oren van je kop af! 😘
2 jaar geleden
Mijn dochter was bijna 1 jaar toen ze begon met kruipen. Ze is nu 13,5 maand en brabbelt wat, zegt alleen papa, mama en die. Lopen doet ze nog niet, ze houd zich zelf wel vast aan de meubels en doet dan stappen of wij houden haar vast bij haar handjes dat ze dan gaat stappen en wat een plezier heeft ze er in.
Elk kindje ontwikkeld zich op zijn of haar eigen manier 😊
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde hoor. Ze maakt kleine stapjes rond de tafel en meer niet. Het enige woord wat ze zegt is papa. Maar ik maak me daar totaal geen zorgen om, want ze begrijpt alles wat ik zeg. Daarnaast staat taalontwikkeling los van begrip (cognitief vermogen). Dus ik wil meer zeggen uiteindelijk zal het met dat stappen en praten echt wel goed komen.
2 jaar geleden
Hier is het echt alleen maar brabbelen en is er nog geen woord van te maken. Van de een op andere dag deze week gaat hij los staan en hij ziet het als een spelletje om van het tafeltje 2 stappen te zetten en laat zich dan in mijn armen vallen. Dus het gaat denk niet lang meer duren voor hij het lopen door gaat krijgen…
Mijn zoontje is nu 13,5 maand
één jaar geleden
Elk kind is anders
Gemiddelde leeftijd is 15 maand eet ze stappen . Onze dochter was net 10 maanden en kon stappen.
Ons zoontje nu is bijna 13 maand en kan enkel stappen als hij zich ergens kan vastpakken … zoontje brabbelt veel niet veel van te verstaan
Mama en papa zegt hij al een tijdje
Sinds deze werk zegt ie ja en neen
Dus maak je geen zorgen
Alles op zijn tijd.. pas vanaf 18 maand eens aan de alarmbel trekken moest je kindje nog niet stappen.