52 Reacties
4 jaar geleden
Klinkt een beetje als koemelkallergie. Ons zoontje had ook veel last van krampjes tot hij op momenten het uitbrulde. Ze hebben vermoeden van koemelkallergie en nu staat hij op nutrilon pepti syneo. Lijkt hier beter mee :)
4 jaar geleden
Reactie op Liengerinckx
Klinkt een beetje als koemelkallergie. Ons zoontje had ook veel last van kr ...
Ik geef borstvoeding en ben zelf veganist dus consumeer geen koemelk, dus ik neem aan dat dat het niet kan zijn 😭
4 jaar geleden
Reactie op Brigitte94
Ik geef borstvoeding en ben zelf veganist dus consumeer geen koemelk, dus i ...
Ah ja dat kan inderdaad niet dan .. misschien toch eens langs de kinderarts als je je zorgen maakt? :)
4 jaar geleden
Reactie op Brigitte94
Ik geef borstvoeding en ben zelf veganist dus consumeer geen koemelk, dus i ...
Ik herken je verhaal. Hier heeft onze baby ook reflux, maar lijkt nu sinds 2 weken ook weer meer krampjes en onrust te zien. Ook hier lijkt het soms op koemelkallergie (ik geef fulltime borstvoeding), maar eet ook plantaardig dus kan het niet zijn 🤷♀️. Ik dacht altijd dat darmkrampjes met 3 maanden wel over zouden zijn, maar lijkt hier na rust ineens toe te nemen. Lastig he.
4 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Ik herken je verhaal. Hier heeft onze baby ook reflux, maar lijkt nu sinds ...
Heel lastig he! En je voelt je zo machteloos. Mijn dochter wil overdag sowieso niet meer lice gevoed worden aan de borst dus krijgt zij flesjes afgekolfde melk, maar het kost zoveel moeite om die te geven. Het lijkt alsof zij van de vermoeidheid niet wil drinken en vervolgens van de honger en pijn niet te kunnen slapen. Wij zitten echt in een vicieuze cirkel, zo zielig. Maandag gelijk even contact opnemen met de huisarts want het lijkt mij niet meer "normaal"
4 jaar geleden
Heel herkenbaar, hier precies hetzelfde. Ik geef wel flesvoeding dus vermoedde ook KMA, dinsdag bij de kinderarts geweest en die dacht daar toch niet aan of in ieder geval niet ernstig genoeg voor speciale voeding aangezien hij wel goed groeit. Zit nu 3 weken aan de geitenmelk en dit moest ik doorzetten.
Maar bedacht me gister wel ineens, wellicht dat de toename van krampjes en onrustig drinken te maken hebben met een sprongetje.. verder merk ik die namelijk niet echt bij mijn zoontje, maar hij zou er wel midden in moeten zitten nu met 4 maanden. Hij slaapt ook heel slecht hier overdag vooral en daardoor dus ook weer meer pijn en onrust dus herkenbare vicieuze cirkel. Hoop ook snel op verbetering voor ons allen.
4 jaar geleden
Reactie op Lappenpopje
Heel herkenbaar, hier precies hetzelfde. Ik geef wel flesvoeding dus vermoe ...
Ik dacht inderdaad ook aan het sprongetje, helemaal aangezien ze zo slecht drinkt. Het is bijna niet te doen, als ze de fles alleen al ziet begint ze te huilen en duwt ze deze weg. Heel prikkel arm in een donkere ruimte is nog de beste manier. Maar dit is echt een vreselijk sprongetje, mijn dochter slaapt ook heel slecht overdag. Echt hazenslaapjes en heel onrustig. Maandag even de huisarts bellen voor advies en maar hopen dat het snel beter wordt! Jij ook veel sterkte!
4 jaar geleden
Reactie op Lappenpopje
Heel herkenbaar, hier precies hetzelfde. Ik geef wel flesvoeding dus vermoe ...
Ohh… ja dat klinkt ook aannemelijk. Eigenlijk gaat alles moeilijk nu bij ons 🙊. Ik geloofde nooit zo in die sprongen, maar er is nu zoveel onrust bij haar en ze doet veel nieuwe dingen. Ik hoop maar dat dat het is dan…
4 jaar geleden
Reactie op Brigitte94
Ik dacht inderdaad ook aan het sprongetje, helemaal aangezien ze zo slecht ...
