32 Reacties
4 jaar geleden
Jaaaa hier hetzelfde, sinds de geboorte het 1x gedaan. Mn man is ook zeer geduldig, maar soms merk ik dat hij wel zou willen. Maar ik heb er echt totaal geen behoefte aan, bluhhhhh..... Ik geef ook borstvoeding, misschien dat dat een oorzaak kan zijn? Verder is mijn lichaam alweer back in shape, dus daar ligt het hier niet aan??
Ik moet ook zeggen dat mijn libido nooit erg hoog is geweest. Enkel toen wij besloten hadden een kind te willen. Toen was ik niet te stoppen 🤣🙈.
Zou het ook aan de pil kunnen liggen? Ben nu ook weer aan de pil. Voorheen was ik ook aan de pil.
4 jaar geleden
Je hebt een wondertje op de wereld gebracht een blubberige buik krijg je ervoor terug 😆. Maar echt ik weet zeker dat jou man je nog steeds de mooiste vrouw vind!
Na de komst van mijn baby had ik ook geen tijd en zin ( was vooral vermoeid). Uiteindelijk toch mezelf er toe gezet en zo kwam mij libido weer terug 🤣.
Niet doen omdat jij je schuldig voelt… doen omdat je toch stiekem wel behoefte hebt aan intimiteit met jou man.
Succes mama 🌷
4 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ik had voor de baby ook al wat moeite soms en moest me er echt toezetten. Nu is dat nog erger.
En het stomme is, het is echt niet dat ik niet wil. Het is gewoon dat ik allemaal andere dingen voorrang geef. Terwijl die andere dingen best kunnen wachten soms. Bij mij is het dus een kwestie van gewoon doen. Als jij dat herkent, zou je het natuurlijk kunnen proberen.
Als je denkt dat het toch niet fijn voelt voor jou omdat je er nog niet aan toe bent en het je echt tegen staat, dan ben je er misschien gewoon nog niet aan toe.. dat mag en is helemaal niet raar. Ik snap wel dat het vervelend voelt voor je, maar wees lief voor jezelf. Hard zijn helpt niet..
4 jaar geleden
Borstvoeding schijnt je libido enorm van te dalen! Als het goed is, komt het terug als je daarmee stopt. Je zit nu nog boordevol met hormonen.
4 jaar geleden
Je lichaam heeft een grote prestatie geleverd om trots op zijn. Doe vooral waar jezelf behoefte aan hebt en communiceer duidelijk met elkaar wat jullie behoeften zijn. Als je libido verdwenen is kan je ook veel knuffelen om toch dat intiem contact wat op te bouwen. Ik heb überhaupt nooit echt een libido gehad, maar wel behoefte aan intimiteit.
4 jaar geleden
Hi! Hier ook 0,0 libido door de borstvoeding. Onze behoeften liggen nu dus ook mijlenver uit elkaar. Als je maar blijft communiceren? Ik zet me er alleen toe als ik zelf wel behoefte heb aan intimiteit of het leuk vind om mn vriend een plezier te doen, maar nooit tegen mn zin in. Gelukkig vind mijn vriend ook dat onze dochter op nr 1 staat en komt er wel weer meer leven in zodra ik met bv stop. Succes 🤞🏼
4 jaar geleden
Ik snap je heel goed,
En ik zelf merkte dat dus ook mijn zelf vertrouwen weg was rond dd gedeelte" naakt" zijn
Heb redelijk me figuur terug
Man vind zelf mijn vollere billen veel mooier. Alleen ik heb dus nu striee op me buik , waar ik me zo voor schaam,
Normaal zou ik zo de douche uit de kamer in paraderen maar nu hou ik liefst iets voor me buik.
Nu heb ik gewoon een leuk zwart kanten setje gekocht juist voor die striee plekjes .
Normaal hou ik niet van die onzin maar ik werd daar zekerder van.
Plus juist door het moe zijn weinig zin hebben in
Is juist vind ik die intimiteit met je partner fijn, even heerlijk aandacht voor elkaar,
En mis moet je juist er even overheen zetten dat je denkt oja daarom was het juist zo fijn.
En als ik het prettiger vind om met het setje aan te houden is dat ook geen punt. Maar mijn vriend kijkt er echt helemaal doorheen. En dat zijn wij vrouwen maken ons veelste druk 💗
4 jaar geleden
Hier ook wel duidelijk minder. Wellicht dat dit ook door de bv komt. Echter hebben we het wel al een aantal keren geprobeerd maar het doet nog steeds pijn, dit werkt dan ook niet echt mee. En we hebben samen echt een hele hoop geprobeerd. Zijn er meerdere dames die hier ook last van hebben of moet ik ondertussen eens de dokter bezoeken?
4 jaar geleden
Probeer de knop om te zetten en langzaam op te bouwen. Seks is meer dan alleen penetratie.
Ik beb nooit een hoge seksdrive gehad, mijn partner wel! Ik probeer wat vaker te knuffelen en zoenen in bed, naast allerlei andere manuele handelingen 😅
Wij hebben zijn wel redelijk veel van bil gegaan, maar ik heb dat dus bewust opgebouwd, zo 'kweek' ik mijn libido. Op een gegeven moment ga je zin krijgen in meer.
