17 Reacties

5 jaar geleden

Zoals ze mij hebben uitgelegd kan dat ja. Maar ik zou dat echt super fijn vinden als ze daar dus toevallig (en dan hopelijk nog optijd) achter komen. Ik doe het dus wel :)

5 jaar geleden

Ik twijfel ook... met name omdat ik vaak lees dat mensen wekenlang in spanning zitten omdat er nog zoveel onduidelijk is over die nevenbevindingen..

5 jaar geleden

Hoi! Ik heb het gister laten doen met nevenbevindingen, dit omdat ik het liefs op tijd wil achter komen als ik een bepaalde gen draag, mijn moeder heeft bijv. borstkanker gehad en ik wil het liefs eerder weten dan te laat. Er waren ongeveer 4 a 5 buisjes waarvan 3 grote en 2 kleinere of zoiets.

5 jaar geleden

Ja ik twijfel ook over neven bevindingen. Mijn vk had mij uitgelegd dat bij de nipt test mijn dna/mijn gen als 0 punt wordt genomen. Omdat we er dus van uit kunnen gaan dat ik geen downsyndroom heb en de andere grote afwijkingen. Bij nevenbevindingen kunnen er dus 3 uitkomsten zijn als daar een afwijking wordt gevonden. De afwijking zit bij mij, de baby of de placenta . Dus eigenlijk weet je dan nog niet altijd iets... vind het ook maar lastige

5 jaar geleden

Wij kiezen wel voor de NIPT, maar niet voor de nevenverbindingen! Hier met de VK over gesproken. Zij gaf aan dat er ook iets uit kan komen waar nog niets over bekend is bijvoorbeeld. Met de NIPT worden de meest heftige of voorkomende getest en dat is voor ons voldoende, maar voor ieder natuurlijk zijn eigen keuze ☺

5 jaar geleden

Ik twijfelde ook over de neven bevindingen, ik heb toen nee gezegd. Mn vriend zei toen jo je hebt er toch al voor betaald dus doe maar. Ik heb heb het uiteindelijk toch gedaan.

5 jaar geleden

Reactie op Desiireex3

Ik twijfelde ook over de neven bevindingen, ik heb toen nee gezegd. Mn vrie ...
Het zelfde hier, vanmorgen alles laten checken. Mijn vriend zij ook, je betaald toch al. Waarom niet mee nemen, we zien wel wat eruit komt. Beide kanten van de familie is alles goed, dus we gaan ook van het goeie uit.

5 jaar geleden

Reactie op Amore13

Ik twijfel ook... met name omdat ik vaak lees dat mensen wekenlang in spann ...
Exact hierom ook onze twijfel.

5 jaar geleden

Wij hebben t wel gedaan de nevenbevindingen. Wil je echt weten wat de nevenbevindingen zijn moet er meer onderzoek daarna gedaan worden om er achter te komen wat t is, dus bij veel dingen zullen ze dat ook niet gelijk kunnen zeggen. Mijn vriend wil dit heel graag en ik heb er niet zo veel problemen mee dat ze daar ook naar zullen kijken. Dinsdag heb ik de bloedafname voor onder andere de Nipt (en wat extra controles voor de zwangerschap) en dan gaan we vanzelf horen 😊 ik maak me er niet zo druk om eerlijk gezegd 😊

5 jaar geleden

Hier nipt met nevenbevindingen omdat we zo veel mogelijk willen weten. Bij mij werden er 2 “grotere” buisjes afgenomen voor de nipt en daarnaast nog 6 kleinere buisjes in weet niet of iedereen die krijgt bij nipt, of dat dat gewoon extra dingetjes waren die ze bij mij wilde controleren.
Ik herken bovenstaande twijfels wel. Mijn man hoopt op nipt plus neven en ik neig naar alleen nipt. Inmiddels ook wel naar de neven. Weet iemand hoe snel je de uitslag krijgt en hoe?

5 jaar geleden

Reactie op Roos👰🏼‍♀️🤰👩‍❤️‍👨

Ik herken bovenstaande twijfels wel. Mijn man hoopt op nipt plus neven en i ...
10 dagen, als het goed is belt de vk je als de uitslag binnen is.

5 jaar geleden

Je moet je vooral afvragen wat je met de uitslag wilt doen. Laat je een zwangerschap afbreken als er iets uit komt wat je liever niet wilt horen, of laat je alles zoals het is en wacht je de rest van het leven van je kindje tot er iets gaat gebeuren (onzekerheid) etc. Er is geen goed of fout in deze denk ik (of je het wel of niet extra laat bekijken). De vraag is of je de extra onzekerheid wilt en of je dat aan kan... er mee kan leven...

5 jaar geleden

Tijdens de zwangerschap van ons eerste kindje hebben wij nipt & nevenbevindingen gedaan. Niet omdat er in de familie iets voor komt maar met name omdat wij graag een gezond kindje op de wereld hoopten te kunnen zetten. Dit is ook gelukt, gelukkig. Wij zijn heel blij dat deze mogelijkheid bestaat en gaan dit nu dan ook weer doen tijdens mijn tweede zwangerschap.

5 jaar geleden

Wij hebben gisteren besloten alleen nipt, zonder nevenbevindingen te doen. Vooral omdat we de nevenbevindingen erg vaag vonden en er vaak vervolgonderzoek nodig is wat meerdere weken kan duren. Door niet te testen op nevenbevindingen hopen wij de zwangerschap onbezorgd te houden:)

5 jaar geleden

Ik heb nu meerdere verhalen gelezen waarbij een nevenbevinding tot heel veel angst en stress heeft gezorgd, maar uiteindelijk geen reden tot paniek was. De voorspellende waarde voor de nevenbevindingen zijn ook maar heel matig; veel vals positieven dus. En omdat je niet weet wat een eventuele afwijking precies inhoud voor het kind (als het niet uit de placenta of een vanishing twin komt) neig ik naar NIPT zonder nevenbevindingen..

5 jaar geleden

Reactie op Elims

Ik heb nu meerdere verhalen gelezen waarbij een nevenbevinding tot heel vee ...
Ik bedoel, het zou zeker wel heerlijk zijn om te horen dat alles goed is natuurlijk.. maar de angst en stress lijkt me ook niet gezond