10 Reacties

één jaar geleden

Ik heb geen ervaring met bv tijdens zwangerschap, maar zou de zuigbehoefte niet voldoende zijn om tot rust komen? Mischien helpt het om actiever over de dag water aan te bieden in een beker voor eventuele dorst. Ik geef ook nog steeds best veel borstvoeding, maar ik heb ook geen last stuwing meer en mijn borsten voelen redelijk hetzelfde aan als voor de zwangerschap inmiddels. Ik zie en hoor aan slikken dat er wel nog redelijk wat melk uit komt ondanks dat ik nog amper stuwing voel. Maar ik heb vooral het idee dat het gewoon rustgevend is voor haar is om te drinken aan de borst. Waarschijnlijk is voor je dochter ook gewoon fijn om zo te ontspannen.

één jaar geleden

Dat is echt pittig voor je, heel knap dat je dit al zo lang volhoudt! Zeker nu je zwanger bent. Ik denk dat t op een gegeven moment echt een gewoonte is en ook heel mooi wel dat ze zich op die manier zo veilig voelen. Maar dat maakt t niet minder zwaar. Ben je wel eens een nachtje weg geweest om te ontspannen en/of wat slaap in te halen? Je kunt ook kijken hoe t dan gaat. Ik zag daar vreselijk tegenop maar t was uiteindelijk voor ons de oplossing. Mijn ervaring: Ik geef dus ook nog borstvoeding en tot ik in januari een weekje met mijn moeder op vakantie ging ook nog s nachts wisselend hoe vaak. Mijn zoontje kon ook niet in slaap komen zonder de borst, wat ik op een bepaald punt echt niet goed meer trok. Op vakantie moest ie wel.. ik had genoeg voorrad gekolfd maar een flesje weigerde hij ook. was twee avonden/nachten pittig voor mijn partner maar daarna was t goed. Toen ik thuis kwam heb ik hem gewoon overdag en s avonds gevoed maar de eerste nacht mijn trui stug naar beneden gehouden en ben uiteindelijk op de bank gaan slapen toen hij onrustig bleef. Dit was maar 1 nacht nodig (ik dacht langer en ik weet niet of ik dat volgehouden had want ik vond dit heel zwaar, voelde alsof ik hem negeerde. Nu wordt hij nog wel regelmatig een keertje wakker maar bij me nemen is dan genoeg om na 2 seconden weer in slaap te vallen, de borst vraagt hij pas om bij echt ontwaken, vaak rond 06uur. Hij kan nu ook zonder borst in slaap vallen wat mij ook veel rust geeft, want hij heeft nu drie keer zonder gedoe bij oma gelogeerd. Voor ik uiteindelijk overstag ging dit zo aan te pakken dacht ik vaak oo nee te zielig gaat vanzelf wel ooit over, maar je mag als moeder ook echt aan jezelf en je eigen energie denken! Zeker als er straks nog een kleintje bij komt. En t frappante is bij ons dat mijn zoontje zelf ook veel rustiger lijkt en beter slaapt, nu hij hier niet zo “op ligt”. Dit was mijn ervaring, zo hoef je het zeker niet ook te doen, je wilde niet per se tips maar nu klinkt dit wel zo 😇

één jaar geleden

Ik had precies hetzelfde. Mijn zoon moest sinds de geboorte niets hebben van de fles. Na 1,5 jaar toch wéér geprobeerd voor de 10e keer. Ik ervaarde ook dat mijn borsten klaar waren met ons avontuur. We hebben ervoor gezorgd dat papa de fles geeft en aan het begin was het huilen en weggooien. Maar toen hij besefte dat het de fles of niets was koos hij toch voor de fles. Nou drinkt hij zijn fles netjes leeg en slaapt ook nog eens de hele nacht door! Het is soms ook echt door zetten en veel geduld hebben. Hoe dan ook, veel succes!

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

Ik heb geen ervaring met bv tijdens zwangerschap, maar zou de zuigbehoefte ...
Ja ze drinkt water in de dag maar valt echt alleen in slaap aan de borst nog, ik hoor haar niet echt slikken meer alsof ze drink maar ik denk dat ze me meer als speen gebruikt

één jaar geleden

Reactie op Kattenmeisje

Dat is echt pittig voor je, heel knap dat je dit al zo lang volhoudt! Zeker ...
Als ik ga bevallen dan slaap ik een paar nachten in het ziekenhuis (woon in frankrijk en heb hier geen kraamzorg, dat is dus in het ziekenhuis). Dus dan moet ze wel een paar nachten zonder me, misschien lukt het dan op die manier

één jaar geleden

Bij ons was een paar maanden geleden ook ineens ons samen slaap verhaal klaar. Als ze bij ons in bed ligt wil ze héél de nacht drinken en slaapt ze heel slecht. Sinds we haar op haar eigen kamertje leggen gaat het veel beter. Ik voed haar in slaap op een stoel en leg haar dan in bed. Duurt soms 5 min soms een uur. Misschien eens proberen met camping bedje in de badkamer ofzo? Denk dat het meer om zuigbehoefte gaat dan om de melk zelf!

één jaar geleden

Ik geef nu ook nog borstvoeding aan mijn dochter van 1.5 en ben zwanger. Ben er echt klaar mee en wil mijn lichaam terug. het is elke dag een gevecht waardoor ik weer toegeef. Als iemand ultieme tip heeft, please share

één jaar geleden

Reactie op Soux

Ik geef nu ook nog borstvoeding aan mijn dochter van 1.5 en ben zwanger. B ...
Ja precies dit dus, ze is totaal niet klaar ervoor om ermee te stoppen.. met de andere baby zal ik maar even borstvoeding geven maar veel eerder beginnen aan de fles

één jaar geleden

Ik lees deze topic nu pas , maar zit in het zelfde schuitje kwa borstvoeding (ben niet zwanger) hoe gaat het nu ? Heb je al kunnen stoppen met voeden snachts ? En zo ja hoe heb je dat gedaan 🫶🏽

één jaar geleden

Reactie op kimmiex

Ik lees deze topic nu pas , maar zit in het zelfde schuitje kwa borstvoedin ...
Heei, ik geef nog steeds borstvoeding snachts aan beide. De oudste ligt naast me en de jongste op me. Als ik niet aan de oudste geef dan gaat ze heel hard huilen😓