Trouwens;
Borsten spelen over het algemeen een grote rol in een seksuele relatie. Vrouwen die bv geven kunnen minder behoefte hebben aan seks doordat ze (onbewust) hun borsten primair gaan beschouwen als voedingsbron en niet als een erogene zone. Ook is het zo dat vrouwen die bv geven door de hormonen in hun lijf minder vochtig (nat) worden, ondanks dat ze wel opgewonden raken. In meerdere studies hebben vrouwen die de pil gebruiken aangegeven dat ze tijdens hun pilgebruik minder zin hebben in seks.
4 jaar geleden
Reactie op Octobers Baby
Hier ook wel duidelijk minder. Wellicht dat dit ook door de bv komt. Echter ...
Bij mijn eerste deed het zeer zolang als ik borstvoeding gaf. Dan schijnt er iets met een stofje te zijn waardoor je niet heel vochtig wordt geloof ik. We hebben het dat eerste jaar dan ook weinig gedaan en als we het deden dan was dat met glijmiddel. Trok weer recht zodra de borstvoeding over is trouwens.
4 jaar geleden
Hier is t libido ook ver te zoeken nog.. in mn zwangerschap is die verdwenen en heb m nog niet weer gevonden... mijn man is super geduldig met me ik snap t zelf ook niet want voorheen was mijn libido een stuk hoger dan het zijne....
Ik weet wel dat ik nu gewoon geen zin heb omdat ik mega moe ben. Dus kies ik slaap boven seks.
Hebben in de zwangerschap denk jk hooguit 10x seks gehad en nu na de geboorte 2x. Ik vond de 1e keer ook super spannend omdat ik ingeknipt ben en ik soms het nogsteeds voel... was super bang dat het veel pijn zou doen. Gelukkig is me dit wel heel erg mee gevallen.
4 jaar geleden
Hier ook bijna geen seks. Ik heb geen zin, ik heb ook het gevoel dat dat komt omdat mijn "functie" veranderd is. Ik geef nog bv en ik voel mij ook meer zorgende moeder dan passionele partner.
Sinds ik ga werken is het ietsiepietsie verbeterd. Ik vermoed dat de bv er een grote rol in speelt.
4 jaar geleden
Hier ook weinig libido en ik geef niet eens borstvoeding 🙈
Tijdens de zwangerschap al bijna tot niet gedaan. Mijn man durfde niet, omdat de vorige zwangerschap een vroeggeboorte was met 25 weken. Dus hij durfde echt niet. Daarna een hele onrustige baby gehad. Dat je dus steeds op de bank "zit te wachten" wanneer die weer gaat komen. En ik was blij dat ik kon slapen, ieder vrije moment😅
Heel slecht!! Maar we hebben er wel gesprekken over. En meer tijd voor elkaar werkt er ook wel aan mee😊
4 jaar geleden
Ik ben 2 weken geleden gestopt met mijn borstvoeding. Hiervoor wel een paar x Sex gehad maar ik was nog niet erg enthousiast. Nu m’n borstvoeding gestopt is heb ik echt veel meer zin!
Ik kan ook nu haar geluiden beter filteren waardoor ik niet constant aan haar denk als ik haar geluid hoor.
Ik ben ook begonnen met m’n lingerie wat meer te gaan dragen ook gewoon onder mijn nette kleren met een avondje uit. Maakte dat ik me meer vrouw voel en dus me ook verleidelijker voel.
4 jaar geleden
Reactie op Octobers Baby
Hier ook wel duidelijk minder. Wellicht dat dit ook door de bv komt. Echter ...
Nee hier hetzelfde, we hebben één poging gedaan en dat ging niet, het was pijnlijk en ik ging helaas bloeden. Wat niet helpt is dat ik een totaal ruptuur heb gehad en volgens mijn man is het strakker gehecht, dan het voorheen was, terwijl ik daarvoor door een vervorming ook al niet ruim was. Het ziet en voelt ook heel anders aan en je kan duidelijk de littekens voelen, vervolgens hebben ze wel de binnenste als de buitenste schaamlippen meer naar binnen toe gehecht, de vorm is nu heel anders. Voor mijn zwangerschap had ik al problemen daar,maar niet erg genoeg dat ik het wilde laten opereren. Ik zou waarschijnlijk wel nu terug moeten naar de gynaecoloog, echter zie ik daar als een berg tegen op en dat terwijl mijn libido zo goed als niet bestaand is momenteel.
4 jaar geleden
Ik geef wel geen borstvoeding maar mijn seksleven is sinds onze dochter er is echt helemaal fantastisch eigenlijk nog nooit zo goed geweest🤭.
Voor de zwangerschap had ik vaak pijn en geen zin. Tijdens de zwangerschap tot 10 weken erna geen seks gehad. Denk dat het moment dat ze gefabriceerd is de laatste keer was zeg maar haha. En eerste paar week toen met moeite en tegenzin en sindsdien zijn we net een stel apen in bed haha.
Maar voor jouw ik zou gewoon af en toe het proberen dat kan ervoor zorgen dat je libido terugkomt en anders gewoon lekker wachten tot je er weer behoefte aan hebt