Mocht de huisarts nog een gouden tip hebben horen we hem graag! 😅
4 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Ohh… ja dat klinkt ook aannemelijk. Eigenlijk gaat alles moeilijk nu bij on ...
Ik weet ook niet of ik erin geloof hoor 😅 maar zou toch fijn zijn want dan gaat het weer voorbij dus hou me daar maar aan vast 😂
4 jaar geleden
Reactie op Lappenpopje
Mocht de huisarts nog een gouden tip hebben horen we hem graag! 😅
Ik ook! :)
4 jaar geleden
Reactie op Liengerinckx
Ik ook! :)
Tuurlijk! Ik zal laten weten wat de huisarts heeft gezegd 😊
4 jaar geleden
Heel herkenbaar! Hier dochter van 16,5 weken,
Dagen zoals gisteren zijn superzwaar. Hele dag door hard huilen van.. reflux/datmkrampen/doorkomend tandje/… oververmoeidheid.. idd vicieuze cirkel. Ik voel mij zooo moe en leeg 😞
4 jaar geleden
Hier brult hij telkens een 5 tot 10 min wanneer we hem in bed leggen voor dutjes en s avonds. Ook slechter drinken en sneller moe ..
4 jaar geleden
Hier oook😰 15 weekjes en soms lijkt goed te gaan maar vorige weekend heeft die het weer aantal dagen uit geschreeuwd
Wij hadden dokterbrown fles zijn toch op advies vorige week overgestapt na difrax.
Ondanks ik het echt een kut fles vind met dat rubbertje wat heletijd vacuüm gaat , werk die wel beter..
En op advies van me kraamhulp
(Hebben al die weken daarvoor inflacol gebruikt) nu SAB simplex druppels gehaald komen dus officieel uit Duitsland deze besteld via bol.com
En ik heb oprecht het idee dat het deze week zogoed als weg is de krampen🍀🙏
Nu helaas snachts onrustig door sprong 4😅🙈
4 jaar geleden
Hier ook een kindje met hele heftige krampen(vanaf dag 1 echt meer dan 20uur lang huilen/in elkaar krampen en moeilijk poepen terwijl poep heel dun is). uiteindelijk heeft naast pepti ook forlax gekregen. Hun darmen gaan nu extra goed werken maar in melk zitten weinig vezels waardoor ze teveel werken voor de hoeveelheid voeding die ze krijgen. Met forlax wordt er extra water opgenomen waardoor de darmen meer te verwerken hebben…. het lijkt hier samen met sab simplex goed te werken en nu is het afwachten tot vast voedsel!
4 jaar geleden
Reactie op StefSem
Hier ook een kindje met hele heftige krampen(vanaf dag 1 echt meer dan 20uu ...
Ahh wat vervelend he! Ja mijn dochter heeft ook moeite met poepen de laatste dagen maar de ontlasting is juist heel dun. Lijkt haar allemaal heel erg dwars te zitten. Heb jij de forlax door de huisarts voorgeschreven gekregen of is het vrij verkrijgbaar? Ik hoop dat het allemaal beter gaat over een tijdje en dat die vervelende krampen eindelijk verleden tijd zijn 😢
4 jaar geleden
Reactie op Brigitte94
Ahh wat vervelend he! Ja mijn dochter heeft ook moeite met poepen de laatst ...
Klopt zijn ontlasting is ook altijd dun en de eerste paar dagen werd het water(schijnt normaal te zijn) en nu is het weer zoals het was. Nu alleen elke dag en soms zelf 2x en dat zonder continu pijn&drukken. Ik heb het via de arts gekregen maar je schijnt het los te kunnen kopen bij zowel apotheek als bij kruidvat. doosje kost ong €20. (via arts kan het voorschreven worden als chronische gebruik en dan wordt het vergoed)
4 jaar geleden
Reactie op StefSem
Klopt zijn ontlasting is ook altijd dun en de eerste paar dagen werd het wa ...
Fijn dat het beter gaat daarmee! Ik ga morgen sowieso langs bij de huisarts om het een en ander te bespreken, hoop dat er ook iets wordt voorgeschreven want mijn dochter kan de laatste dagen niet rustig slapen door de pijn😢 het is maar goed dat die kleintjes zich later deze periode niet meer kunnen herinneren, al die kwaaltjes en pijntjes zo zielig!